Biologi

Hjælp!!! hvordan kan søens fauna/dyreliv benyttes til vurdering af søens vandkvalitet:

03. juni 2017 af julielyhne (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej! :)

Da jeg snart skal op til biologi eksamen (c-niveau) er jeg ved at tage noter til alle de udgivede spørgsmål. Der er bare to jeg finder det vanskelig at besvare:

1) "Forklar hvordan undersøgelser af søens fauna kan benyttes til vurdering af søens vandkvalitet" 2)"Diskuter fordele og ulemper ved makroindeks sat i forhold til direkte målinger af søens abiotiske faktorer"

Derfor håber jeg stærkt på at der sidder en venlig sjæl med et klogt hovede derude der kan hjælpe mig. Jeg har selv prøvet at besvare 1) således: Et rigt dyreliv i en sø indikerer at søens vandkvalitet er høj. Forskellige dyr har forskellige levevilkår i form af hvilke næringsstoffer de behøver for at kunne overleve, så hvis der er et rigt dyreliv/en rig fauna i en sø, må det betyde at søens abiotiske faktorer, herunder vandet, må være af god kvalitet. 

Skriv et svar til: Hjælp!!! hvordan kan søens fauna/dyreliv benyttes til vurdering af søens vandkvalitet:

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.