Naturvidenskabeligt grundforløb (NVG)

Naturfag

23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)
Har lavet:
Ved uheld slippes store mængder atomkraft materiale ud i omgivelserne. Ved uheldige omstændigheder kan dampe og partikler udvikles. Samtidig udvikles meget store mængder varmeenergi. Omgivelserne påvirkes meget kraftigt. Tæt på værket bliver alt brændt af.
Hvordan kan man stille det som et arbejdsspørgsmål til biologi

Svar #1
23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Kan man ikke sige "kan bæredygtig energi fremstilles uden påvirkning af omgivelserne"?

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2020 af physique

atomkraft brænder ikke omgivelserne af?! Prøv at google chernobyl eller nogen af de andre udbrud, det er strålingen der er problemet.


Svar #3
23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Men kan man ikke sige "kan bæredygtig energi fremstilles uden påvirkning af omgivelserne"

Brugbart svar (0)

Svar #4
23. maj 2020 af physique

Hvad mener du med det? kan du lige uddybe hvad " uden påvirkning af omgivelserne" betyder?


Svar #5
23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Ok.
Min problemstilling til bæredygtig energiforsyning er "Hvordan kan kerneenergi (atomkraftværk) være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"?
Så mangler jeg 3 arbejdsspørgsmål til geografi.
Hvad kunne det være som nogle eksempler

Brugbart svar (0)

Svar #6
23. maj 2020 af physique

Du svarede ikke mit spørgsmål


Svar #7
23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

#4
Hvad mener du med det? kan du lige uddybe hvad " uden påvirkning af omgivelserne" betyder?

Fortryd det bare. Troede det gav mening

Svar #8
23. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Men min problemstilling til bæredygtig energiforsyning er "Hvordan kan kerneenergi (atomkraftværk) være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"?
Så mangler jeg 3 arbejdsspørgsmål til geografi.
Hvad kunne det være som nogle eksempler

Svar #9
24. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Glem det har lavet alle

Brugbart svar (0)

Svar #10
24. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

Du har ikke lavet noget som helst.

Skriv et svar til: Naturfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.