Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9301 til 9320 af 14099
-
Problemformulering
Forumindlæghej :) Jeg skal til at gå i kødet på min AT5, hvor mine fag består af biologi og religion. Det overordnede emne er Darwin - rejser, forandring og ny viden. Mit problem er så, at jeg er fuldstændig på bar bund mht. min problemformulering! Det er et virkelig interessant emne, der er bare så man... -
AT - Plastik i havet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har valgt kemi c og biologi A i AT i år. Jeg har emnet plastik i havet med innovation. Halvdelen af mit innovationsprojekt er en eletronisk skraldespand i havet med fangerarme som kan fange plastik i havbunden. Hvilken kemisk reaktion vil der ske hvis der befinder sig elektr... -
Ånder træer?
ForumindlægHejsa;) Jeg skal op i biologi i morgen, så kiggede lige på mine notater og notater, som jeg havde fået af andre. De har skrevet at træer bruger CO2 om dagen og laver fotosyntese, men ånder om natten. De har skrevet at træer har brug for ilt om natten, men det kan jeg ikke forstå.. Tak på forhånd,... -
Biokemisk iltforbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til eksamen på mandag i biologi. Jeg har ledt både min lærebog og internettet tyndt efter at finde ud af, hvordan man omregner sit BI15-tal til et BI5-tal. Er der nogen der kan henvise til en tabel eller formel der kan bruges? På forhånd tak. Venlig hilsen Emil -
biologiske effekter af motion?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen på mandag, og et af spørgsmålene, jeg kan trække lyder "Gør rede for de biologiske effekter af motion". Jeg syntes sådan set det lyder som et ret simpelt spørgsmål, men alligevel kan jeg ikke komme på noget som helst at sige om det. Har I nogle forslag? -
metode samf og bio
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med metoder i biologi og samfundsfag? problemet er at jeg ikke ved hvilken metoder jeg har brugt. jeg kan sende min AT opgave, så kan en hjælpsom godhjertet person se og hjælpe mig :( jeg sidder med den grønne AT-bog, men den er virkelig bar så dårlig, at jeg ikke fatter ... -
Sro - ketoacidose
ForumindlægJeg skriver sro i biologi A, Kemi B om ketoacidose, og skal besvare denne problemstilling. "Diskuter hvorfor der er diabetiker i Danmark der får ketoacidose". Nogen der kan hjælpe? Skal jeg bare fortælle om det biologiske ved det der sker i kroppen, da jeg er gået i dybden med det under... -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
gødning til radisser
ForumindlægHej mig og min ven skal lave et biologi projekt om gødning og så skal vi finde ud af hvad for en slags gødning der er bedst til plantning af radisser i jorden. vi har 3 slags gødningstyper gødningstype 1: organisk gødning. gødningstype 2: kunstgødning. gødningstype 3: grøngødning så vi vil gerne ... -
Hjælp til metode. Haster.
ForumindlægSom overskriften antyder, sidder jeg fast i min metode. Jeg har derfor nogle spørgsmål som i gerne må hjælpe mig med. Hvor langtid skal oplægget om metode vare? Hvad skal være med i metoden? Jeg har emnet doping og har valgt fagene Biologi og Idræt, men har ikke styr på deres metode. På forhån... -
Anerkendelse af Gregor Mendel
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopsis til min AT-årsprøve. Jeg skriver om Gregor Mendel - i biologi og historie. En af mine problemstillinger lyder: Hvordan var tiden, Gregor Mendel levede i, medvirkende til, at hans arbejde først blev anerkendt mange år efter hans død? Nogen der har nogle ideer? :... -
Klima opgave..
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave i biologi, hvor vi skal finde ud af, hvilke menneskeskabte klimaforhold har betydning for økosystemer, og så skal vi forklare hvordan de påvirker økosystemerne. Jeg må indrømme at det ikke er mit bedste fag, og jeg håber derfor at i skal hjælpe mig. Hvis i gad give nogl... -
o2 bruges hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til biologi-eksamen her imorgen, og sidder og forbereder mig. Nogen som kan svarer mig præcist på, hvad cellerne / musklerne / hjernen bruger o2 (ilt) til? Indtil videre ved jeg, at ilten transporteres fra lungerne også via røde blodlegemer ud til cellerne, men derfra... -
Variationer i afkom, meiose og mutationer.
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at skulle op i mundtlig biologi i morgen, men der er et af spørgsmålene jeg har lidt svært ved. d) Forklar hvordan variationer i afkommet opstår, inddrag meiose samt mutationer og giv eksempler. Jeg har siddet og læst om meiose, men kan ikke helt finde ud af det. Jeg håber... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Det centrale dogme
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i biologi. Jeg er dog stødt ind i et lille problem, idet jeg er ret usikker på - translation - transkription - og det centrale dogme Er der nogle som vil forklare hvad hver af processerne går ud på og hvornår de sker? Jeg håber rigtig meget nogle vil hjælpe mig.... -
GENETIK - Dominant sygdomsgen
ForumindlægHej folk :) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi B i morgen tidlig, og jeg har trukket emnet genetik. jeg skal forklare en figur, hvor det vises, at hvis begge forældre har et dominant sygdomsgen, så kan de stadig få et helt rask barn. Vil de to dominante gener gå ind og udligne hinanden, el... -
Naturfag
ForumindlægHar lavet: Ved uheld slippes store mængder atomkraft materiale ud i omgivelserne. Ved uheldige omstændigheder kan dampe og partikler udvikles. Samtidig udvikles meget store mængder varmeenergi. Omgivelserne påvirkes meget kraftigt. Tæt på værket bliver alt brændt af. Hvordan kan man stille det so... -
Overvægt og undervægt
ForumindlægHej guys. Jeg skal snart til eksamen i NF (til dem som ikke ved det, så er det; biologi, kemi og geografi kombineret i én eksamen) Jeg har lavet denne synopse, men finder det ret svært at vide hvad jeg skal sige, hvordan og hvorledes osv. Nogle gode råd? Camilla, HF elev på 1. år. -
Aktionspotentialet
ForumindlægHey Guys Jeg har lige trukket spørgsmål i biologi. Er lidt på herrens mark. Har prøvet gang på gang at forstå de vedlagte figurer, men der er nogle få som jeg simpelthen ikke kan forstå. Figurer: http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/2/014.pdf Håber nogen kan/gider forklare dem :) Mvh.
