Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9261 til 9280 af 176852
-
HVAD HEDDER DETTE STOF? - Kemi B
ForumindlægHejsa, Jeg har de sidste dage bøvlet med at finde ud af hvad dette stof hedder? Jeg er klar over der er en phenolring, og hvor mange C'er og O'er der er. Men kan ikke komme frem til det systematiske navn. Nogle der kan hjælpe? :) -
Stofskiftet, opgave i BIO-KEMI
ForumindlægJeg skal skrive opgave i biologi-kemi med biologi som hovedfag. Mit område er stofskiftet, og hertil har jeg allerede fundet en masse materiale. Problemet er, at jeg skal kunne lede teorien over på et aktuelt emne, og udover stofskiftesgdomme har jeg ikke de store idéer til, hvad det kan være. J... -
Fysiske og kemiske egenskaber i organisk kemi
ForumindlægHej! Hvilke fysiske og kemiske egenskaber har stofferne i organisk kemi? -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
ledigt elektronpar(kompleks kemi)
ForumindlægSuper dejligt at tage kemi B efter gym, når det så er 3 år siden jeg havde kemi C. Har fuldstændigt svedt ud hvordan man ser om et grundstof har et ledigt elektronpar. Skal bruges i forbindelse med komplekskemi. har læst om oktetregelen(igen), men kan ikke udfra det se hvorfor NH3(Den danner ... -
Den nye reform
ForumindlægSom bekendt har regeringen lavet en ny reform for gymnasielever. Her er det blevet vedtaget at biologi, geografi og kemi skal lægges sammen til en eksamen. Jeg skal snart til den eksamen og vil gerne høre fra nogen der allerede har været inde. Hvordan forgår det og er der nogle ting der er vigtig... -
hjælp til basic fysik/kemi viden!!
Forumindlæghey der er snart ved at være eksamner i 9.klasse, eller først til maj, men tænkte det va en god ide at starte allerede nu. Jeg har altid været dårlig til fysik og kemi og kunne virkelig godt tænke mig lidt hjælp på lidt grundviden i fysik og kemi somi Hvordan holdes atomets kerne sammen? Hva... -
Kemi - opg. koncentration
ForumindlægHey hvordan kan jeg løse denne opgave:I 3 l demineraliseret vand hældes 200mL saltsyre med koncentrationen 4mol/L. Hvad bliver koncentrationen af den fremstillede saltsyreopløsning?Bare giv mig et hint.. for ved ikke hvor jeg skal starte? -
molekyleforbindelser og strukturformler (kemi C)
ForumindlægJeg lod mærke til at personen der lagde dette forumindlæg ind https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1114876 spurgte til et emne, jeg også stiller spørgsmål til. kunne I hjælpe med at svare videre på dette? Det ser ud til at svaret stadig ikke er blevet besvaret, og det tyder på ... -
Lille kemi opg.
ForumindlægDe 3 isomere af C2H2Cl2 kan bringes til at addere brom. Herved kan man få 4 isomere bromforbindelser.Kan kun få 2. Det er 1,1-dibrom 1,2-dichlorethan og 1,2-dibrom 1,2-dichlorethan. Hvordan kan man lave flere? -
Kemi - gennemgang af rapport
ForumindlægJeg har nu skrevet en fysikrapport færdig, og jeg ville høre om nogen havde tid til lige at se på den?(overfladisk) Hvis en eller anden venlig sjæl har tid og lyst, kan I skrive jeres mail, så sender jeg den :) På forhånd tak :) -
hjælp kemi jern 8. klasse
Forumindlægdet stof, der dannes ved reaktionen, der er vist på billedserien på opslag 2, hedder jern (2)sulfid (jern-to-sulfid) opskriv reaktionsskemaet -
Kemi funktionelle grupper
ForumindlægHej derude. Nogen her inde der har noter over de funktionelle grupper, og hvordan de kan reagere? -
hjælp til spørgsmål omkring organisk kemi
ForumindlægHvis man vha. et stykke universalindikatorpapir kan se, at vandig opløsning af et ukendt organisk stof er svagt sur, hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet så højst sandsynligt? Hvilken karakteristisk gruppe indeholder stoffet højst sandsynligt, hvis vandig opløsning af stoffet viser s... -
DATABOG fysik/kemi
ForumindlægGlemte den blå bibel (nogen will be ofended .-.) på skolen i fredags efter terminsprøve. Jeg sidder nu og forsøger at beregne standardentalpi og standardentropi for en rekation, hvor jeg skal benytte de tabelværdier jeg kan slå op i databog. Ikke skidde smart når man ikke lige har bogen. Det ikk... -
væske-væske-ekstraktion! kemi!
ForumindlægHjælp søges til opgave e) -
kemi videregående uddannelse
Forumindlæghej, hvordan man lave den nedenstående spørgsmål? Plasma udgør ca. 55 % af det totale blodvolumen. Hvor mange molekyler aldosteron findes der i 5 L af kvindens blod? jeg ved at man skal gange 55 % med 5 L -
syre base kemi
Forumindlæghej... jeg er blevet lidt i tvivl angående en opgave.\n\njeg har fået af vide at en vandlig opløsning indeholder 2,00g naoh pr.l. \n\njeg skal beregne den formelle koncenreation for opløsningen. \ndette har jeg fået til 0,05M\n\nmen herefter får ejg så afvide at 10,0mL af opløsningen kan neutrali... -
Spørgsmål i kemi og en lille opg
ForumindlægHvornår er det man skal bruge amfolyt formlen??? Min lærer sagde at det var hvis der var en blandingen af en syre og en base? Kan det passe...Der en opgave her som jeg brugte formlen for svag stof hvor man åbenbart skulle bruge amfolyt:For at beregne pH for 0,187 M natriumhydrogensulfit slår jeg... -
fra ml til mg/l? kemi
Forumindlæghej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal omregne fra mg til mg/l. jeg har beregnet mol: n= m*M = 0,0081 L * 0,030 M= 0,000243 mol m=M*m = 279 mol* 0,000243 = 0,067797 hvordan laver jeg det om til mg/L? jeg er gået helt i stå, og håber på noget hjælp
