Kemi
Jeg vil BARE bestå!
Halløj folkens!
Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen??
Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :)
Svar #1
08. juni 2014 af Savior123 (Slettet)
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, med hvad der skal til for at bestå. Men i hvertfald kan du jo opnå en god karakter hvis du læser på dit pensum, laver en god forberedelse og læse/skimte alle dine fysik, og skrive de ting ned, som du ikke kender til.
Det kræver næsten en indsats for at dumpe, undtagen hvis du kun kommer op til tavlen og tegner én eller anden tegning og ikke kan sige andet - Ja, så dumper du nok højst sandsynligt. Bare du kan en lille smule, vil jeg ikke sige, at du dumper. Bare du læser op på dine ting og har fulgt nogenlunde med i timen. Du kan evt. downloade nogle noter herinde, som giver hovedpointerne, hvis du bare sigter efter at bestå.
Svar #3
08. juni 2014 af bmitsallisee (Slettet)
Problemet er, at jeg stinker ret meget til Kemi, så jeg er seriøst håbløs :/
Svar #4
Hahah da er ingen der kan stikke så meget at de får 00 :P Bare det at du siger det du lige får læst i bogen sikrer dig et 4' tal - men for mit vedkommende vil jeg aldrig se frem til et, og andre har det modsat. Tag eksamen, og kom tilbage. Er stensikker på at du nok skal bestå :D
Vil du gerne bare bestå, eller vil du gerne lære kemi? Det må du lige gøre op med dig selv først. Der var en pige på mit hold, som ikke var den vilde til kemi og helt seriøst troede, at hun ville dumpe. Hun fik 4, så det er meget svært at dumpe, vil jeg selv sige. Der var godt nok to på mit hold, der dumpede (den ene mødte slet ikke op), og den anden havde næsten ikke været der til undervisningen og sikkert aldrig åbnet bogen. Han var der sikkert bare for at få SU, der er der nogle, der gør.
Hvor meget har du fulgt med i timen?
Svar #6
For at være ærlig har jeg ikke fuldt særlig meget med, da jeg nærmest bare havde givet op på det, fordi jeg sys det var svært.. Men når jeg læser på det, fatter jeg det godt.. det tager bare lidt lang tid :/ og har ikke ret meget lang til.. skal op på tirsdag..
Selvom du mangler meget af pensum, så tænk på det sådan her: hellere prøve at gøre en indsats, hvor du måske ikke får en vildt god karakter, i stedet for ikke at lave noget overhovedet og bare give op på forhånd. Så ved du med sikkerhed, at du vil få en dårlig eksamen. Læs alt hvad du kan!
Du har vel også fået nogle spørgsmål og dertilhørende forsøg?
Svar #8
Ja, du har ret! Alt ser bare sort ud for mig, derfor mister jeg også håbet, hvilket jeg inderst inde ikke vil :/
joo det har vi :)
Det kan jeg godt forstå! Kemi B har også et rigtig stort pensum, så det kan godt virke meget uoverskueligt.
Har du besvaret nogle af dem? Jeg har selv lige været oppe i kemi B, så du kan sagtens spørge, hvis det er.
Svar #10
jeg tænkte på, hvor meget går de op i forsøget? Og spørger de til teori ud over det du er kommet op til?
Svar #11
08. juni 2014 af PSXL
Hvis du kun skal inddrage et forsøg, skal du gå i dybden med det. Altså du skal fortælle lidt om teorien bag forsøget (f.eks. hvis der er redoxreaktioner, så kan du også afstemme dem og vise, at du er badass til det). Så skal du fortælle om fremgangsmåden. Vores lærer stillede materialer og kemikalier frem, så vi kunne vise det, dog ikke opstille det. Så skal du kort fortælle om, hvordan I behandlede resultaterne og hvad I fandt frem til. F.eks. hvilke formler I brugte, du skal dog ikke nævne specifikke tal. Med "hvad I fandt frem til" kunne være, hvad der påvirkede et ligevægtssystem (f.eks. om temperaturen, øget/formindsket stofmængde osv. påvirkede ligevægtssystemet til enten at gå den ene eller den anden vej "Le chateliers princip")
I andre spørgsmål skal du måske inddrage tre forsøg, hvor du derimod ikke skal komme ind på teori, fremgangsmåde osv, men mere reaktionerne bag. Det kunne være et forsøg om substitution i heptan og addition i cyclohexen.
Svar #12
oookaaaayy,, super fedt!! Jeg er begyndt at se lyset for enden af tunellen :)) Tusind tak skal du ha'!! :)
Svar #15
08. juni 2014 af KemiskeKetty (Slettet)
Kort fortalt skal din lærer og censor kunne se hinanden i øjnene og mene at du har bestået. Altså at du har fået et brugbart grundlag med dig fra kemiundervisningen
Svar #16
#15 h¨Jamen der skal jo også være plads til -3 og 00 til de dovne elever, der ikke har åbnet sine bøger hele året. Men jeg vil sige at der også findes dårlige censor. Her for nylig fik jeg et 7' tal når jeg selv mente at jeg klart var oppe og toppe et 12' tal... Jeg spurgte ham, hvad jeg sagde forkert, og han svarede bare at jeg manglede at besvare nogen spørgsmål, men han nævnte slet ikke hvilke spørgsmål jeg manglede. Det er mit første og mest ufortjente 7' tal i fysik siden 8. klasse... Men der findes rigtige gode og flinke censorer. Du #15. Kunne man bestikke dig med 20kr til et 12' tal :P
Svar #17
08. juni 2014 af PSXL
#15 Det er selvfølgelig rigtigt, det tror jeg heller ikke nogen afviser. Min kemilærer har også givet 00 et par gange, og han er også en rigtig venlig lærer at have til eksamen.
Svar #18
09. juni 2014 af Thelastsamurai (Slettet)
Kemi B kræver en del, men jeg er sikker på det nok skal gå. Husk nu at sørge for at have teorien på plads...
Svar #19
09. juni 2014 af Savior123 (Slettet)
Thelastsamurai : Please dont die... I want samurais in this damn world!!!!! :D