Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10641 til 10660 af 14099
-
Hjælp til valg af enme: Infektionsbiologi bio/kem
ForumindlægJeg skal til samtale i morgen, og har kigget nogle bøger og internettet igennem, for at finde lidt inspiration til min SRP-opgave. Jeg har fået et temmeligt åbent emne, "infektionsbiologi" (dette valgte min biologi-lærer og jeg, da jeg på daværende tidspunkt ikke vidste helt hvordan jeg... -
unfair årskarakter - kan jeg klage?
ForumindlægHej alle sammen. Sagen er at jeg lige har fået mine årskarakter for 3.G, hvor jeg har fået 7 i skriftlig biologi. Og ja jeg ved godt at 7 er en god karakter, men jeg synes bare ikke karakteren er begrundet når jeg kun har fået 10 og 12 for ALLE og jeg mener ALLE mine skriftlige afleveringer i b... -
Genetik of evolution. Arv og miljø. Hjælp tak
ForumindlægHey alle derude. Jeg sidder og skal op til biologi B eksamen her på torsdag. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål hvor jeg heraf ikke forstår (ikke kan finde ud af) 3 af spørgsmålene. 1. Gør rede for geners struktur og funktion 2. Redegør for forskellige kromosommutationer samt hvordan... -
SRP hjælp. hjælp med tekster
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med SRP, men mangler stadigvæk nogle tekster. Jeg har søgt på nettet, bib. og diverse søgesteder uden nogen resultater. Mine fag er Engelsk (A) Biologi (b). Mit emne er : Charles Darwin, og hans betydning på den engelske litteratur. til biologi-delen har jeg fundet en ... -
Studieretningsprojekt om enzymer - tvivl om niveau i kemidelen
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive srp om enzymkemi. Jeg har ingen spørgsmål om enzymkinetik i min problemformulering, og jeg skal derfor ikke komme ind på dette. Jeg vil gerne høre, hvordan man med dette emne kan komme op på et højt kemisk niveau? Dette er ret vigtigt, idet jeg har kemi på a-ni... -
Disposition
ForumindlægHey, har trukket et emne i biologi ... men jeg forstår ikke hvad jeg kan fortælle og i hvilke rækkefølge... kan nogen give mig en hånd :) ? Tema: Bioteknologiske muligheder og brgrænsninger indenfor planteavl Genmodficerede afgrøder er udråbt til at frelse menneskeheden mod hunger... -
Matematik A
ForumindlægHeej allesammen. Jeg sidder og er virkelig kommet i krise over AT. Mit emne er brystkræft (screening), og jeg har fagene biologi c og matematik a. Det er nemt nok at få biologi c med, men har et problem med matematik a. Jeg har følgende materiale om mammografi screening: http://www.bmj.com/conten... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) ... -
Fysik på B niveau? Hvad er forskellen?
ForumindlægHey! Så jeg sidder lidt i en klemme.. Jeg skal nemlig vælge enten biologi eller fysik op på B niveau. Jeg kan 100% bedre li biologi, og jeg endte da også med et 10 tal i eksmaen så på en måde ville det jo være synd at ændre hvis nu jeg ikke kommer op og får en lige så god karakter.. Til ... -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
Problemstilling
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til at skrive SRO snart og skal derfor aflevere en problemstilling+underspørgsmål SKal skrive SRO i engelsk og biologi, hvor jeg i biologi skal skrive om arvelig kræft (BRCA) og i engelsk skal jeg snakke om, hvordan kræft på andre måde kan påvirke folk. Har forsøgt med m... -
Spørgsmål vedr. dumpet eksamen i tværfaglig eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg har tidligere gået på en 2-årig fuld HF, og der bestod jeg den tværfaglige eksamen i kemi, geografi og biologi med en karakter på 02. Jeg dumpede biologi med 00. Nu er jeg rykket over til HF enkeltfag på en anden skole. Studievejlederen siger, at jeg skal tage hele NF / de 3 fag om. ... -
Dansk stil rettelse, så er I søde, smukke !!
ForumindlægDa han prøver at komme op ad skråningen igen, er det lidt vanskeligere for ham at komme op på landevejen igen, og hans brækket arm gjorde det sværere end man tro, selvom han er 1,70 cm høj og har et smukt hud, der udstråler farven hvid! Hans fødder har farven blåhvid, og det kun fordi han ikke h... -
Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering
ForumindlægHej I øjeblikket befinder jeg mig i processen hvor i jeg forsøger at producere en fin problemformulering til et opkommende AT-forløb. Fagkombinationen er Dansk og Historie. I dette forløb tages der fokus på "Ungdomsoprøret", som fandt sted både i 60'erne og 70'erne. Herfra... -
Hitlers selviscenesættelse (AT, tysk/billedkunst)
ForumindlægHej Alle! Jeg går i 2g, og skal arbejde med AT-opgaven som hedder "Selviscenesættelse og/eller overvågning". Jeg har valgt at kombinere fagene billedkunst og tysk, og fokusere på Hitlers selviscenesættelse. På baggrund af dette valg, har jeg nogle enkelte spørgsmål, som jeg håbe... -
Demokrati skal ikke tages for givet
ForumindlægDanmark er, ifølge Verdensbanken, verdensmester i demokrati, en titel som jeg er stolt af som dansker – men en titel som jeg også ved, at vi ikke må tage for givet. Det er en titel vi skal værne om. Muhammed sagen satte netop fokus på, at vores basale rettigheder som ytringsfrihed ingenlund... -
hjælp til SSO om Manipulation af medier
ForumindlægJeg skal til at igang med min sso, har valgt at skrive i historie om: Medie-manipulation og manipulation af medierne i historien. Jeg vil gerne have fokus på manipulationen og hvordan der bliver manipuleret med de forskellige sager. Jeg vil jeg komme ind på USA og Irak krigen, med fokus på ... -
Stx B niveau-eksamen
ForumindlægHvad syntes i op eksamensoplægget til skriftlig engelsk på B-niveau på stx? Prøven uden hjælpemidler var vel som forventet, og jeg fandt ikke de store overraskelser. De havde været så venlige kun at lave en fejl i hver fejlsætning, hvilket gjorde det betydeligt nemmere at rette end jeg før har o... -
Franz Pander synopse
ForumindlægHej derude! Jeg har trukket mit fordybelses område til Dansk FSA; Det moderne gennembrud - fokus på Herman Bang. Som tekst har jeg valgt Franz Pander. Jeg er lidt usikker på om min synopse er god nok, og spørger derfor om der er nogen der har forslag til ændringer eller mere jeg skal have med? ... -
AT 2010 - Samfundsfag/Historie.. Hvad synes du?
ForumindlægHej til jer derude bag skærmene:) Jeg sidder og tænker lidt på mit AT-arbejde og er lidt i tvivl om både min tilgang til emnet samt hvilke spørgsmål jeg skal inddrage i min synopsis.. Desuden er jeg lidt i tvivl om hvilke emner der vil være "nemmest" og måske mest interessant at arbejd...
