Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1081 til 1100 af 3925
-
Perspektivering af jeppe på bjerget
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave for, hvor jeg skal skrive om jeppe på bjerget. Jeg skal så derfor, også perspektivere den til oplysningstiden. Er der nogen af jer, som har perspektiveret Jeppe på bjerget? Eller kunne hjælpe mig med at give nogle gode råd, til hvad jeg kunne have med i min per... -
Perspektivering til 2. verdenskrig
ForumindlægJeg er igang med 24 timers forberedelse til historie. Jeg har trukke 2. verdens krig det 20 århundredes ideologier. Kilderne handler om Amerikas deltagelse i 2.verdenskrig, og hvordan de blev mere og mere indvolderet i denne. Har du en god ide til en mulig perspektivering til dette emne? -
Perspektivering af Pigen på Torvet
ForumindlægJeg skal skrive en perspektivering til Pigen på Torvet med Sukkermusen (begge fra Jesper Wung Sung), men har ingen ide om hvordan?! Tænker at det må være temaer som identitet og at blive styret, men hvordan forbinder jeg det? Pls Hjælp -
Synopsis om Identitet - perspektivering
ForumindlægHej Jeg har trukket Identitet/identitsdannelse til 10. klasses eksamen. Og jeg har valgt teksten Den blomsrende have af Naja Marie Aidt, men jeg er på helt bar grund i forhold til perspektivering. Er der nogle der kender til nogle tekster om seksualitet og identitetsproblemer? Har virkleig brug... -
KS. Velfærdsstaten - perspektivering? ASAP
ForumindlægSidder med en KS om velfærdsstaten i DK. Har lavet hele synopsisen, men kan ikke rigtig finde ud af hvad der skal perspektiveres til. Har tænkt lidt over Familieliv og kærlighed. Men kan alligevel ikke helt sætte det nok sammen til at bruge det ordentlig til perspektivering. Nogle der har et bedr... -
HJÆLP... old eksamen og perspektivering
ForumindlægHej. Jeg skal til old-eksamen om 1 uge. Vi har i forhold til iliaden perspektiveret til Staffeldts "Indvielsen", men jeg har ikke lige været tilstede, da vi gik igennem perspektiveringen. Er der nogle der har arbejdet med den samme tekst, eller kan give nogle input? Mvh. -
Perspektivering til digtet "skæbne"
ForumindlægHej, Er der nogen, der har nogle idéer til, hvad jeg kan perspektivere digtet "skæbne" (af Morten Nielsen) til? Det kan være en tekst (novelle, digt osv.) eller noget samfundsmæssigt, da det er sekundær perspektivering Det er til min mundtlig dansk eksamen :) Tak på forhånd -
Perspektivering til Sommerdag ved Skagens Sønderstrand
ForumindlægHej Jeg skal finde et kunstbilled fra det moderne gennembrud, som jeg kan perspektiver til Sommerdag ved Skagens Sønderstrand. Jeg har brugt meget lang tid på at finde et, men jeg synes det er så svært, og vil gerne vide om en af jer, måske helt tilfældigt kendte et kunstmaleri som kan persp... -
Drivhuset vs. Skibsdrengens fortælling perspektivering HASTER!!
ForumindlægHej jeg skal op i 'Drivhuset' af Anders Bodelsen, til dansk eksammen og så har jeg valgt at perspektivere til 'Skibsdrengens fortælling' af Karen Blixen. Men jeg kan nu egentlig ikke se så mange ligheder igen.. andet end, at de begge følger syndefaldsmyten. Nogle der kan h... -
HJÆLP!!! Den lille pige med svovlstikkerne - Perspektivering til klokken
ForumindlægHej Min lærer sagde jeg skulle perspektivere den lille pige med svovlstikkerne til klokken men jeg kan ikke rigtig se hvordan de ligner hinanden. Nogen der kan hjælpe? :) -
Perspektivering til Nattens dronning af Tove Ditlevsen
ForumindlægHejsa, jeg har til dansk mundtlig eksamen valgt teksten "Nattens dronning" af Tove Ditlevsen Jeg har følgende perspektiveringsmuligheder: "Kunsten at græde i kor" spillefilm - Indstrueret af Peter Schønau Fog Eller Bogen "Supernova" af Ander Johansen Teksten ... -
Perspektivering i 10. klasse
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal om et par uger op til dansk eksamen i teksten "lønningsdag" af Martin Andersen Nexø og jeg har lavet det meste af min analyse. Dog er jeg i tvivl om hvordan jeg perspektivere til en anden tekst. Jeg har valgt at perspektivere til teksten "Grundskud"... -
Vigtigt: eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket fordybelsesorådet - Det unge liv. Og har valgt teksten William af Jan Sonnergaard. Jeg er dog stdig i tvivl over hvad budskabet og temaet er helt præcis. håber I kan hjælpe mig :) Tak -
Perspektivering til Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHej. Jeg skal arbejde med "Hvis Alle Veje Endte Her" af Søren Ulrik Thomsen, og har nogle problemer med det. For det første kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i tror temaet i digtet er, og hvilket budskab det indeholder. Her er digtet: "Hvis alle veje endte her ve... -
Perspektivering, emner og tema til eksamen?
ForumindlægTil de forskellige historier (pensum står nedenunder, ting som ødipus, sokrates forsvarstale og platons historier), som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle få en længere samtale til at gå om disse bøger. ... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Rettelse af tysk perspektivering - HASTER
ForumindlægHej. Er der nogle som vil rette min perspektivering igennem for diverse stave - og grammatikfejl? Det ville være en kæmpe stor hjælp. På forhånd tak: <span lang="DE" style="font-size:12.0pt;line-height:115%;font-family:Symbol;mso-fareast-font-family: Symbol;mso-bidi-font-famil... -
film af helle helle
Forumindlægnogen som har læst novellem "film af helle helle, som har nogle guldkorn? jeg har ellers lavet en grundig og lang analyse og fortolkning af den, men mangler noget perspektivering? Nogen andre som har læst nogle af hendes noveller, som kan give nogle gode ideer til hvad man kan perspektivere ... -
hjæææææælp! :D forfatter
Forumindlæghvordan er det typisk Jan Sonergaard skriver? på forhånd mange tak! -
Dansk mundtligt - perspektivering
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk om nogle dage. Jeg har valgt at analysere sangen "Frk. Escobar" med L.O.C. Og skal derfor perspektivere til sangen "Bare en pige" med L.O.C. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kan skrive om perspektiveringen her, så ville blive rig...
