Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10801 til 10820 af 33650
-
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer... -
fra 2.g til hf?
ForumindlægHej jeg går i 2.g og overvejer at skifte til hf. Er det muligt for mig? -
Samme lærer i mat B og mat A?
ForumindlægHej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det? -
hvor får man nyt studiekort???
Forumindlæghey, jeg har fået stjålet min pung hvor mit studiekort lå i. Er der nogen der ved hvordan man får et nyt? Et telefon nummer eller noget...? dusin tak -
Eksamens opgaver
ForumindlægJeg er igang med at øve til eksamen... Men kan ikke finde ud af denne opgave... Er der nogen der vil være sød og hjælpe mig... 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=x2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligning x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. ... -
Forvirret!
ForumindlægHejsa, Jeg går i 1.g og er begyndt at se efter universiteter i England. Det har altid været min største drøm, at studere i England :) Jeg har bare et spørgsmål:" Jeg vil gerne læse medicin, men forstår ikke helt hvad det er de kræver af mig--> karaktere". Der står fx ved medicin (ABh... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
Udsmidning ved sommerferie - HF
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 1.HF og har rimelig højt fravær (14 procent for året). Jeg har ikke fået nogen skriftlig advarsel endnu og vi nærmer os snart sommerferie og eksaminerne. Kan man blive smidt ud/meldt ud uden nogen skriftlig advarsel? :) På forhånd tak -
trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen :D hvordan differentierer man de trigonometriske funktioner? håber i kan hjælpe :D -
Angående pensum
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, som kan fortælle mig hvad pensum på matematik A i 2g er.? altså hvilke emner skal man have gennemgået undervejs i 2g, hvis man har Mat på A? kunne i evt. skrive dem op, hvis du/i vidste det? Jeg siger: På forhånd tak fra mig :) -
eksamens sæt/opgaver fra 2006
ForumindlægHei... ville hører hvor man kan finde tidligere eksamens- sæt/opgaver?? -
HJÆLP TIL MATEMATIK
ForumindlægI en iskiosk har man fundet følgende sammenhæng mellem antallet af is, der kan sælges om dagen, og den pris isen sælges for , hvor f (x) er antallet af solgte is, og x er prisen for en is målt i kr. Gør rede for, hvad tallet ??2, 5 betyder for sammenhængen mellem antallet af solgte is og prise... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
Facit
ForumindlægEr der ikke en der, har samtlige facit over " Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik- matematisk linje 1 årigt forløb til A-niveau" for de opgaver uden hjælpemidler, som gerne vil sende dem til mig? Jeg ved der er noget her, men ikke for dem alle. Der må også gerne stå, hvo... -
et par spørgsmål om tysk årsprøve:)
Forumindlægheej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
Ikke egnet??
ForumindlægHallo prøv lige hør Jeg var en skolehjem samtale idag og får så afvide at jeg har forbedret mig og at jeg skal forsætte, MEN så siger min lærer at hun synes at jeg skulle tage 10, fordi at jeg vil få det svært på gymnasiet. Hallo laver hun sjov med mit liv eller hvad? Hun står og fortæller mig j... -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik! -
Ansøgning til ungdomsuddannelserne 2008
ForumindlægSidder lige nu og fylder min ansøgning til hf ud, men hvad skal jeg gøre med rubrik 4? "Udfyldes af Ungdommens Uddannelsesvejledning/vejleder" Jeg har aldrig været i kontakt med de, men skal de alligevel fylde ud den rubrik? Hvorhen/hvornår skal det gøres? Går btw i 1. g lige nu, hvi...
