Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11181 til 11200 af 20688
  • flerfagligt og tværfagligt

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau?
  • Energibevarelse

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan forklare mig yderligere hvad han mener i videoen fra 6:30 og til slut? Link til videoen: https://www.youtube.com/watch?v=YXGWb8prkms
  • Grundskema på uni?

    Forumindlæg
    Viser grundskemaet hvilke dage man generelt har mødepligt på skolen, eller hvordan? Det eneste der står på skemaet er lokalenumre, men det er slet ikke detaljeret? Synes det er mærkeligt og fatter det ikke. Der kommer vel et andet skema som er mere tydeligt med tiden?
  • Samme lærer i mat B og mat A?

    Forumindlæg
    Hej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det?
  • Emissionsspektrer og ioniseringsenergi

    Forumindlæg
    Ioniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140 nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm.Beregn de tilsvarende fotoenergier (går ud fra der skal stå fotonenergier).Er det rigtigt, hvis jeg gør følgend...
  • C-niveaufag, 2.g eller 3.g?

    Forumindlæg
    HejSkal jeg have mit c-niveaufag i 2.g eller 3.g?
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår.
  • Den fri vilje

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave i faget filosofi c, at skrive en rapport ud fra det overordnede emne "Den fri vilje".derfor har jeg nogle spørgsmål, der ville være rare at få afklaret:4. Hvad er Nietzsches syn på mennesket og dets fri vilje?- Diskuter Nietzsches udsagn om, at enhver fortolkning...
  • billardkugler på afveje :-)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har givet mig selv den opgave at lave en formel for hvordan man skal skyde til en billardkulge med en anden billardkugle for at få den til at rulle i en bestemt retning. Mens jeg tænker på hvordan jeg skal gribe det an kommer jeg til at tænke på noget. Hvis man skyder den ene kugle direk...
  • Wikipedia til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har downloadet wikipedia (kun på dansk), og lagt det på min eksterne harddisk. Spørgsmålet er om jeg godt må bruge det, da jeg rent faktisk ikke er på internettet, men har alle artikler liggende på harddisken. Og reglerne er vel bare at man ikke må være på internettet, og har ikke noget og gø...
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hey.Jeg skal til optagelsesprøve på gym. i morgen. Så ville høre, om der er nogen der har været i gennem det ? - Om det er svært ? Og om man er sikret en plads på gym, hvis man gennemfører ? Mange tak 8)
  • Videnskabsteori

    Forumindlæg
    Hejsa!Ville lige høre, om der er nogle af jer som har skrevet om videnskabsteori. Da jeg har meget brug for at forstå det i en bog. Håber der er nogle af jer som kunne tænke sig at dele sin noter med mig?MVH
  • Mundtlige årsprøver

    Forumindlæg
    Jeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med?
  • cirkuler bevægelse

    Forumindlæg
    hvad er det nu lige formlen er for centrifugal kraften centripetal kraften tangential kraften jeg har både søgt i bøger og på nettet men fandt ikke noget brugbart mvh.' patrick
  • Forskellen mellem HTX og STX

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag?
  • Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab

    Forumindlæg
    Hej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :)
  • Formel

    Forumindlæg
    I min bog står der at g er givet ved formlen:g=4*pi^2*(L/T^2)T=svigningstiden for et pendulL=snorens længdeI bogen er lavet et eksempel:g=4*pi^2*(1/4^2)=9,87m/s^2Dette kan jeg bare ikke få til at passe. Jeg for overstående eksempel til pi^2. Kun hvis jeg undlader at sætte svingningstiden i ander ...
  • Hvad kom du op i?

    Forumindlæg
    Hvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i?
  • "sommerskole"

    Forumindlæg
    hejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement?
  • ELLÆRE

    Forumindlæg
    Hey studis:)jeg har en opg, jeg skal have hjælp til, men det kræver en graf, som jeg har liggende i word, og ikke kan vise her - hvad gør jeg??