Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 10121 til 10140 af 119568
-
Hjælp til matematik opgaver!!
ForumindlægJeg er gået i stå med nogle opgaver i min matematik aflevering og aner ikke hvordan jeg skal løse dem....Jeg har vedhæftet filen med opgaverne ;) PLEASE HJÆlP!! -
Hvad handler engelsk B om?
ForumindlægSkal begynde på engelsk-B snart, og vil gerne vide hvad faget indebærer sådan generelt? Er ret stærk i det meste, måske ikke så meget analyse af tekst, er der meget af det? :D (Har ikke haft engleks c, så det er ret nyt for mig). Og er der nogle der kan foreslå noget gode bøger på engelsk... -
Eksponentiel udvikling - udregning af b?
ForumindlægHej derud. Håber i kan hjælpe. Jeg sidder med noget eksponentiel udvikling og skal forklare, hvordan man beregner b, hvis man kender 2 punkter, som grafen går igennem? Jeg sidder selv og mener svaret e ved skæringspunktet på grafen, men er det korrekt? Håber en kan melde tilbage. På forhå... -
Hjælp til Fysik B opgave (Bevægelse)
ForumindlægJeg har problem med følgende opgave (oploaded som pdf) : Figuren viser en (t, s) graf for en lille gåtur. a. Hvor lang tid varer turen? b. hvor ender turen? c. Hvilken strækning bliver der i alt tilbagelagt på turen? Har ikke set en (t, s) graf før, så forstår ikke helt, hvordan jeg skal l... -
Dansk prøveform B
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til dansk mundtlig fsa. Jeg har trukket fordybelsesområdet "venskab i filmverdenen". Betyder det så, at mit prøveoplæg skal være en film/kortfilm? Må det også gerne være fx en novelle eller digt? Er der evt. nogle som kender en novelle, der handler om vensk... -
Grammatik Tysk B
ForumindlægSkal skrive en stil om hovedpersonerne fra filmen Napola. Er der nogle der vil rette denne tekst for grammatiske fejl? :) -
Hf Mat b Hjælp
ForumindlægHejsa... Tænkte om der er nogen der har lyst til at hjælpe mig.... Jeg sidder fast i nogle mattematik opgaver..... (jeg er på fjernstudie og har derfor ingen lære at spørge...) Det jeg har brug for er en der har et par timer et par gange i denne og neste uge....problemerne er: Finde x-værdier for... -
eksamen i mundtlig engelsk B
Forumindlægjeg har fået et emne der handler om vold. normalt ved jeg godt hvordan jeg skal forholde mig til et eksamensoplæg. men det udleverede materiale indeholder ikke kun 1 men 2 tekster, der begge er artikler om unge mennesker der bringer en pistol med i skole. den ene artikel er forholdsvis objektiv (... -
opgave 3.010 B
ForumindlægArbejdprocessen udføres ofte mere effektivt, efterhånden som udøveren af arvejdet får større erfaring. I en mpdel for arbejdsprocessers effektivitet gælder, at effektiviteten f(t), som funktion af tiden t(uger) udøveren har været beskæftiget med arbejde, er givet ved f(t)=1,00-0,60*0,9^t . (t s... -
Eksamen (B niv), og synopsis
ForumindlægJeg afslutter min studentereksamen på tirsdag, med psykologi. Vi skal arbejde i grupper, men gå til eksamen individuelt. Vi har i gruppen snakket frem og tilbage, og er rigtig meget i tvivl om hvad det er vi egentlig skal. Vi ved vi skal skrive en synopsis, men hvad skal den indeholde, hvordan gr... -
Hjælp eksamenssæt mat b
ForumindlægJeg har et lille problem, jeg aner ikke hvordan at jeg skal gå til denne opgave Opgave 10 Grafen viser befolkningstallet for Gedser i perioden 1900-2008 (opgørelse pr. 1. januar). I en model antages det, at befolkningstallet kan beskrives ved funktionen f (x) = -0,164x2 +18,9x +710, hvor f (x) e... -
Hvordan bestemmer jeg a og b
ForumindlægHej folkens Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig med denne spørgsmål. (se vedhæftet) -
Samf. B - hjælp til figur.
ForumindlægJeg sidder og laver samfundsfagsopgave, men mangler desværre hjælp til at bruge en af de viste figurer - umiddelbart er der ingen steder i bogen at se, hvordan man bruger den heller.. Figuren findes i bogen Liv i Danmark 2 på side 88 (figur 3.2) (Jeg skal indsætte nogle lande i figuren.) På for... -
billedanalyse billedkunst b
Forumindlæghjælp jeg skal skrive min sso og skal bruge en billedanalyse model, skal analyser nogle billeder af Elizabeth den 1.... og har virkelig brug for hjælp. -
HVAD HEDDER DETTE STOF? - Kemi B
ForumindlægHejsa, Jeg har de sidste dage bøvlet med at finde ud af hvad dette stof hedder? Jeg er klar over der er en phenolring, og hvor mange C'er og O'er der er. Men kan ikke komme frem til det systematiske navn. Nogle der kan hjælpe? :) -
Bestem konstanterne a og b
ForumindlægNogle der vil være behjælpelige med denne opgave?:) På forhånd tak -
Chlorophyl a og b - elektronegativitet
ForumindlægHej, Hvordan ville man finde elektronegativiteten for denne gruppe, CH_3 (methylgruppen)? den er vedhæftet som fil. -
fysisk aktivitet idræt b hjæælp
ForumindlægHvad sker der med kroppen når man er fysisk inaktiv og hvorfor er det vigtigt at dyrke motion? Lige en opfølgning på min anden debat, da dette er nemmere at forstå! -
Engelsk eksamen B
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal lave en synopsis til min mundtlige engelsk eksamen, og jeg er fuldstændig tør for ideer. Vi har ikke nogen grænser for hvad det må handle om, så der er åbent for alle muligheder. Hvis der er nogen der har haft succes med at finde viden og fremlægge et emne til deres ... -
Bestem b og c
ForumindlægHar en opgave der lyder sådan: En linje l har igningen: y(x):=−2*x+1 Det oplyses at linjen l, er tangent til grafen: f (x)=x^(2)+bx+c i punktet P(1,f (1)) a) gør rede for at f '(1)=-2 og f (1)=−1 dy(x)=(d/dx)(y(x)) dy(1) = −2 Det ses derfor at f '(1)er lig med -2 y...
