Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9561 til 9580 af 57177
-
Engelsk rettelse
ForumindlægHej, er der ikke lige nogen der gider kigge på disse her sætninger og eventuelle rette dem for fejl?!Tak på forhånd.Engelsk oversættelse: 1.He could not sell his article.2.May we send them a bill? 3.We cannot send the package in this week.4.You may pay the bills now.5.You must pay for his helps.6... -
oversæt. Eng
ForumindlægDansk middelmådighed ”Her i landet har vi ikke længere kunstnere i verdensklasse”, hævder ejeren af et internationalt kendt dansk galleri. Han mener, at velfærdsstaten og specielt Socialdemokratiet er ansvarlige for kunstnernes lave standard i Danmark. Som dansk kunstner kan man næsten ikke undgå... -
AFLEVERING - Kort rettelse! :)
ForumindlægHeey .. Har li en aflevering jeg skal have afleveret i morgen, og som man siger er det altid lidt svært at gennemskue ens "egne" fejl.. - Og mener personligt selv jeg ikke er ret god til grama, men anyway, skulle have oversat de her sætninger fra dansk til engelsk: 1. Hans tipoldefar ... -
eng- rettelse tak
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der kan kigge min eng stil igennem, og se om jeg har oversat den rigtig. dansk tekst: Sent om eftermiddagen så han en fugl flyve bort fra træet, stor og sort og truende. Han skyndte sig tilbage gennem skoven. Han løb med bøjet hoved, som om han ventede et uvejr med ... -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv... -
Mdt. danskeksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op til dansk her i morgen, og jeg føler virkelig ikke at jeg har ret godt styr på pensum, og så vil jeg gerne vide om der bliver lagt meget stor vægt på det...? Eller er det bare lige kort at man skal perspektivere/relatere? -Går på gym. -
Den svage barn
ForumindlægHej jeg skal eksamen på mandag i dansk . har trukket Det svage Barn af Frank Jæger som jeg skal alnalyse og pepektvier til " det smukke ved Danmark ? har i nogen notater til Det svage Barn af Frank jæger ?? Taak på forhånden -
Analyse af digte på engelsk??
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i morgen (A-niveau på STX) og er kommet i tanke om at der jo desværre er en chance for at man trækker et digt, så ville høre om der er nogen som har en slags ordliste til dette? Har ikke selv nogen noter om det og kan ikke huske ord og begreber for rim, remse osv. På forh... -
Utrolig lavt gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke, at få noget hjælp her. Jeg afsluttede STX i 2009, og kom ud med et gennemsnit på 2,6 (jeg har ganget det, med de ting jeg kan) Er godt klar over, at det er utrolig lavt, og det er begrænset for hvad jeg kan. MEN.. Jeg vil utrolig gerne læse Dansk/Nordisk på AU ell... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har fået en dansk tekst, som jeg skulle oversætte til engelsk. Ville være dejligt med en rettelse. Den danske del: Den irske republik blev selvstændigt i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den nye stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forblive en del... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Angående uddannelse..
ForumindlægHej alle Jeg er nu ved mit første år som hhx elev. Jeg kom til at snakke med en af mine venner her i weekenden, om at man kan læse i udlandet på 2. eller 3. år. Jeg er dog i tvivl om det er den almende stx, eller om det også gælder hhx? Tak for hjælpen på forhånd :) -
Eksamenssæt
ForumindlægHej er der nogen som ligger inden med nogle af de nye eksamenssæt for dansk skriftlig eksamen stx A niveau, da det ville være rart at have en nogenlunde ide om hvordan de er struktureret :) -
Toulmins argumentationsmodel
ForumindlægHej alle. Sidder og læser til mundtlig dansk eksamen (stx), og har om argumentation. Er der nogle af jer der kan forklare mig Toulmins udvidede argumentationsmodel, især gendrivelse og styrkemarkører. Ville være super dejligt, på forhånd tak. -
Dokudrama og Novellefilm
ForumindlægHey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak -
Kronik
ForumindlægHey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak. -
Det sproglige - det litterære - det mediemæssige
ForumindlægDet sproglige - det litterære - det mediemæssige er der nogen der kan forklare mig hvad disse tre hovedmener dækker over i Dansk A på stx. hvis nogle kan give nogle eksempler ville det være super! -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville meget gerne have noget hjælp til et emne i studieretningsprojekt til Stx. Jeg har samf A, eng A også må man jo også have dansk og historie med.. Så hvis der er nogle ideer? Jeg er fuldstændig blank.. -
skriftlig eksamen - tilbagemelding??
ForumindlægHej alle jeg var op til skriftlig eksamen i dansk stx A-niveau. Er der nogle der har en anelse om hvornår vi får svar fra censorene og en karakter på vores opgave?
