Studievalg og videregående studie
Kan jeg skifte nu???
Jeg skal starte på Aalborghus gym, her på onsdag d. 13. Problemet er bare at den linje jeg er kommet ind på, kan jeg ikke bruge til noget. Jeg er nemlig kommet ind på den sproglig (engelsk, samfundsfag biologi) og den linje som jeg skal have er den bioteknologiske linje. Jeg vil bare ikke spilde noget tid på ingenting.
Nå men mit spørgsmål lyder:. Er der nogen af jer der måske ved om man kan ringe og få skiftet med det samme, eller skal man vente til skolen starter?
Håber nogen kan hjælpe, ellers tak på forhånd :)
Svar #1
06. august 2014 af ohwell (Slettet)
først så er der grundforløbet hvor der ikke er nogen studieretning og hvor du bliver informeret om de forskellige studieretninger og så i decemba (Ca.) vælger du hvilken studiretning du vil have. Så no worries :)
Svar #2
06. august 2014 af RachaelN (Slettet)
Du kan altid prøve at kontakte studievejledningen/skolen nu eller når i begynder og høre ad. Ellers er reglen, at alle klasser gennemfører grundforløbet (samme forløb principielt) og efter grundforløbet (det første halve år) skal man vælge sin endelige studieretning, og så kan man med garanti skifte.
Svar #3
10. august 2014 af PSXL
#1 Der er dog stadig på en måde en studieretning. Jeg var på biotek-linjen først, men skiftede over til spansk/engelsk/samf, hvor de allerede havde haft et halvt års spanskundervisning, dog ikke det vilde, jeg gik glip af. På min biotek-linje havde jeg, ja, biotek-fag.
Skriv et svar til: Kan jeg skifte nu???
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.