Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 10061 til 10080 af 24089
-
Goethe -Willkommen und Abscheid
ForumindlægEr der mon nogle, der ligger inde med en oversættelse af Goethes dig 'Wilkommen und Abscheid', ku virkelig være en FANTASTISK hjælp :) -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
HJÆLP -dansk årsprøve
Forumindlæghej:) jeg skal til dansk årsprøve på mandag..Jeg er kun 1.g'er, jeg ved slet ikke, hvor meget de forventer af en..har i nogle gode råd til prøven..(er det lidt ligesom folkskolen??)tak:S -
hJæLp...DANSK EXAM....
Forumindlæghej...jeg skal til mundt dansk i morgen...hvad kan jeg gøre for at få gode karakter??gi' nogle gode ideer taaak..!hvad gjorde I (jer, der fik 9-13), og hvad kom I op i..??det er folkeskolens afgangsprøve!!! -
Interesseorganisationer
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der kan hjælpe mig med en lille forklaring på , hvad en interesseorganisation egentlig er?Og når Fogh kritiserer, de såkaldte smagsdommer og eksperter, er han så FOR eller IMOD interesseorganisationer? -
Danmarkshistorien
Forumindlægwww.danmarkshistorien.dk er en hjemmeside, der er udarbejdet af historikere og arkæologer fra Aarhus Universitet. Siden blev lanceret den 14. maj 2009 og udbygges løbende med flere tekster og nye features. Formålet med hjemmesiden er at give offentligheden og undervisningssektoren mulighed for at... -
Lineær Programmering
ForumindlægHejsa, Hvad betyder det helt nøjagtigt at en beslutningsvariable er "free" ? Eks har man: Max: x1 + 2x2 S.T 2x1 + 2x2 <= 3 2x1 + 2x2 >= 4 2x1 + 2x2 = 5 x1 free, x2 >= 0 På forhånd tak ! -
Rend mig i traditionerne
ForumindlægJeg har meget svært ved at beskrive miljøet... Er der nogle der kan hjælpe. På forhånd takLAKI -
struktur
Forumindlæghvad menes der helt bestemt, når man skal skrive om strukturen i en historie? -
indledning!
ForumindlægVil det være godt nok som indledning? Johan August Strindberg (1849-1912) var fra Sverige og var ligesom mange andre meget optaget af Georg Brandes og den naturvidenskabelige tankegang. Jeg skal så beskæftig mig med Frøken Julie som er et teaterstyk som udkom for første gang 1888 i Stockholm. ... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
hjælp med at forstå en kort tekst
Forumindlæger der nogen sød, der hjælpe mig med en kort digt. Jeg forstår ikke så meget, hvad egentlige teksetn handler om. På forhånd tak Katrine Mrie Guldager: Tømt Jeg burde hænge i røret hele tiden, jeg burde gøre alt muligt andet, end det jeg gør: Nemlige ikke ret meget. Jeg burde have det rigtig ski... -
hvad betyder "stuk"
ForumindlægHej Er der nogen af der, der ved, hvad "stuk" betyder? Der står i ordboget at det er noget med gibs. Ved I så, hvordan titlen hænger sammen med Herman Bangs "Stuk"? -
Fortolkning af digt ?
ForumindlægNogle der kan give mig et link til en guide hvor i det fremgår hvordan man fortolker et digt ? -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
At være dansk
ForumindlægHej alle, Til mundtlig dansk eksamen i år, har jeg trukket emnet 'At være dansk' Jeg har valgt et billede af Peter Carlsen 'Danmark 2009' Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis i gad at kigge lidt på billedet og fortælle bare lidt om hvorfor i syntes det billede beskri... -
Musikvideor
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er i gang med eksamen og har trukket musikvideoer, men har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal komme ordentlig igang med emnet. Jeg ved ikke hvilken sang jeg skal arbejde med, da sangen SKAL være dansk, jeg overvejer lidt Tina Dickow, men vil gerne have mange s... -
Statistiske beregninger
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en samfundsfagsrapport. Jeg vil høre, om der var nogle som gad at se på problemstillingen, og evt. skrive nogle kommentarer mht. det relevante, det i øjefaldende, og hvilke beregninger der er værd at lave??.. Se vedhæftet dokument! Mange takk!! -
Acceleration af bevægelse
ForumindlægI et eksperiment flyttes en genstand fra en position til en anden med 60 cm i mellem, og genstandens position måles i tre koordinater med en frekvens på 110 HZ. Jeg har målingernes koordinater, og jeg vil gerne måle hastigheden og accelerationen af bevægelsen. Hvordan kan jeg gøre det? På forh... -
SSO-krise,, forslag?
ForumindlægHey folks Mine lærer har lidt røvrendt mig og sagt at jeg ikke kan skrive om en af familien Gregersen-bøgerne alligevel,, de er for nemme,, og nu sidder jeg her en uge før deadline for at aflevere fag- og områdevalg til SSO og ved ikke, hvad jeg så skal finde på. Hun stak Christina Hesselholdts ...
