Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8861 til 8880 af 176851
-
Syrebase-kemi
ForumindlægHej, har følgende opgave: Nogle drillenisser har været på spil og har hældt citronsyre i glöggen! Citronsyre har formlen C6H8O7 og er et fast pulver med en pKs på 3,13. Hvad bliver pH i gryden med 1,5L gløgg, når drillenisserne hælder 5g ren citronsyre i den ellers neutrale glögg? Ved at jeg sk... -
AT-eksamen, "Katastrofer" --> Bowling For Columbine
ForumindlægHej Studieportalister Jeg skriver AT-eksamensopgave om skolemassakrer og mit hovedmateriale er Michael Moores "Bowling For Columbine." Fagkombi er engelsk A og samfundsfag B. Mit hovedspørgsmål lyder "Hvordan kan det være at katastrofer såsom skolemassakren på Columbine High sk... -
Rette det jeg vil sige til eksamen så det er rigtigt
Forumindlæg1. Les touristes à Paris - Il existe de nombreux touristes à Paris - La nationalité de visite de Paris est particulièrement Américains et Européens - La plupart des touristes séjournant dans les hôtels connue sous le nom de l'Hôtel Concorde La Fayette - H&ocir... -
medicinsk kemi
ForumindlægHej:-) Jeg har nogle opgaver i medicinsk kemi, som jeg ikke kan finde ud af at løse. 1)Jeg har fået givet i en opgave, at koncentrationen af et enzym (creatinkinase) er 80 mikrogram/mL. Jeg skal herefter beregne molmassen. Hvordan gør jeg det? 2) Jeg får at vide, at pka -værdierne for desulfatere... -
Hjælp til kemi opgaver!
ForumindlægHej:) Jeg er lidt af en klovn til kemi, derfor ville det være rigtig dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med disse opgaver, på forhånd tak:) 37.8.) Ved fortynding af enopløsning gælder følgende formel: c efter = (V før * c før) / V efter Hvor "før" og "efter" ... -
Samf. A + mat A
ForumindlægHej .. Imorgen skal jeg snakke med mine vejledere om et muligt emne jeg kunne tænke mig at skrive om, men problemet er bare det, at jeg ingen emner har fundet frem endnu. -
Hvad skal øves?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til eksamen i skriftlig kemi A i morgen, og vil egentlig gerne få en ide om hvad jeg skal øve på... Nogle der ved hvad der garanteret kommer opgaver om? -
Biologi afl. - lille eksamens opgave - hjælp!
ForumindlægJeg skal aflevere en lille biologi aflevering som er fra et eksamenssæt. Der står ikke en nærmere beskrivelse af hvorfra opgaven er taget, men dette er alt hvad der står:4. Figur 1 (skema) viser resultaterne fra produktionsmålinger i to økosystemer, henholdsvis en regnskov og en mark med enårig p... -
HJÆLP! Eksamen Historie - Ideologiernes Kamp og verdensordenen
ForumindlægJeg er midt i min 24 timers forberedelse til Historieeksamen i morgen. Min opgave lyder IDEOLOGIERNES KAMP OG VERDENSORDENEN Mine bilag er: Statistik over Bruttonationalprodukt i Øst og Vest Kort over Europa under den kolde krig Tre forskellige opfattelser af den kolde krigs årsager: So... -
Vø-A eller Iø-A
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige startet på anden årgang på HHX og har både international økonomi og virksomhedsøkonomi på B-niveau, men en af fagene skal jeg vælge at få på A-niveau. Jeg ved bare ikke hvilket, og det er det jeg gerne vil have hjælp af jer til at vælge. Jeg regner med at læse videre efter... -
idræt eksamen ???
ForumindlægNogle der har erfaring med idræt eksamen ?? Ved godt at man både skal op i teoretisk og praktisk. Ja man skal vist lave sit opvarmnings- og grundtræningsprogram og derefetr gennemføre de to kategorier man har valgt som man vil udføre(håndbold og basket) Og så er der det teoretisk. Hvordan kan ... -
Eksamen fysik
ForumindlægSidder midt i en 24 timers eksamen.. har om radiaktivitet og sidder og kommer helt i tvivl. Radioaktivitet, det opatår ved de forskellige henfald eller? og så bliver der udsendt radioaktiv stråling? -
Tysk eksamen
ForumindlægHar 24-timers eksamen. Er der ikke en der har nogle notater om Günter Görlich: "Spuck von ihr aus.." . Alle er velkommen til at sende en email. VÆRE NU SØD OG SEND NOGET TIL MIG!!!! -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Matematikhjælp mod betaling til mundtligt eksamen søges
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til mundtligt matematik til sommer (MAT A på HTX) , men jeg ved at jeg ikke har evnerne til at bestå, da vores lærer har været elendig og jeg føler ikke at jeg har lært noget. Jeg søger derfor mod betaling en kompetent person til at hjælpe mig. Skriv hvis der er spørgsmål elle... -
Keplers 3.lov Fysik C eksamen- hjælpen haster :(
ForumindlægHey jeg skla op til fysik C-eskamen i morgen. Jeg har trukket solsystemet og noget med keplers love men har svært ved at forstå den 3. lov. min lærer har engang opgivet formlen a^3/T^2 = a^3/T2 (altså for legme a og b) jeg forstå bare ikke at der alle steder står noget med en konstant k ... -
Latin A/Græsk A
ForumindlægJeg begynder snart på gymnasiet, men har fortrudt mit valg af studieretning, og er derfor splittet mellem at skifte over på en studieretning med latin og græsk, og på at skifte til kinesisk og engelsk, og vil derfor godt høre lidt mere om linjen. Har man kun undervisning i selve sprogene på A-niv... -
Optimering for 2 markeder.,, forkert resultat.. HASTER!! :/ EKSAMEN.
ForumindlægHej alle. Jeg har brugt meget tid på, at løse denne opgave, men da jeg så min lærers resultater forstår jeg ikke helt hvordan han får grænseomkostningsfunktionen til det han får... Og da det er den der skal bruges i opgave 2, kan jeg ikke komme videre med opgaven..... Opgaven lyder: ...Kajakfun... -
Kemi - alkoholer
ForumindlægHej, håber der er en der kan hjælpe med noget kemi. Det ville være super rart hvis der var en der kunne hjælpe mig, med links eller besvarelser til følgende spørgsmål: Lav en tabel for samtlige C1-C4 – alkoholers kogepunkt i stigende orden? For de mindre alkoholer er alle de mulige reaktion... -
kemi rapport
ForumindlægJeg sidder og skal til at lave en kemi rapport om "korrosion om jernsøm". Jeg skal svare på nogle spørgsmål og er helt lost i hvad jeg skal svare. Håber der er nogle der vil hjælpe mig med at svare på dem. Øvelsesvejledningen er vedhæftet :-) -Tak på forhånd! Spørgsm...
