Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10081 til 10100 af 154034
-
En 1.g'er i nødshjælp!
ForumindlægHej I "kloge-folk" derude! Jeg er 1.g'er på STX, og som I måske ved, er grundforløbet for alle 1.g'er ved at være slut og skal derfor afsluttes med en AP-test & og NV-projekt. Mht. til NV-projektet har jeg trukket emnet: Insekter og frost - Hvilke forsøg kunne jeg lave til... -
I 2005 blev der anmeldt 47295 arbejdsulykker. I perioden efter 2005 faldt antallet af anmeldte arbejdsulykker med 1,7% om året. a) Indfør passende variable,...
ForumindlægJeg er gået helt død i det her, nogle råd? -
Opgave 8.51 I firkant ABCD stÅr diagonalen BD vinkelret pÅ bÅde AB og DC . Diagonalen BD har lÄngden 48 , siden AB har lÄngden 36 , og siden BC har lÄngden ...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave 8.51 -
Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600
ForumindlægHvordan kommer jeg frem til resultatet P2(x)=0+1*x+(0/2!)*x2, ved brug af denne formel f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo)i denne opgave? -
AT-emne
ForumindlægHejsa derude:)) Jeg er ved at vælge til min AT-eksamen, hvor årets emne er "mennesket forhold til naturen". Jeg har nok tænkt mig at skrive i fagene biologi C og matematik A og overvejer at skrive om gødskning. I matematikdelen har jeg tænkt mig at benytte differentialligninger, men e... -
I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l: (x y) = (1 -5) + t (-4 -2). Med P betegnes et vilkårlig...
ForumindlægEn linje m har ligningen 6x-12y-17=0. Gør rede for, at l er parallel med m, og bestem dist(l,m) Hjææææælp -
AB0
ForumindlægHvad betyder det når et spørgsmål lyder: Hvad er den genetiske baggrund for AB0-blodtypesystemet og Rhesus-blodtypesystemet? -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægHey... Nogen der gider kigge på den. Evt. sæt streg under de fejl der nu sku være… Jeg Takker Det er en efterårsmorgen i London og begyndelsen af en ny arbejdsdag for Taiken Mikkola. Sammen med millioner af andre mennesker går den 18årige finne ned i undergrundsbanen for at begynde på dagens ar... -
Eksamen til Matematik B
ForumindlægSomsagt går jeg på et adgangskursus, hvor jeg har følgende fag. Engelsk C-B , Matematik B-A , Fyisk B og Kemi C Jeg har været op i kemi, men har ik fået karakterene i nu Jeg var op i skriftlige matematik B og fik 00, men jeg har meldt mig til reeksamen. Så mit spørgsmål er, bliver det en svære s... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Hjælp! Dumpet matematik
ForumindlægHej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået mate... -
dumpet dansk
ForumindlægHej alle sammen. jeg har lige fået dansk skriftlig tilbage og udslaget var ikke godt. jeg fik simpelthen 00, men mit spørgsmål er så om jeg et dumpet dansk helt og bliver nødt til at tage dansk om. Jeg har ellers 4 i skriftligt og 7 i mundtligt. er jeg så dumpet eller hvordan ? -
Anbefaling af biologibog
ForumindlægJeg har i 1.g. fået en mildest talt ubrugelig biologi lærer. Det er ærgeligt, da det er et af de fag jeg holder mest af, og havde set frem til at lærer noget i. Derfor ville jeg hører om I kunne anbefale mig nogle gode og spænende biologi bøger, som jeg kunne lære og lærer fra. Tusinde tak på f... -
God til de skriflige.
ForumindlægHvad skal jeg gøre/læse, hvis jeg vil blive bedre til de skriftlige? Nogle links? (også til engelsk) Nogle anbefalinger mht. bøger?(også engelsk) På forhånd tak. -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Hvad er en tilnærmelsesvis eksponentiel funktion?
ForumindlægSom over skriften antyder, hvad er en tilnærmelses eksponentiel funktion? -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered... -
endotelceller
Forumindlæger der nogle som kan fortælle mig hvad disse celler er, og hvad deres funktion er ? (kan se de befinder sig i arterierne, vener osv.)
