Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9821 til 9840 af 11183
-
AT- FAST FOOD. HJÆÆÆÆLLLPPPP
ForumindlægHeej alle Jeg har valgt at skrive om fast food i AT, og jeg har valgt fagene Samfundsfag B, og biologi C. Jeg skal finde ud af hvor udbredt fast food er i danmark. er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal få det samfundsfaglige ind over det? og evt. hvilke metode... -
Bacillus Cereus - Dr Jekyll og Mr Hyde (Eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg har trukket emne i biologi som blev "Gener, plasmider og gensplejsning" Jeg har fået denne artikel: http://www.biokemi.org/biozoom/issues/507/articles/2177 Og mit spørgsmål lyder således "Udvælg i artiklen eksempler på hvilken betydning plasmider kan have for spredni... -
nf - eksamen
Forumindlæghej folkes derude er der nogen der kan hjælpe med at finde den røde tråd igennem vores problemstilling som er hvilken kosekvenser kan dårlig ernæring have? så vil det være en kæmpe stor hjælp.... jeg skal nemlig op til eksamen i næste uge. Og kan i evt se på den vedhæftet fil om den røde tråd ... -
Rotteforsøg med belønnignssystemet
ForumindlægJeg er igang med AT og benytter mig i biologi af følgende rotteforsøg, hvor man kigger på ændringen i hjernens belønningssystem i forbindelse med indtagelsen af kalorierig mad http://videnskab.dk/krop-sundhed/junk-food-virker-som-narko Jeg har i min synpose skrevet, at det er empiri i form af e... -
Stoftransport, figur vedhæftet
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til biologi-eksamen og har pt fokus på stoftransport. Jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt faciliteret transport foregår gennem glycoproteiner (receptorprotein)? Jeg ved, at faciliteret transport foregår vha. transportmolekyler i membranen, men er transpor... -
blodtyper
ForumindlægJeg skal i en biologi rapport svare på disse to spørgsmål, men jeg er i tvivl om det jeg er kommet frem til er korrekt. her er spørgsmålene og jeg håber i kan hjælpe. 1. spørgsmål: en mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype 0. hvilke(n) blotype(r) kan faderen være i besiddelse af? 2. spørg... -
Planteplankton - Fødekæden i havet
ForumindlægSkal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige nu i forberedelsen. Jeg har lidt svært ved at forklare bilag 1, som er vedhæftet som billede. Det skal siges, at det er engergien som overføres mellem ledene jeg skal forklare, og at de er bestemt i endhederne som kJ/m2/år. Jeg synes bare det... -
redegørende Spørgsmål til eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til Biologi eksamen fredag, og der er nogle ting jeg er usikker på. Jeg skriver et par spørgsmål, og så håber jeg på at der er nogle der har forstand på det 1. Redegør for hvordan menneskets arvemateriale er opbygget 2. analysér arvegangen for den grønlandske leversygdom og di... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHey. Mine problemstillinger lyder således: Hvad er grunden til det voksende fokus på det at have den perfekte krop, og hvordan påvirker kuren lavkarbo vores krop og sind? - Hvad er Lavkarbo? - Hvordan påvirker et lavt indtag af kulhydrater og et højt indtag af fedt kroppen? - Kan de sto... -
hjælp til AT eksamen!
ForumindlægHejsa, mit overordnede emne i AT er mad og mennesker og jeg har valgt at skrive om anoreksi, inden for samfundsfag og engelsk. Jeg ville bare lige spørge om hvilken metode man kunne have brugt i fx biologi. Jeg har svært ved at få en videnskabelig metode til at passe ind på lige præcis en spise ... -
spørgsmål om mit gennemsnit
Forumindlæghej er det muligt at forbrede sit snit fra 4,2 til 10,3 som odontologi kræver. jeg går i 2.g efter sommerferien og har afsluttet biologi og billedkunst med begge 7 taller. jeg skal til at gå i 2.g og har ikke nærmest ikke løsten til at starte ikke igen pga det lyder helt sindsygt at når der... -
Udnyttelse af Regnskoven
ForumindlægHejsa, jeg skal op i biologi b kl. 8, og jeg er kommet i tvivl om jeg har løst opgaven rigtigt. - Gennemgå de fysiske og biologiske forhold i regnskoven. Når der menes biologiske forhold, kan det ikke noget med at står står på himlem midt om dagen, hvor temperaturen kan nå op til 35 grad... -
Hvad skal jeg skrive om i SOP?
ForumindlægHey jeg går på HTX, og har linjen Teknologi og Design. Jeg sidder og skal vælge to fag og et emne jeg vil skrive om i min SRP opgave. Nogen af de fagkombinationer jeg kunne forstille mig at vælge er dem her: Teknologi - Design Dansk - Design Teknologi - Dansk Teknologi - Kommunikation og IT ... -
Kan jeg skifte nu???
ForumindlægHej alle Jeg skal starte på Aalborghus gym, her på onsdag d. 13. Problemet er bare at den linje jeg er kommet ind på, kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er nemlig kommet ind på den sproglig (engelsk, samfundsfag biologi) og den linje som jeg skal have er den bioteknologiske linje. Jeg vil bare i... -
Gærcellers aktivitet ved temperatur. Hvad bruges BTB til?
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en rapport i biologi om gærcellers aktivitet ved temperatur. Der er bare kommet et spørgsmål, som jeg ikke forstår. "Hvorfor tilsatte vi BTB og hvad viste det" Forsøget blev lavet med en kolbe, vand blandet med gær og sukker, og i på kolben sad et gærrør med ... -
Primærproduktion - udregning - hjææælp
ForumindlægHej alle! Har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål i min biologi-aflevering som skal afleveres imorgen! Opgaven lyder således: - Hvor stor vil den totale primærproduktion af hhv. korn (frøfraktion), strå (halm) og rødder være hvis hele landbrugsarealet (2,65 mio. hektar) var dyrket med denn... -
Aids/hiv kilder til srp
Forumindlæghejsa, jeg skal skrive i historie og biologi i min srp om aids i usa, og skal finde kilder angående aids. Jeg tænkte at finde et studie, der kan vise noget om medicinen der bliver brugt. Jeg ved at man bruger HAART behandling, men jeg synes det er viiiirkelig svært at finde nogle studier, har le... -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej med jer. Som i kan se vedrørende overskrift, skal jeg for første gang til at skrive SRP. Jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal vælge. Jeg skal vælge engelsk som er et A fag, derudover kan jeg så vælge imellem biologi, historie, spansk, psykologi, samfundsfag. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge... -
osmose, hvad fortæller skæringen med x-aksen os?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i biologi som jeg er gået i stå, håber nogen der kan hjælpe. Jeg har lavet en en osmose forsøg ved hjælp af en kartoffel, vi vejede kartoflen før og efter jeg lagde i saltopløsningen. derefter regnede jeg vægt andringen, og så har jeg lavet en lineær graf. jeg skal forklar... -
Hvad snakker man om til NV eksamen???
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til NV eksamen på onsdag i biologi/kemi, men jeg er i tvivl om hvordan det foregår? Vi har fået at vide at vi skal forberede et 3-4 minutters oplæg, og så udvikler det sig ligeså stille til en samtale, men hvad skal man sige i de 3-4 minutter? Vi har skrevet en journal, ...
