Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 10981 til 11000 af 23878
-
Projektopgave 9.kl
ForumindlægJah, det er snart at vi skal vælge et underemne under emnet som undervisningsministeriet har vedtaget: Danmark i 1960´erne, øv da. For to år siden var det DK i 70´erne, i 8.kl var det DK i 50´erne, og nu!. Nårh, men har tænkt mig at lave en problemformulering om "ungdomsoprøret i 1960´erne&q... -
Historie
ForumindlægHvordan arbejder man samfundsfagligt indenfor historie? Det har jeg aldrig prøvet.. Har kun prøvet at arbejde humanistisk (kildekritik osv..) Hvilke metoder bruger man? I må gerne være konkrete, når I svarer :) Ved at bruge eksempler evt.. :) -
syopsi problemformulering
Forumindlæghej skal skrive en synopsis til eksamen, tænkte på skrive om islam muhemmeds hisorie. i syopsen skal der være problem formulering ind hvad skal det være hvis jeg vælger muhammeds histroe. håber i giver mig gode ider til en problemformulering. eller skriv om indien - buddha kultur men hvad skal ... -
Har svært ved at oversætte en sætning på dansk til tysk
ForumindlægHej Hvordan kan jeg oversætte dette til tysk?? "Jeg havde gået til svømning i næsten tre år, da jeg synes det blev kedeligt." .. "Ich hatte zu Fussball für fast drei Jahre, wann ich fand es langweilig" ? -
HJÆLP TIL BIOLOGI
ForumindlægHey Allesammen :) har lige oprettet en tråd før, men lavede kuk i den, så her kommer den førdige version.Sidder lige her med en utrolig forvirrende biologi aflevering, og så var det jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig. Opgaven lyder således:Enzymet Savinase fremstilles ved hjælp af en genetisk... -
Markedsrenten?
ForumindlægHeyEr ved at lave en eø afl....Nogen der ved hvad markedsrenten ligger på pt?Mvh... -
titrering!
Forumindlægjeg har en kemirapport hvor jeg i teori skal forklare hvad en titrering er og hvad ækvivalenspunktet er. er der nogen der kan forklare mig hvad det er? -
Konkurrence
ForumindlægJeg skal diskutere og vurdere hvordan en bestemt virksomhed vil klare sig i konkurrencen de næste 3-5 år. Jeg kan selvfølgelig godt vurdere ud fra mine egne tanker osv. Men er det en god ide og have nogle modeller med? I så fald hvilke? -
Engelsk mundtlig årsprøve/eksamen
ForumindlægNogen som ved hvorledes Mundtlig årsprøve i Engelsk A (stx) forgår? Hvad man skal have styr på osv. -
Digtets komposition?
ForumindlægHej Jeg har en opgave omkring digtets komposition. Jeg ved godt hvad en komposition er: En opyggelse af digtet. Her har jeg taget fokus på digtets ydre og indre, men dog har jeg lidt problemer med det indre. Og søger derfor hjælp eller inspirration til at skrive digtets indre opbyggelse. Hvordan... -
Fotoelektrisk effekt. Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej er der nogen, der vil hjælpe mig med denne opgave: Ved forsøg med fotoelektrisk effekt standses de løsrevne elektroner af en stopspænding U = 1,45 V. Den bestrålede overflade er lavet af en metallegering med løsrivelsesarbejdet 1,75 eV. Hvilken bølgelængde har strålingen? Skal jeg bruge Planc... -
1g dansk opg?
Forumindlæger der ikke nogen der måske har skrevet om vandrehistorier, og som har et forslag til en problemformulering, eller bare et eksempel som man kan se? -
Metode i kombinationen dansk-samfundsfag
ForumindlægJeg skriver AT i dansk og samfundsag og er lidt på bar bund mht. hvad jeg skal skrive om metoder i samfundsfagsdelen. Jeg skriver om filmen Babel, med perspektiveringer til terrorfrygt, migration og måske lidt om menneskerettigheder. Derudover har jeg 2 artikler, der fokuserer på Marokko, der omt... -
RMT - Kronisk uskyld?
ForumindlægHey...Er igang med at skrive danskopave om "rend mig i traditionerne" skrevet af Leif Panduro...Jeg skal sætte den i perspektiv til "Den kroniske uskyld", men sidder sådan lidt fast...Nogen der har nogle gode idéer? -
Tysk - Die Forelle
ForumindlægHej!Er der nogen der har nogle noter til "Die Forelle" af Schubart? Jeg har prøvet at søge på internettet, men jeg har ikke fundet noget... eller måske er det bare mig der er dårlig til at søge :/Jeg er desperat!!!!!!!!!! -
Er den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer?
ForumindlægEr den årlige indkomst hos gennemsnittet steget mest under blå eller røde regeringer? -
Kan ikke forstå det her digt:som hedder ULM...det er langggt ude
ForumindlægBischof, ich kann fliegen, Sagte der Schneider zum Bischof. PaB auf, wie ich´s mach` Und er stieg mit so nen Dingen, Die aussahn wie Schwingen, Auf das groBe, groBe Kirchendach. Der Bischof ging weiter. Das sind Leuter so Lügen, Der Mensch ist kein Vogel, Es wird nie ein Mensch fliegen, Sagte der... -
Geografieksamen
ForumindlægHej..!Jeg har lige et par spørgsmål til geografieksamen. Jeg skal til eksamen her på tirsdag.Jeg vil bare lige høre, om der er nogle, som ved, om man kan finde eksempler på spørgsmål på nettet...?Er der nogle, som har nogle gode hints til selve eksamen..? Er ikke helt præcist med på, hvordan det ... -
Hvordan foregår Rel. eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvor man skal lægge sine kræfter.Tekster i pensumet kan vel kun bruges til at perspektivere med, baggrunds stoffet er vel det vigtigste at terpe?Nogle der har nogle gode links der handler om alle de begreber der bliver brugt, en slags ordbog måske ;) Udtryk som Hadith, ritu... -
Geo. eksamen
ForumindlægEt spørgsmål ang. geo. eksamen...Nogle der ved, om man kan komme op i andre kort, end dem man har haft i undervisningen...?
