Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 9521 til 9540 af 24089
-
nogen forslag ?
ForumindlægAT - eksamen er igang ,, Min hovedfag er Religion og Samfundsfag, mit emne er indvandrer i Dk, er der evt. nogle som har nogle forslag til en problemformulering - Det jeg indtil videre har tænkt på er : Problemformulering : hvilken betydning har integration af indvandrer for det danske samfund? m... -
Engelsk eksamen - sværhedsgrad?
ForumindlægEr der nogen der har været oppe til mundtlig engelsk eksamen, 3g, højniveau, sproglig? Jeg skal op på tirsdag, og nervøsiteten er begyndt at blive ret slem! Hvor svær er oversættelsen? Det er den jeg frygter mest, nemlig. Og hvor mange fejl kan man lave i den, hvis man godt vil have en nogenlunde... -
Hvad skal der til for at bestå dansk eksamen?
ForumindlægHey mit spørgsmål lyder hvad det kræver for at man skal kunne bestå dansk eksamen? Det nemt nok at redegøre for en novelle eller artikel men mit problem sproglige problemer. Når jeg skriver en dansk stil er der rigtige mange sproglige fejl og frygter lidt at censor vil dumpe mig på det. Men til g... -
Hurtigt spørgsmål! Synopsis
ForumindlægHej SP! Jeg er virkelig på den!! Jeg hr eksamen i morgen i min synopsis men ved ikke hvordan jeg skal fremlægge den. 1. indledning, 2. Problemformulering, 3. problemstilling( svar på det spørgsmål jeg har + dansk delen analysen af avisartikel. 4. metoder. ?? Er det ik sådan man skal gør ???? Skal... -
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
Nogle der har læst "En-to-tre-NU!"?
ForumindlægHej alle sammen :) er der nogle, der har læst bogen "En-To-Tre-NU!" af Jesper Wung-Sung? Hvis ja, er I så ikke lige søde at hjælpe mig med fortællertiden? Hvor lang tid strækker romanen sig over? Er nemlig ikke helt sikker, men jeg mener, at romanen strækker sig over ét år?? Det er meg... -
Ich habe Arno gesehen
ForumindlægHej, alle. Jeg er til 24-timers eksamen - og er lidt i tvivl om jeg har fortolket teksten: "Ich habe Arno gesehen" rigtigt? Jeg har trukket teksten i emnet Liebe. Er der nogle, der har læst den, analyseret den osv.? For så kunne jeg måske godt tænke mig at se, hvordan I har forstået de... -
Romantikken
ForumindlægHej, Her til sommer skal jeg op i dansk, hvor jeg har trukket romantikken som mit "område". Jeg er dog lidt på bar bund omkring hvordan og hvad romantismen gik ud på og hvad det har med oplysningstiden at gøre. Hvis jeg nu til eksamen ville analyserer et billede, hvad kunne man så fo... -
Titanic - fysik og engelsk (haster)
ForumindlægHej. Jeg har et AT-forløb hvor det overordnet emne er rejser, hvor jeg har valgt Titanic som emne og fysik og engelsk som de to fag. I engelsk skal jeg lave en analyse af filmen og sammenligne den med noget "virkeligt" såsom en dokumentar eller en dagbog. Nogle der har forslag til bøge... -
Hjælp til emnevalg (Tysk+Dansk)
ForumindlægHej! :) Jeg er også en af dem, som allerede er begyndt at tænke på SRP! Jeg er sikker på, at jeg vil skrive inden for fagene Tysk og dansk, men er ikke klar over hvilke emner det er klogest at vælge. Det handler vel om interesse, og jeg er mest interesseret i digt/novelle analyser. Men jeg ved ik... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
Metode spørgsmål
ForumindlægHej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m... -
Hjælp til srp
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere min problem formulering i srp næste uge, men ved stadig ikke helt præcis hvad jeg skal skrive om. Mit emne er corona og har bio c og mat a. Nogen der kan hjælpe med gode ideer til analyse og diverse ting, og desuden kilder som man kan bruge? -
Apple's Markedsføringsstrategier?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyse af Apple's markedsføringsstrategier med særligt fokus på iPhone på det amerikanske marked.. Jeg skriver i Afsætning og Engelsk. Er der nogen der har nogle gode idéer til modeller, kapitler osv. jeg kan bruge fra afsætningsbogen? Eller evt. andre kilder. På fo... -
Synopsis - SOS
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der vil læse min synopsis igennem? Er bange for, jeg har huller i opgaven. Vil gerne have en tilbagemelding på, hvad jeg evt. har gjort galt, hvis det er muligt. Ved godt jeg ikke har uddybet nogle af delkonklusionerne. Det har jeg tænkt mig at uddybe til den mundtlige ... -
det haster!srp- kan ikke forstå spørgsmåelt
Forumindlæghej:) jeg har lidt svært ved at forstå hvad jeg egentlig skal med et af mine spørgsmål i min problemformulering. jeg forstår ikke helt sporgsmålet. spørgsmålet er " analysere betydningen af kodebrydningsindsatsen fra de allieredes" side? nogen der kan hjælpe med at forstå den. jeg skr... -
AT metode - GMO
ForumindlægKære studieportal, I need your help! Jeg er i gang med mit sidste (eksamens) AT-forløb - men det der med metoder... Puh, det sidder ikke fast og Google er desværre ikke min ven på dette område - og har forgæves forsøgt at få fat på mine vejledere siden fredag. Jeg skriver om GMO - fokus på maj... -
Sætningsanalyse til mundtlig AP pt. 2
ForumindlægHej, jeg skal have analyseret følgende seks sætninger med sætningsled og inddeling af ordklasser, som en lille del af min mundtlige AP-eksamen. Er der en venlig sjæl som vil tjekke, om det er korrekt/rette det? Jeg har ret svært ved det. På forhånd tak. Nedenstående har jeg vedhæftet det rigtig... -
Læremiddelanalyse
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere et lærebogsmateriale. Det handler om 3 sider - men med meget korte tekster niveauet er til en 5-6 klasse. Jeg skal finde ord som kan give tosprogede elever udfordringer i at forstå konteksten. Jeg har markeret førfaglige ord, fagord, metaforer og normalis...
