Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10441 til 10460 af 14598
-
En bro {Trigonometri}
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en opgave omhandlede en bro, og opgaven lyder simpelt nok: - Udregn siderne, vinklerne og arealet af trekanten CDT. (se vedhæftet billede) Det antages at linjestykket |CD| er vandret med x-aksen. Dermed er trekanten ligebenet. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hv... -
Tysk oversættelse
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at oversætte teksten ? Tyskland var efter den anden verdenskrig ødelagt og besat. Det nazistiske diktatur under Hitler havde ført krig i fem år, og næsten alle unge mænd havde været med. De, som var vendt hjem, var ofte uden uddannelse og fandt det efter oplevelserne... -
Hjælp til gittes monolog om venstrefløjen
ForumindlægHeej! Jeg har alvorligt brug for hjælp. Jeg er i den uheldige situation at jeg skal skrive en mini srp opgave som skal afleveres på torsdag. Jeg skal give en analyse og fortolkning af "Gittes monolog om venstrefløjen" af Per Højholt (1984). Jeg forstår slet ikke hvor teksten vil hen ... -
Hvordan skal en god boganmeldelse være/se ud?
ForumindlægHej alle!! Jeg har et spørgsmål, jeg skal lave en boganmeldelse af bogen "Appelsinpigen" af forfatteren Jostein Gaarder. Det skal være en god boganmeldelse for det er også en fantastisk og livlig bog. Men tilbage til mit spørsm&#... -
PANIK - hjælp mig
Forumindlæghej jeg har netop afsluttet mine skriftlige eksamener og vil nu forberede på min AT eksamen på mandag. dvs. jeg har to dage inden jeg skal op. jeg har self. sammen med min gruppe afleveret synopsen, hvor vi også er kommet ind på hvad vi vil perspektivere til. det er i fagene FYSIK og HISTORI... -
Begynder Fransk A Eksamen STX 2011
ForumindlægHej, Jeg vil høre, om der er nogle der gider vurdere min vedhæftede eksamensbesvarelse i Fransk A, STX. Teksten, der skulle oversættes er følgende: Christian og hans storebror er på en pragtfuld strand i Bretagne. Det blæser meget, men alligevel er der mange mennesker, blandt andet nogle un... -
Grundforløbsprojekt 2011 / HHX Det kulturelle område (Amerikanisering)!
ForumindlægHejsa derude! Jeg skal til at igang med Grundforløbsprojekt. Jeg har om Amerikanisering og skal forbi følgende punkter: 1: Du bedes kort redegør for årsagerne til, at USA tiltrækker forskellige nationaliteter. 2: Med udgangspunkt i en selvvalgt tekst om en gruppes indvandring i ISA bedes du ... -
Islam (Pilgrimsrejse: Højdepunktet)
ForumindlægSidder lidt fast med disse to linjer: Ifølge islam skal pilgrimmene bede her fra middag til solnedgang for at følge de regler for pilgrimsfærden, som Muhammed har fastlagt. (Hjælp) Denne ståen ved Arafat er kulminationen i pilgrimsfærden (…) Her ved Arafat skal familien bede hele... -
Abort og relativisme?? (HJÆLP)
ForumindlægHvordan forklarer man de to sammen? Hvis en muslimsk pige har været i seng med sin kæreste, er det jo forbudt i Islam.. Da pigen ikke må indgå seksuelle relationer inden ægteskab. Pigen er nødt til at få taget en abort (i frygt for at blive slået, dræbt af sin familie).. Ser hun så på sine egne m... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAG!!
ForumindlægHej allesammen... Imorgen skal jeg op i samfundsfag. Jeg vil spørge om i havde noget at sige til de emner, jeres holdninger og om hvad der er vigtigt omkring emnerne. Eller hvis i har haft nogle af dem vil jeg meget gerne høre om hvad det handlet om :) Emnerne: Tør eller tør ikke (om tørklæde... -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled... -
haster ang. facebook projekt
ForumindlægHej :) Vi er lige i gang med en projektopgave med overemnet : "Folk, ting eller begivenheder der har ændret verden". Jeg har så valgt kommunikationsformer, og ville bl.a. gå i dybden med facebook og telefonen i gamle dage. Kan I hjælpe mig med de her undersøgelsesspørgsmål - er de... -
Klumme emner.
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en klumme. Jeg synes selv st jeg har godt styr på genren og sådan noget. Jeg er bare ret blank på emner. Indtil videre har jeg dette: -Corona (karantæne, restriktioner osv) -Være til stede (på mobilen. det med at nyde øjeblikket istedet for at dele sit perfekte billede og ... -
Lykkehans - brødrene Grimm
ForumindlægHej Jeg skal skrive et resume eller referat af "Lykkehans" af brødrene Grimm. Jeg vil gerne have lidt mere fylde på det jeg har skrevet. En som kan hjælpe mig? Her det jeg har skrevet indtil videre: Det, der sker i eventyret, er, at han efter syv års tjeneste hos Herren vender tilba... -
AP: Kongruens
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal lave engelsk aflevering, og det eneste min lærer har skrevet om opgaven er: "Oversættelse til kongruens: Drikkeri er et stort problem i England, hvor mange mennesker er uden arbejde. Det er et alvorligt problem for dem (those), der drikker, men også for deres... -
Oversættelse -.-
ForumindlægNogle der kan oversætte det for mig til tysk? Så vil jeg blive lykkelig! Tak på forhånd. Anne elsker fester! Hun bor ude på landet men kører ofte ind til byen. Der går hun på diskotek i weekenden. Peter er hendes bedste ven, han må ikke gå på diskotek, siger hans forældre. Anne og Peter g... -
Genitiv
ForumindlægHej jeg har lige siddet og oversat denne tekst, men jeg har først set nu man skal sætte særlig fokus på genitiv. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe TAK :) Rocksangerens publikum var begejstret. ”Han er en af de bedste kunstnere i Tyskland! Hvem af rocksangerne har en stemme som ha... -
Den parlamentariske styringskæde
ForumindlægHvis man skulle fortælle det til nogen, der ikke vidste, hvad det var I Danmark har vi repræsentativt demokrati. Vi vælger de kandidater, som vi mener repræsenterer os bedst. Vi skal ikke stemme, hver gang der skal træffes politiske beslutninger. Borgerne stemmer. Folketinget vedtager(altså st... -
Sovjetunionen undertrykkelse
ForumindlægEr det muligt at have et kommunistisk samfund uden undertrykkelse? Jeg tænker lidt på, hvor Sovjetunionen var undertrykkende over for sine borgere. Var det pga. af kommunismen eller fordi Sovjet bare ikke gik op i menneskerettigheder Kommunisme forbyder den private ejendomsret, så staten i prin... -
Senmoderne samfund
ForumindlægSenmoderne samfund af Giddens Urbanisering:folk flytter ind til byerne og beskæftiger sig med tertiære erhverv Folk er blevet mere individuelle og påskønner i højere grad materialistiske goder. Mænd og kvinder er ligestillet, og børn har fået stor indflydelse på forskellige beslutninger. &quo...
