Matematik
MatB turbokursus?
Hej Alle,
Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer over at nå det hele.
Svar #1
16. september 2015 af MaibritG
Hvis du allerede har matematik på B-niveau (eller afslutter det på A), så kan du ikke tage et turbokursus (som genopfriskning), da det er et GSK-fag og ikke et HF-enkeltfag.
Hvordan pensum ser ud afhænger af hvor kurset afholdes, fx har Niels Brock blandt andet et fokus på samfundsvidenskabelige og økonomiske fagområder.
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #2
16. september 2015 af PJ1992 (Slettet)
Sagen er nemlig det at jeg på grund af sygdom var uheldig at dumpe matematik B.
Svar #3
16. september 2015 af MaibritG
#2, Ah, øv. Ja, så burde du kunne tage kurset for at forbedre din karakter. Som regel vil VUC GSK-kurser have næsten samme indhold som STX-matematik B. Jeg ved, at dette er et eksempel med E-learning, men jeg tror, at mange af de samme emner går igen: http://www.vestegnenhfvuc.dk/e-learning/hf-fag-som-e-learning/matematik-c-b.
Med venlig hilsen
Maibrit
Skriv et svar til: MatB turbokursus?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.