Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9541 til 9560 af 14598
-
DANSK MUNDTLIG!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal op i dansk mundtlig, da det er obligatorisk for 9.klasser. Jeg har trukket ''At træffe et valg''. Jeg er lidt på glat is, da jeg ikke ved hvilken tekst/noget andet jeg skal bruge. Jeg kan ikke vælge Sommersøndag(kortfilm), En, To, Tre NU, Hævnen(film) og Livet... -
Generelt Religion
ForumindlægHej! Jeg har nogle spørgsmål vedr. Religion. Opgaven går ud på, at jeg skal vælge 2-3 religioner. F.eks - Kristendommen, islam og buddhisme. 1. Hvad er det mest overnaturlige i hver af religionerne? ( i behøver ikke svare på alle tre religioner, bare en er nok.) 2. Hvad går frelsen ud på, og hvor... -
Hjælp mig med et spørgeskema
ForumindlægHejsa jeg sidder og skal skive AT 7 om sidste års AT emne "At være på – muligheder og problemer". jeg har valgt at fokusere på Google, og i hvilken grad de har fået større og større indsigt i vores liv. i den forbindelse har jeg lavet et spørgeskema som jeg ville være lykk... -
Rettelse - 2 sætninger
ForumindlægHej, nogle som vil rette dette? Hovedpersonen i De andres Liv er Stasi-officeren Wiesler. Han udførte deres arbejde i en blind tro på, at de arbejdede for en god sag. Die Houptperson in 'Das Leben der Anderen' ist den Stasi-Offizier Gerd Wieseler. Er ausführte Arbeit für Stasi in viele... -
vil i læse mit digt?
ForumindlægEr stadigvæk en rookie hvad digte angår, så det ville være kanon hvis i gad komme med lidt kritik, ros tja, alt hvad hjertet begære Hvorfor gør det så ondt? Var det meningen? Vil jeg dø i himlen? Er jeg ked af det? Nej, de døde er ikke kede af det Det er de levende Hvorfor skal jeg tilføre de... -
"PÅ den anden side" af Lars Kjædegaard
ForumindlægSidder her og læser novellen, På den anden side" skrevet af Lars Kjædegaard, men der er noget jeg ikke helt forstår. Bogen handler om en dreng, MArtin. Hans far er alvorlig syg og skal snart dø. Midt i alt dette møder Martin en gammel overlæge der forlængst skulle have været død. Lægen fortæ... -
Forståelse af tekst om Scientology
ForumindlægJeg har det svært at forstå teksten. Jeg har pillet de dele af teksten, som jeg ikke forstå, og sat dem her nedde... Tak på forhånd! Scientology er en religion, der tror på personlig oplevelse og en trinvis indføring i religionens systemer og kurser. --- Auditering er scientologers metode i... -
Religion eksamen
ForumindlægHej allesammen.. jeg har trukket emnet "liv eller død" og har valgt de følgende problemstillinger: - Hvilke forskelle og ligheder er der ved kirken og moskeen? - Hvordan er moskeen indrettet i forhold kirken? - Hvilke forskelle er der på en kirkegang på en søndag og en fredagsbøn i ... -
Prokaryoter
ForumindlægHejsa! Jeg har fået nogle spørgsmål i biologi jeg ikke helt kan svare på. Kan nogen hjælpe? - Bakterier er prokaryote (den kerneløse celletype) imodsætning til dyre-, svampe- og planteceller, hvad kunne være fordelen ved at forblive sådan (tænk både reproduktion og liv generelt for disse organism... -
Kan ikke svare på det her spørgsmål, i min musikanalyse.. HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at analysere "Raise your Glass" Af Pink! og der er et spørgsmål jeg ikke kan finde svar på eller selv svare på.. kan i hjælpe? Produktionen af nummeret: Beskriv produktionen af nummeret (live-lyd=musikken lyder som om nogen står og spiller eller soundscape... -
Nogen der vil oversætte dette?
ForumindlægDe havde ikke spist noget i næsten 4 dage. Det var et mirakel at de kunne overleve, helt utroligt. Jeg stillede dem masser af spørgsmål men de var ikke i stand til at svare på dem. De blev undersøgt af lægen alle 6 for at sikre at de var i god behold. Pigen Jelina og Michael skulle indlægges ford... -
Anthony Giddens - assisteret selvmord
ForumindlægHej venner! Jeg sstår i den situation at jeg skal op til AT her om lidt, hvor jeg har emnet assisteret selvmord og om hvorvidt de er vores eget valg at afslutte vores liv, når vi vil. Min samf lærer har sagt jeg skal benytte Anthony Giddens teori om traditionerne i denne opg, men jeg mangler lid... -
Mundtlig Kulturfag - Synopsis
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op i kulturfag ( Historie - samfund - religion samlet ) mundligt hvor jeg har haft 2 uger til at lave min synopsis, og har afleveret den, så nu skal jeg op her snart... Eksamen vare i 45min hvor der står at jeg har 15min til at fremlægge min synopsis, og resten af ... -
Ligning
Forumindlægjeg har problemer med at regne en opgave, jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. Opgaven lyder således: på den græske matematiker Diophants gravsten står der: med barndomstid en sjettedel, so yngling en tolvtedel og som ungkarlen syvendedel hengik hans liv. han giftede sig. fem år efter ... -
Growing Up
ForumindlægHej, skal skrive en lille stil om unge i Engelsk. Skal her også komme ind på emnet Growing up/the significance og growing up. Jeg vil gerne have nogle outsider informationer og meninger, så det håber jeg I kan give mig. I må gerne svare på dansk :) - Hvorfor er det at vokse op en betydningsfuld p... -
Futurismens og ekspressionisme
ForumindlægHej jeg skal op i AT, hvor jeg skal finde ud hvordan futurismens og ekspressionisme ses i nogle digte ... problemet er bare "hvad er forskellen på futurismens og ekspressionisme??" Futurismens idé er om den ubetingede fremtids- og fremskridtsbegejstring Ekspressionistiske li... -
Eksamen mundtlig engelsk B HJÆLP!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder midt i min 24 timers forberedelse til mundtlig eksamen og jeg er blank næsten!! Jeg har trukket "Consumerism" og en tekst af Naomi Klein - "No Logo." Det er om branding og mærkevarernes betydning for vores liv osv. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige t... -
Kemi notater
ForumindlægJeg skal op tli kemi´B eksamen om 2 uger. Jeg er virkelig dårlig til kemi og ved slet ikke hvordan jeg skal kunne forsvare min årskarakter. Er der nogen der kunne hjælpe lidt ved at fortælle hvordan eksamen foregår og hvis i evt. har nogle noter jeg kunne se på ville det virkelig redde mit liv. ... -
karaktere
Forumindlæger det både årskarakteren, den mundtlige og skriftlige eksamens karakter der tæller på vores studenter eksamensbevis? Er en person som er rigtig dårlig til at gå til eksamen, men får okay middel karaktere i gymnasiet. jeg sys bare at det er så uretfærdigt for os som ikke kan gå til eksamen, uden ... -
Rigtigt!
ForumindlægEr det her rigtig oversat : I ferien har jeg været i Aalborg, og besøge min familie. Min onkel, tante og kusiner bor der. Jeg var der i 5 dage, og det var rigtig sjovt. In the holiday I have been in Aalborg, and visit my family. My uncle, aunt and cousins live there. I was there in 5 days, and it...
