Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9481 til 9500 af 11183
-
Rapport
ForumindlægHeej! Lige startet i 1.g og vi har fået til opgave at skrive biologi-rapport. Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med den del af min rapport, der hedder perspektivering. emnet for rapporten er: Blodtryk og hæmatokritværdi, hvordan kan man sætte det i et større perspektiv, både blodtr... -
Ethanol Fremstilling
ForumindlægOm emnet er biologi/kemi er jeg ikke sikker på, men håber i kan svare alligevel: Jeg lavede ethanol da jeg gik på HTX (vodka for at være præcis), hvilket jo ikke er særlig svært, groft sagt skal man bruge gær, hvedemel og enzymer.. Men jeg undrede mig alligevel lidt over fremstillingen, for de... -
sprængstof??!?!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en biologi/historie opgave omhandlende en gensplejset plante, som er i stand til at lokalisere landminer, fordi den bliver rød, når gassen NO2, som udskilles fra sprængstoffer suges op i rødderne. Jeg skal nu i gang med den perspektiverende del, og vil her undersøge ko... -
Problemformlering til emnet transport og co2?
ForumindlægHej, vi er 3 piger der er igang med en projektopgave om transport og udledning af CO2. Vi har brug for hjælp til problemformuleringer der indeholder biologi,fysik/kemi og Geografi, da vores opgave skal bestå af alle 3 fag. Hvis nogen kan hjælpe os med en god problemformulering, ville det være sup... -
radioaktivitet målt i forskellige organeller
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal analysere spørgsmål 3. Det går ud på at der er tilsat noget radioaktivt aminosyre i en kirtelcelle, hvorefter der er blevet målt antallet af radioaktive organeller efter tid. mit problem er at jeg ikke kan finde sammenhængen af resultaterne i for... -
SRP om stamceller - hjælp til materiale i forhold til samfundsfag
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til at skrive om SRP om stamceller i fagene samfundsfag og biologi. Mangler dog materiale til samfundsfagsdelen, har tænkt på at inddrage velfærdsstaten - herunder hvem der skal betale for forskningen af stamceller samt hvordan stamceller på sigt kan være med til at påvirke... -
Sammenfald i naturvidenskabelige noter?
ForumindlægJeg har nogle fysik b- og matematk b-noter liggende på min computer. Jeg regner ikke med at skulle bruge nogle af fagene i mit videre studie, i hvilket tilfælde jeg går ud fra, emnerne repeteres på universitetet. Vil det være fordelagtigt at gemme noterne på min PC til geografi c og biologi c, e... -
geografi prøve HJÆLP
ForumindlægHej allesammen.. på onsdag skal jeg op i en prøve i gymnasiet i naturvidenskabelige fag, hvor grundforløbet nu er slut.. jeg skal enten op i fysik, kemi, biologi eller geografi.. jeg kan ik det der geografi.. vi for at vide vide hvilken en af dem vi skal op i til prøvetiden kommer,, lige 1 minut ... -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
case i SRP
ForumindlægHej, jeg har valgt emnet partnervalg i fagkombinationen psykologi og biologi. Med dette emne er meningen at fokusere på, hvad der spiller ind i valg af partner. Jeg skal i analyse delen analysere en case med henblik på teorier så som evolutionsteorien, feromer, kollusionsteorien osv. Er der no... -
naturoplevelser vi gerne vil have!!
Forumindlæghej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? min mening (kort sagt): jeg mener at vi gerne vil have en mangfoldig... -
filformater
ForumindlægHar lavet et forsøg i biologi "kræsne lopper" hvor vi har sluppet x antal jordlopper ud i en beholder med nogle bladstykker halvdelen vilde/normale og halvdelen GMO'er... jeg skal så måle hvor meget der er spist af de forskellige planter -med programmet loppegnav.exe ...min lærer ha... -
Hjælp
ForumindlægVi skal i januar måned lave studieretningsprojekt. Jeg har engelsk studieretning på min skole. Jeg har følgende fag: Engelsk A, Dansk A, Historie A og Spansk A Samfundsfag B, Biologi B, Matematik B Oldtidskundskab C Jeg har valgt Engelsk, Spansk og Historie til in studieretingsprojekt. Men j... -
Økologi - kvælstofforurening
ForumindlægHej. Jeg søger teori om kvælstofforurening/forurening med næringssalte, som går lidt udover biologi på A-niveau i gymnasiet. Det må meget gerne være noget med det biokemiske/N-forbindelserne osv. Evt. vil jeg gerne høre, om folk har forslag til, hvilket konkret emne man skal tage udgangspunkt i ... -
2-punktstest KONDI
ForumindlægVi har lavet et to-punkts-test i biologi, og i den forbindelse havde læreren sat nogle spørgsmål op under diskussionsdelen. Der er bare én af opgaverne som jeg ikke kan finde ud af, derfor ville jeg blive rigtig glad hvis nogen ville hjælpe mig med det. Spørgsmålet lyder: Hvilke forudsætninger ... -
Triglycerid hydrofil/hydrofobe - HASTER!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1g. og er igang med at skrive min NV rapport i Kemi & biologi. I min rapport skal jeg inkludere triglyceriders opbygning og dets hydrofile/hydrofobe egenskaber. Jeg har ingen idé om dette, udover at det måske omfatter polære/upolære molekyler. Er ellers ret lost, håbe... -
Passiv eller aktiv transport
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive biologi rapport og skal forklare om forskellige transportformer ind og ud af celler. Jeg har skrevet om glukosetransportører og jeg har skrevet at der bruges energi til denne proces og at det derfor er aktiv transport. Jeg er dog blevet i tvivl om det egentlig er... -
nogle der vil vurdere min opgave?
ForumindlægJeg har skrevet en opgave, men efter at have læst den et par gange har jeg fundet fejl i den. Jeg er derfor bange for at den ikke er særlig god, som da jeg sendte den. Er der nogle der har mulighed for at læse den igennem og evt. bedømme den, så jeg evt kan slappe lidt af? SRPen er skrevet i fage... -
NV-rapport - nogen der vil kigge igennem?
ForumindlægHej Studi. Vi skal aflevere en samlet NV-rapport d. 20. dec. Den skal indeholde noget om det, vi har lært i disse fag, som hører under NV: kemi, naturgeografi og biologi. Vi er blevet færdige med kemidelen, som handler om CO2 og forbrændingsprocesser. Nogen, der evt. vil kigge dette igennem? ... -
Kondition
ForumindlægVi har lavet et to-punkts-test i biologi, og i den forbindelse havde læreren sat nogle spørgsmål op under diskussionsdelen. Der er bare én af opgaverne som jeg ikke kan finde ud af, derfor ville jeg blive rigtig glad hvis nogen ville hjælpe mig med det. Spørgsmålet lyder: Hvilke forudsætninger ...
