Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9641 til 9660 af 11183
-
spørgsmål om hjertet
ForumindlægHej igen er ved at skrive en biologi rapport omkring hjertet, men jeg har lige to spørgsmål, som jeg ikke forstår. 1) hvorfor kræver hjertet blodtilførsel på trods af alt det blod, der flyder igennem det? mit bud: er det fordi det har brug for blod til at kunne udføre sit arbejde, som er at pumpe... -
Dokumentar om hjernedoping
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT-eksamen i år og har overvejet at arbejde med hjernedoping i biologi og dansk. Sidste år så jeg et program på DR1, DR2 eller TV2 om netop hjernedoping, men kan ikke huske navnet på programmet, således at jeg kan finde det. Sidder der eventuelt én derude som kan ... -
Drikkevandskvalitet og toksisk effekt
ForumindlægHej, jeg har trukket emne til min biologi A eksamen i morgen, og håber at der sidder nogle kloge hoveder derude :) Mit underspørgsmål lyder: Antibiotika og østrogener fra gylle ender i mijøet. Og at gyllen skavber resistens og hormonforstyrrelser. Her skal jeg analysere de udleverede artikler sam... -
kunstige østrogener
ForumindlægHej.. Jeg har lige været oppe for at trække spørgsmål til biologi eksamen. Mit emne er kunstige østrogener....Men jeg ved meget lidt om emnet, da vi kun har haft lidt om det. Og har kun en bog om kunstige østrogener, men kan ikke finde den :( Så håber I kan hjælpe mig. Spørgsmålene ser såled... -
Kokain - Heroin
ForumindlægSe opgaven her: www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1997/opgave%205%20Dopamin%20og%20synapser.doc Mit problem er c'eren. c. Man har forsøgt at behandle heroinmisbrugere med et inaktivt stof der konkurrerer med heroin om receptorpladserne. Forklar ud fra figur 1 om en tilsvarende met... -
Søger hjælp til forståelse af nedarvningsmønstre (genetik)
ForumindlægJeg følger biologi C på HF, og har indtil nu ikke haft problemer med at forstå stoffet. Vi er nu nået til genetik, hvor jeg har problemer med at fatte reglerne for nedarvning af dominante og recessive egenskaber (autosomale og kønsbundne). Søger en god pædagogisk gennemgang af stoffet, gerne med... -
Pelsfarve hos katte
ForumindlægHej.. Jeg har fået en biologi rapport for. Jeg kan ikke lige finde ud af første opg. resten kan jeg godt. Den lyder sådan her: Altså hvis en sort/gråstribet hunkat bliver krydset med en orange hankat, bliver alle killinger af hankøn orange, og killinger af hun køn bliver plettede. Altså orange... -
Gæring af øl - hjælp!
ForumindlægHej alle. vi er gået i gang med et lille projekt l biologi om ølbrygning. vi er i fuld gang og skal dertil lave en rapport... Jeg mangler hjælp til følgene spørgsmål: 1) Hvad sker der i gæringsprocessen (opskriv reaktionsligning) og hvorfor laver man evt. omflytning til en anden gæringsbeholder... -
Kræft udbredelse og dødelig og årsag til dette
ForumindlægEr i gang med en 24 timers prøve på biologi b niveau, og har trukket emnet kræft. Et af spørgsmålene lyder: Analysér på baggrund af de vedlagte, statistiske bilag de to omtalte kræftformer. Herunder udviklingen i deres udbredelse og dødelighed. Diskuter årsagerne til denne udvikling. De omtalte k... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Økologi
ForumindlægJeg sidder lige med nogle spørgsmål til biologi-eksamen (trækker det endelige spørgsmål imorgen) og forsøger lige at læse lidt op til hvert emne. Jeg er dog løbet ind i nogle forståelsesspørgsmål, jeg gerne vil ave på plads, såfremt jeg trækker dette sørgsmål imorgen. Dette omhandler økologi. &qu... -
gode ideer?? - PEST? hjælp
Forumindlægheyy alle.. på fredag skal jeg aflevere en kort problemformulering, kan man vel godt kalde den for.. jeg skal snart igang med min 3.gs opgave.. jeg har valgt at skrive i biologi og historie om pesten.. kan i komme med nogle guldkorn??????? jeg har nogen selv, men det er bare ikke nok.. kunne b... -
Historie - belysning af problemet
ForumindlægHey Studieportalen. Står og skal op i AT i morgen og er begyndt at blive mere og mere forvirret over hvordan historie egentlig har hjulpet med at belyse bekæmpelsen af malaria ved Panama i starten af det 20. århundrede, samtidig med at jeg er en smule usikker på metoden jeg skal bruge i AT inde... -
EKSAMEN (bakterieinfektion og proteiner)
ForumindlægHej alle I morgen klokken 8 trækker jeg eksamensspørgsmål til mundtlig biologi b. Vi har, som bekendtgørelsen angiver, set eksamensspørgsmålene på forhånd. Der er især to af spørgsmålene, der driller mig. Det ene handler om proteiner, deres egenskaber og funktion. Jeg synes ikke, at vi har haft s... -
Kartoffelsorter
ForumindlægEn der har lavet en biologi aflevering som omhandler kartoffelsorter? Jeg har nu snart bruugt en hel nat på det, men kan stadig ikke finde ud af det. En der kan hjælpe ? a) Hvordan har man oprindeligt fremstillet de viste kartoffelsorter? Stikord planteforædling b) Hvilke fordele kan der være fo... -
Klage!?!
ForumindlægHej SP, Vi har fået vores afsluttende årskarakter i går. Har fået 7 i biologi A (skriftligt). I alle mine afleveringer har jeg fået 10 eller 12 - ca. 5 af dem har jeg fået 7, men min lærer sagde jeg var tæt på 10. Til terminsprøven fik jeg 7 med pil op hvor jeg nærmest manglede kun 4 point for ... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
lektierhjælp søges haster
Forumindlæghej Jeg er en pige på 22 år, som går på laborant skolen, søger efter en lektiehjælp i århus hvor vi kunne mødes. Vi kan snakke om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og microbilogi / biologi. Du bestemmer hvor mange gange du kan, behøver ikke være hver uge, det kan o...
