Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11101 til 11120 af 47924
-
Tyske vendinger - EKSAMEN B!
ForumindlægHej, Jeg skal til tysk mundtlig eksamen om ikke så lang tid. og jeg kan kun sige jeg STINKER til tysk, at selv det mest stinkede ost vil sige: FØJ, mand hvor du stinker! Her er nogle vendinger som jeg håber nogen vil hjælpe mig med at oversætte: Hej, Jeg har trukket en tekst af (FORFATTERS NAV... -
Naturgeografi B eksamen hjælp!!!!
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en naturgeografis eksamen til imorgen og er i gang med mine 24 timers forberedelse. Jeg har trukket vulkaner i Indonesien, men er lidt i tvivl om et par ting. Jordens indre opbygning --> er der nogen der kan forklare mig lidt om det i forhold til vulkaner? Pladetekto... -
Eksamen historie : ' (
ForumindlægHej... Jeg har nu 24 timer til at forberede mig til eksamen i historie i morgen... Mit emne hedder "Danmark - Europa o. 1400 - 1800 dikront og synkront" det indeholder 3 tekster og jeg skal så tale om dem i 10 min plus jeg selv skal inddrage noget materiale jeg selv finder... Mit først... -
Engelsk A skriftlig eksamen??
ForumindlægJeg var til skriftig eksamen i engelsk i dag, og syntes ummidelbart det gik helt okay. Men så sad jeg efter og talte lidt om den 2. delprøve (skrive essay) med andre fra min klasse, som har valgt det samme emne, og som har fortolket historien på en helt anden måde end jeg. Trækker det meget ned... -
Samfundsfag A, eksamen i morgen - hjælp
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag i morgen, mundtligt. Jeg har trukket emnet Demokrati, magt og politik og har trukket følgende bilag - Bilag 1: Ugebrevet A4 11. januar 2013 Bilag 2: http://www.b.dk/politiko/corydon-og-el-klar-paa-hurtig-dagpengeloesning Bilag 3: Information 15. m... -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
Fransk eksamens-læsning tilbydes
ForumindlægHej Kom du op i fransk til studentereksamen og har brug for intensive private fransk-sessions med erfaren underviser, så er du velkommen til at kontakte mig. Undervisningen foregår i Hellerup. Sincèrement Thomas -
Mundtlig matematik eksamen - HJÆLP
Forumindlæghej. Jeg har en opgave som jeg er i tvivl om jeg har besvaret rigtigt... Opgaven lyder: Forklar om de lineære funktioner, f(x) = ax + b. Bevis herunder formlen for bestemmelse af a ud fra to punkter. Forklar hvordan denne formel benyttes når man udleder differentialkvotienter. Det er det som... -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i matematik mundtlig på A-niveau. Jeg forberede mig og er stødt på ordene "grundlaggende trigonometriske begreber. Hvad kunne disse begreber være? enhedscirkel, cos, sinus osv? -
Engelsk eksamen mundtlig
ForumindlægPERSPEKTIVERING!! Mangler en uddybning af dette. Præcis HVAD perspektiverer man til? -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til engelsk mundtlig på B niveau. Som I nok ved trækker man en ukendt tekst og har 1 times forberedelse. Man skal derefter perspektivere til en tekst fra pensum. Det jeg har gjort er at skrive lidt til enhver tekst vi har læst i klassen så jeg har mine perspektiveringstekste... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Eksamen i morgen - trak solsystemet. HJÆLP
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov, og meget gerne kom... -
Gammel eksamens opgave
ForumindlægHer siddet med den opgave her i nogle dage nu og kan bare ikke finde ud af den. Se vedhæftet fil for figur. Grafen gennem punkt A, punkt B og punkt C er en del af grafen for funktionen f, der er givet ved regneforskriften: f(x) = 3,75 * cos(0,045 * x) Huset er symmetrisk omkring x-aksen. Alle må... -
Eksamen i A-fag
ForumindlægHej :) Skal man op i de A-fag man har i sin studieretning? -
eksamens bilag på nettet/links?
Forumindlægkan det virkelig passe at man til eksamensspørgsmål må opgive de bilag man får opgive som links.. altså sidder og har 24 timers forberedelse nu, og halvdelen af de bilag jeg har til mit emne er bare et nedskrevet link, hvor man så kan gå ind og læse på nettet.. kan det virkelig passe at man må d... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Læs op til eksamen. Hvordan skal jeg lige læse?
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundlig dansk på mandag! Jeg skal til at læse op! Men hvordan søren gør man det? Vi har prøveform A skulle jeg mene! Det er den med 40 minutters forberedelse!
