Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10601 til 10620 af 11183
-
Matematik hjælp og eksamen hjælp!!
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år, der går i folkeskole. Vi er begyndt at snakke om gymnasier, og alt det der efter folkeskolen. Men jeg har et problem, jeg er skrald til matematik! Jeg kan sagtens finde ud af dansk, engelsk,tysk, biologi osv... Men vi har ikke fået særlig meget afvide omkring det her ... -
Formalia omkring SRP
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre skrive SRP og har netop fået udleveret min problemformulering. Skal jeg løse problemformuleringens dele i den rækkefølge, de er skrevet i? Min problemformulering består af 3 dele - først en biologidel, dernæst en historiedel og slutteligt en blandet biologi- og h... -
virus - influenza
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP om influenza i fagene Biologi A og dansk A, og er lige løbet på et problem. Inde på netdoktor.dk står der: Influenzavirus skal bindes til sialinsyremolekyler (receptorer = sukkerholdige proteiner) i slimhinden i vores luftveje for at kunne forårsage infektion. Fuglene... -
virus - influenza
ForumindlægHej Jeg sidder med min SRP om influenza i fagene Biologi A og dansk A, og er lige løbet på et problem. Inde på netdoktor.dk står der: Influenzavirus skal bindes til sialinsyremolekyler (receptorer = sukkerholdige proteiner) i slimhinden i vores luftveje for at kunne forårsage infektion. Fuglene... -
Hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej Studi, Jeg plejede altid i folkeskolen at være meget dygtig og fik mange 10 og 12-taller, men her da jeg kom på gymnasiet er det bare gået ned ad bakke. Jeg har i alt kun to 10-taller på mit eksamensbevis, et i biologi C ved årskarakter og et i matematik C ved mundtlig eksamen. I en af mi... -
M, n, mol
ForumindlægHej folkens Jeg studerer naturfag, og det kører godt i både biologi og geografi - men hold da op hvor jeg kæmper med kemi. jeg har fået en masse opgaver jeg skal have løst denne uge Dette er den første I 1540 opdager en for os ukendt italiensk alkymist, at bly ved opvarmning i luft øge... -
spørgsmål til SRO Haster!!
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO, hvor fagkombinationen er biotek og mat, hvor jeg skal gøre rede for gærs biologi og anvendelse samt forklarer hvilke faktorer, der har betydning for gærvækst og hvorfor jeg skal også gøre rede for en mindst en differentialigningsmodel som kan beskrive udviklingen i ant... -
Krise ved emnevalg - Please hjælp!?
ForumindlægHej! Jeg er simpelthen i krise ved valget af delemne til dette års projektopgave (jeg går i 9. klasse). Vores overemne er "Initiativ og forandring". Jeg skal aflevere første udkast til problemformulering om to dage, og indtil igår var jeg sikker på at jeg ville have om "gentekno... -
Gærcellers aktivitet
ForumindlægHej alle, sidder med en biologi-aflevering der volder mig lidt problemer. Jeg har forstået at det vidst er en eksamensopgave ved at kigge mig lidt om herinde, men jeg er lidt lost med hensyn til nogle af spørgsmålene: Hvorfor er den dannede CO2-mængde et udtryk for gærcellernes aktivitet? Altså... -
Hjælp til Konklusion på klimaændringer...
ForumindlægJeg går i 1.g, og er ved at skrive min NV rapport. Jeg har skrevet om biologi og naturgeografi's syn på klimaændringer, hvordan de fungere osv. nu er jeg nået til konklusionen og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal skrive den. Jeg har skrevet dette indtil videre: Klimaændringer er noget d... -
Problem formulering 2017
ForumindlægHej, Jeg har svært ved at lave min endelige problemformulering. Emnet i år er menneskets forhold til naturen hvor jeg vil fokusere på krybskytteri af elefanter i afrika i Biologi A og Samfundsfag C. Har snakket med mine vejledere og er blevet enige om at jeg vil komme ind på de her punkter: ... -
Problemformulering
ForumindlægHej Folkens, Jeg har besluttet mig for at skrive min AT-opgave i fagene biologi samt idræt. Derudover er jeg kommet frem til, at jeg gerne vil skrive om doping! Endvidere har jeg valgt at tage udgangspunkt i opgave a, som jo lyder således: "Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner... -
SRP hjælp ydes
ForumindlægJeg blev student i sommers, og ved at mange af jer skal til at knokle med SRP her i næste måned. Derfor vil jeg gerne yde min hjælp til jer, der skulle have behov for det, over chat. Min linie hed: Spansk A, Historie A, Fransk A, Dansk A, Engelsk A Matematik B. ... -
nogle gode råd og hjælp til AT "Mennesket i forhold til Naturen"
ForumindlægHej Jeg skal igang med at skrive AT, jeg overvejer at vælge emnet Gensplejsning. Jeg har valgt fagkombinationen Dansk og ved ikke om det er biotek eller biologi der vil være bedst at vælge? Kender i nogle gode artikler som kunne bruges? vis ja må i godt putte et link. Metoderne jeg anvender: ... -
Toksiner
ForumindlægNogen der vil hjælpe med tre spørgsmål til en biologi-aflevering? Ved Australien og Tasmanien lever blæksprutten Hapalochlaena maculosa, se figur 3. Den anvender neurotoksinet maculotoxin ved byttefangst og som forsvar. Toksinet produceres af symbiotiske bakterier, der lever i blækspruttens s... -
HJÆLP TIL FORSLAG AF NATURFAGSEKSAMEN!!!! DET HASTER
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Hjælp!!! hvordan kan søens fauna/dyreliv benyttes til vurdering af søens vandkvalitet:
ForumindlægHej! :) Da jeg snart skal op til biologi eksamen (c-niveau) er jeg ved at tage noter til alle de udgivede spørgsmål. Der er bare to jeg finder det vanskelig at besvare: 1) "Forklar hvordan undersøgelser af søens fauna kan benyttes til vurdering af søens vandkvalitet" 2)"Diskuter ... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
SRO, hvilket emne?
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at skrive SRO, og vi har fået en opgave formulering der gør mig noget usikker på valg af emne. Jeg har valgt at skrive i biologi og kemi, og vores opgaveformulering lyder: "Gør rede for et uorganisk og et organisk stofs atomare opbygning og beskriv nogle udvalg... -
Akut hjælp til fotosyntese og respiration
ForumindlægHejsa jeg sidder her og skal skrive Biologi rapport, men er kørt helt fast, så håber nogen kan hjælpe. Mine spørgsmål er hvordan jeg forklare farveændringerne, hvilken farve får det når det er fotosyntese eller respiration. Slutfarverne blev 1: gul. 2: gul. 3: blå. 4: blå. 5: gul. 6: gul. 7: bl...
