Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10181 til 10200 af 11183
-
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
AT om evolutionteori vs. skabelsesberetning?
ForumindlægHej Har lige nogle flere spørgsmål med hensyn til mit AT projekt omkring evolutionsteorien vs. skabelsesberetningen (biologi vs. religion). 1) Må man gerne lave lidt om på sin problemformulering, i forhold til den oprindelige, man skrev i synopsen? 2) Hvilke (stærke) argumenter kan man fremhæve t... -
Hvordan forgår eksamen?
ForumindlægJeg har haft nogle ringe vejleder hele vejen gennem gymnaiset med hensyn til AT og har samtidig været ekstremt dårlig til at stille spørgsmål.. Så nu prøver jeg her i stedet, studerende er ofte bedre til at forklare. :) Jeg skal til eksamen i AT og jeg har ikke styr på hvad der skal ske. Hvad går... -
Hjælp!! problemformulering
ForumindlægJeg sidder med AT 10 og har valgt emnet Pesten med fagene historie og biologi. Jeg har lavet nogle problemstillinger, men jeg har lidt problemer med at lave en god problemformulering. Jeg villle høre om der var nogle af jer som kunne hjælpe mig? Jeg skal belyse årsagen til katastrofen. Hvad... -
Hjælp !! AT-Eksamen
ForumindlægHey allesammen Jeg skal op til Engelsk/ Biologi AT- eksamen på onsdag ( haster) og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hve... -
Evt. spørgsmål v. mundt. årsprøve
Forumindlæghej!da jeg skal til mundtlig årsprøve i biologi her snart, ville jeg høre om der er nogen der har eller kender til steder, hvor jeg kan finde eksempler/rigtige spørgsmål fra den mundtlige eksamen.jeg har slet ikk set nogen før, så det ville være en meget stor hjælp.jeg går i 2. g og har det på hø... -
Psykologi og metode
ForumindlægHeej.. Endnu et spørgsmål til psykologien og metoderne i den... Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes ik jeg kan finde svaret.. Jeg skriver i biologi/psykologi, med psykologi som humanistisk fag.. Jeg skriver om HIV, og hvordan mennesket reagerer på at det få konstateret HIV.. For det første ... -
Hjæælp til problemformulering / stillinger !!
ForumindlægHey folkens vil være glad for , hvis nogen kunne kigge på min problemformulering / stillinger. Skriver AT om doping i sportsverdenen i fagene biologi og Samfundsfag Hvordan vil man i fremtiden løse problemer med anvendelse af doping i konkurrence idræt ? 1. Hvad er doping ? herunder redegør f... -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Krydsningskema for forskellige blodtyper (Blodtypebestemmelse)
ForumindlægJeg har en biologi rapport for og har brug for hjælp da jeg er ikke er helt sikker. Opgave 1: En mand med blodtype 0 gifter sig med en kvinde med type A. Kvindens far havde type 0. Hvor stor er sandsynligheden for, at børnene vil få blodtype 0? - Lav et krydsningsskema tak. Opg... -
Økosystem
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til min mundtlige biologi eksamen, og jeg skal kunne forklare begrebet økosystem.. Det er virkelig lang tid siden jeg har haft om økosystemet og samtidig har jeg svært ved at finde ud af hvordan jeg kort skal forklare begrebet. Jeg mener økosystemet er jo meget komple... -
mRNA
ForumindlægJeg sidder og er i fuld gang med min 24 timers forberedelse til min mundtlige biologi eksamen imorgen, og har trukket bioteknologi.. Jeg er ved at forklare om DNA molekylets opbygning, vha af en figur. Der er dog yderligere en figur som viser hvordan mRNA bygges op vha. skabelonstrengen og derm... -
Kan man ændre sit stofskifte?
ForumindlægHej. Jeg har på fornemmelsen at jeg har et MEGET lavt stofskifte. Jeg kan ikke spise det mindste uden at tage på. Jeg motionerer hver dag, og jeg holder mig fra usunde ting. Hvis jeg ikke gør det, tager jeg meget let på. Jeg har f.eks prøvet at tage 2 kg på i løbet af 3-4 dage. Så nu vil jeg høre... -
Hjertet og sundhed
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til min biologi-opgave. Jeg håber i kan give mig nogle svar til det her. Hjertet: 1. Hvad er hjertets arbejde? 2. Hvilke dele består hjertet af? 3. Hvordan fungerer hjertet? 4. Hvad hedder de blodårer, som kommer til og går fra hjertet? Sundhed: 1. Hvad ske... -
SRP - Historie som 1. fag??
ForumindlægHej, jeg skriver angående SRP. Når man skal vælge fag, så har jeg forstået at man skal vælge et fag på A-niveau som indgår i ens studieretning, men betyder det så at man ikke kan vælge Historie som A og derefter fx samf som B eller biologi som B. Har nemlig studieretningen Engelsk A, samf B og bi... -
AT - Fagkombination?!
ForumindlægJeg skal snart til at have fundet ud af hvilke fag jeg vil skrive om til AT årsprøve - Vi bruger opgaven fra 2011 (At være på - muligheder og problemer), og har haft vejledning af lærerne på skolen, som udelukkende har gjort mig mere i tvivl om hvad det hele går ud på, da alle lærere har forske... -
Diskussion
ForumindlægHej Sidder her og forbereder mig i 24 timer til biologi eksamen, og er kommet til diskussionsdelen. Men jeg er helt blank. Aner ikke hvad jeg skal tage fat i. Problemformuleringen er som følger: Analyser artiklen og udvælg det biologisk relevante indhold, du mener, er væsentligt at få med i dit o... -
Dopamin
ForumindlægArgh, biologi opgave! Nogen der kan hjælpe mig? Nogle af hjernens neuroner benytter dopamin som transmitterstof i synapsens impulsoverførsel. Denne impulsoverførsel påvirkes ved indtagelse af kokain. Kokain binder sig til det transportprotein, der sikre genoptagelsen af dopamin gennem den præsyn... -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
matematisk model
Forumindlæghej alle sammen :) sidder her og skal skrive en tværfaglig opgave (matematik & biologi). overordnet omhandler den mikroorganismers vækst. jeg har fundet via nogle data modelens parametre og nu skal jeg til at skrive noget om, hvilket fordele og ulemper der er ved sådan en model. N = 5000 /(1 +...
