Dansk

Læremiddelanalyse

08. december 2018 af Aleynaa - Niveau: A-niveau

Hej alle

Jeg er i gang med at analysere et lærebogsmateriale. Det handler om 3 sider - men med meget korte tekster niveauet er til en 5-6 klasse.

Jeg skal finde ord som kan give tosprogede elever udfordringer i at forstå konteksten. Jeg har markeret førfaglige ord, fagord, metaforer og normaliseringer. Men er meget i tvivl om det er korrekt.

Er der nogen som kan hjælpe mig? SOm sagt niveauet er meget lavt. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. december 2018 af MaiiDevon

Ja, det vil jeg mene er korrekt. 

Prøv at sætte dig i deres sted. Du skal/er igang med at lære et helt nyt sprog fx tysk. Lange ord og fagord er svære. Endvidere bruges metaforer ikke i deres egentlige betydning (det skrevne), men i overført betydning, som man skulle kunne gennemskue. Selv vi danskere har svært ved at finde ud af, hvad de helt præcist betyder.


Svar #2
08. december 2018 af Aleynaa

Tak for svar. :-)

Jeg kan se at du også er fra læreruddannelsen. Mit problem er at jeg ikke har dansk som linjefag, derfor har jeg også selv udfodringer når jeg skal analysere mit materiale. Jeg synes selv det er svært at finde normaliseringer og metaforer i teksterne. 

Kan du evt. se på mit materiale og evt. se om jeg har markeret korrekt? :)

Brugbart svar (1)

Svar #3
08. december 2018 af MaiiDevon

Det kan jeg godt. :)


Svar #4
08. december 2018 af Aleynaa

#3

Tusind tak :-) kan du dele din mail med mig så jeg kan sende materialet til dig via. mail :-) 


Svar #5
09. december 2018 af Aleynaa

MaiiDevon jeg har delt min mail med dig, har du set det? :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. december 2018 af MaiiDevon

Ja, jeg har også delt min med dig. :)


Svar #7
10. december 2018 af Aleynaa

Jeg har nemlig ikke modtaget noget? Kan du evt. skrive til min mail? :-)


Skriv et svar til: Læremiddelanalyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.