Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11121 til 11140 af 20688
-
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
er det realistisk at man kan komme op i noget fra 1.g i 3.g eksamen?
Forumindlægsom overskriften siger. -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
Reaktionskraft fra underlag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp med dette spg, håber nogen vil hjælpe lidt. Anna på vippen. Vippen vejer 200 kg, hvad er reaktionskraften fra underlaget på vipppen? - jeg tænker lidt at man skal bruge tyndgeaccleraltionen, 9,82Kg/N. Og så ved jeg at reaktionskraften skal være lig ... -
Hjæælp! Varmefylde afvigelse??
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg har en fysikaflevering, men jeg ved ikke hvad er afvigelse er, og hvordan jeg skal beregne den? Da jeg skulle beregne vandets varmefylde brugte jeg varmefylde-formlen. Og vandets varmefylde lå på: 26873100. I vores bog står der at vandets varmefylde er: 4186. ... -
Design
ForumindlægHej folks. Jeg har brug for hjæææælp. Opgaven: Forstil dig,at du netop er blevet ringet op af et ny firma, som vil etablere sig i hårdehvidevare-branchen. Firmaet har ikke tidligere lavet denne slags produkter, så de har brug for et design af en ELKOGEPLADE, og de har headhuntet DIG. Tilkald di... -
Baneberegning; Δv-forbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået udleveret disse opgaver af min lærer, og aner ikke, hvordan man regner Δv ud. Nogen der kan hjælpe? 1) En satellit kredser om Jorden i en bane med en radius på 7000 km. Den skal nu føres ud i en ny cirkulære bane med en radius på 200000 km. Dette kaldes en dobb... -
Tryk og atmosfære
ForumindlægHej derude, Jeg kan simpelthen ikke løse en eneste af følgende tre del opgaver, a, b og c. Jeg ved jeg skal bruge Jeg tror jeg skal bruge , det er i hvert fald det jeg har regnet på. mit svar til a) lyder som følgende: Men jeg kan virkelig ikke få det til at give 100kN som facit listen øn... -
Skal man have bio på STX
ForumindlægHej skal man have biologi på STX, eller er det et valgfag? -
Prikformel til N2
ForumindlægHej, jeg har en opgave, jeg skal have lavet til i morgen, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gøre. Der står: Når du tegner prikformler for molekyler, skal oktetreglen være overholdt. En tripelbinding består af 3 * 2 = 6 elektroner. Nitrogenmolekylet N2 har en tripelbinding. HVordan ska... -
Pelle Erobreren
ForumindlægHej :) nogen som kan hjælpe med nogle spørgsmål til filmen Pelle Eroberen?? prørgsmålene fokucere på Lasse :) Tak på forhånd :) -
Densitet
ForumindlægHvis man har et materiale med densitet af atomer ρ, kigger på et volumenelement V og udregner: ρV Så får man selvfølgelig forskellige resultater afhængig af, hvor stort et volumenelement V er. Lad os sige, at V er meget meget lille, således at produktet giver f.eks. ρV = 0.001 I d... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle, hvordan kan jeg ved et forsøg bevise at de magnetiske feltlinjer går i buer -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er? -
Kinetisk vindenergi
ForumindlægHejsa Jeg sad og undrede mig over, hvodan man fandt den kinetiske energi fra vinden. Ellere rettere sagt, hvordan skal man finde massen af vinden? Jeg ved, at vindens massefylde er cirka 1.2 kg/m^3. Men hvordan finder jeg ud af, hvor meget vind der er (hvor stort rumfanget er)? -
Differentialregning i anvendelse
ForumindlægHvornår anvendes differentialregning; i hvilke tilfælde vil man skulle bruge differentialregning, eller i det hele taget infinitesimalregning; hvornår bruger man det og hvordan finder man ud af, man skal differentiere eller intergrere, hvis ikke der står noget som, Løs f '(x) eller Intergrer ... -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej, jeg skriver en større skriftlig opgave om logaritmefunktioner og pH. Jeg er dog en smule i tvivl om hvilke punkter jeg skal inddrage i min redegørelse af logaritmefunktioner. Kunne jeg inddrage en udledning af regnereglerne - for der er vel ikke meget andet indhold udover det? mange tak på ...
