Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9681 til 9700 af 26633
  • Start på novelle - Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal skrive en fri stil, som novelle. Jeg vil gerne have den til at om meget gamle dage, hvor man havde bueskyttere o.s.v. Jeg vil gerne have hjælp til starten og hvis der andet kan i bare skrive. På forhånd tak.
  • nationalsang

    Forumindlæg
    Hvilken betydning har den danske nationalsang og hvilken betydning har salmen Op al den ting som Gud har gjort har brug for hjælp
  • Skriftlig Dansk HF eksamen 27/5-14

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg var oppe idag og undrer mig om det er gået godt eller ej. Jeg skrev om opg. 1. Hvad skrev i andre om?
  • Yahya Hassans digtsamling

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med et diskuterende spørgsmål i SRP omkring hvorvidt hans digtsamling "Yahya Hassan" har været med til at øge eller hæmme integrationen i Danmark. Nogen ideer?
  • Metode i engelsk

    Forumindlæg
    Jeg skal til SRP-forsvar, hvor jeg skal snakke om basal videnskabsteori og metode. I mit projekt har jeg skrevet om den amerikanske opioidkrise, hvor jeg har analyseret scener fra en serie (Dopesick). Min analyse fokuserer ikke så meget på det filmtekniske, men mere på det samfund der bliver ski...
  • Bruger jeg induktiv eller deduktiv metode?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har svært ved at finde ud af om jeg arbejder induktivt eller deduktivt. Jeg har for eksempel en analyse af en politisk og økonomisk udvikling for et givent land. Herunder kommer jeg ind og analysere udviklingen ved hjælp af handelsteorier og regeringens brug af økonomiske politikker. V...
  • billedsprog - Sammenligning og metafor ( lyrik eksam' )

    Forumindlæg
    heei alle! så er min dansk eksame snart !,, jeg har virkelig brug for noget hjælp af jer - jeg har problemer med at finde billedsprog - Sammenligning og metafor i et digt jeg har prøvet at finde men der er sikkert mange andre Digtet som jeg har valgt er '' mit liv som indvandrer ''...
  • ´det lille grønne land

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har digtet af poul henningsen: det lille grønne land. Opgave: Hvordan er stemmingen? Gør rede for forfatterens betagelse af danskere. et af de sprolige virkemidler, der benyttes i digtet, er ironi. Find eksempler, og forklar hvori ironirn består, Hvad bevirker brugen af iron...
  • Til mine forældre

    Forumindlæg
    Jeg har trukket ''Forældre og børn'' som fordybelsesområde, så derfor vil jeg perspektivere de to ''Til mine forældre'' digte. Gustaf Munch-Petersens digt har vi læst, så jeg lægger mest vægt på Carsten René Nielsens digt. I min synopsis har jeg skrevet, at jeg vil...
  • kontrafaktisk historie

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen er mellem: kontingensanalyse (hvor man analyserer om det overhovedet kunne have gået anderledes) og scenariekonstruktion (hvor man forestiller sig, hvad kunne eller ville være sket, hvis...)
  • Samtaler?

    Forumindlæg
    Uregelmæssigheder i samtalen i form af brud på samarbejdsprincipperne. Hvad kan de mene med dette, jeg er ved at analysere en dialog. På forhånd tak!
  • Da kogekonen kom af Pia Juul, hjælp!!!!!

    Forumindlæg
    Er der slet ingen, som har analyseret denne novelle? Jeg er virkelig på bar bund, og ville gøre alt for jeres hjælp :-(
  • MINI SPØRGSMÅL...!

    Forumindlæg
    hvordan oversætter man dette på engelsk: Jeg vil analysere "Davids Samling" og derefter vil jeg perspektivere dens genstande med den Islamiske stat.
  • USA´s økonomi

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp, til at lave en analyse af udviklingen i amerikanernes realindkomst. Håber der er en som kan hjælpe.
  • Har bruge for hjælp i Dansk

    Forumindlæg
    Jeg skal til optagelsesprøve. hhx. Man få et tekst og så skal man analyser det. Hvad er bedst at starte med? Skal man give et resume af det først eller fortale om gern.
  • Vikingernes samfundsstruktur

    Forumindlæg
    2) Analyser vikingetidens samfundsstruktur Nogle der kan hjælpe mig lidt med det. evt nogle links med masser af information eller forklart lidt om det skal bruge det til SSO.. er helt fortabt )':
  • Haster (EARTHRISE)

    Forumindlæg
    Haii 1:hvordan kan man beskrive jordopgangen ?(earthrise) kan en af jer hjælpe mig med det .... 2:hvor kan jeg finde analyse modellen af sagprogsa..????
  • hjælp akut

    Forumindlæg
    hej allesammen har totalt brug for hjælp det er fordi jeg mangler at analysere GUNNAR PÅ HLIDARENDE af Njals saga plisssssssssssss hjælp
  • Forholdet mellem indianer og cowboys?

    Forumindlæg
    Heij.... hvordan var forholdet mellem indianerne og de hvide mænd(cowboys)? + Analyser, hvordan synet på indianerne og de hvide har forandret sig. Hvorfor er denne ændring sket? :-) tak på forhånd :-)
  • "Under lampen" af Ida Jessen

    Forumindlæg
    Hey, er der ikke nogen der har en analyse af "Under lampen" af Ida Jessen liggende? Har brug for en smule inspiration :-)