Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11261 til 11280 af 25374
-
Odyseen 6. sang
ForumindlægHar lige et par spørgsmål til ovenstående.Ved ikke om det er et spørgsmål, men er der nogen der har nogle fif til der, hvor O beder Nausika om hjælp og den måde han gør det på! - mener min lærer har sagt han ville lægge vægt på det!Nausika siger yderligere til Odysseus, at han skal bede Nausikas ... -
analysemodel
Forumindlæghey jeg søger en analysemodel til en nyhedsartikel, en af jer der har en? :) -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Massekommunikation - aviser
ForumindlægEr der nogen her der aner hvordan en mundtlig danskeksamen foregår hvis man kommer op i hovedemne massekommunikation mhp. aviser?Får man en kronik som tekst og så skal analysere denne eller hvordan? -
Trådløs netværksforbindelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål om trådløs netværksforbindelse, altså hvis jeg bruger bredbånd på min computer og jeg pludselig finder trådløs netværksforbindelse, som gør det muligt for mig at sidde i stuen og spille, men koster det ligeså meget som bredbånd eller kommer det til at koste mere? -
Praksisbeskrivelse med en objektiv og subjektiv del
ForumindlægTeksten er fra novellen "Plejeplan for Lydia" "Plejeplan for Lydia" stod der øverst. Der var forskellige notater, såsom; "Lydia bliver urolig, hvis ikke morngebkken er klar, når hun har fået tøjet på". Plejeplan? Bliver urolig? Hvem havde lagt det stykke papir her? ... -
Dummy variabel
ForumindlægEr det rigtigt at en dummy kodede kategorisk variabel bliver til en numerisk variabel? -
Odyssè - 1. sang
ForumindlægHey, vi sidder og forbereder os til vores eksamen i old imorgen. Vi har lige fundet ud af at vi har opgivet 1 sang i Odyssen men det er kun vers 1-37. Vi har intet til det overhovedet, og vi kan ikke se det væsentlige i den del. Det er klart at det er en form for indledning til teksten, men vi nå... -
White man's burden
ForumindlægHej.Jeg skal op til eksamen imorgen og har prøvet at læse digtet The white man's burden igennem flere gange, for at fange pointen.Det er ikke ligefrem lykkedes.:-(Er der nogen der har analyseret det og kan fortælle lidt om det??På forhånd tak -
Perspektivering!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal perspektivere til en engelsk tekst, der hedder "The red line" i min at-eksamen på tirsdag, men der er ingen, der har teksten og jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet! Derfor vil jeg spørger om, der er nogen, som måske ved hvor på nettet jeg kan finde h... -
Øget restosteron indhold -> mindre LH men hvad med FSH?
ForumindlægHey! Jeg tænkte på, om LH stimulerer sædproduktionen ligesom FSH? Fordi FSH er nødvendig for at opretholde en normal sædproduktion, idet fsh bl.a. får Sertolicellerne til at danne receptorer for testosteron. Spiller LH nogen rolle for mænds hormoer? Vi ved at testosteronhar en negativ feedback... -
Novellen "Hosekræmmeren"
ForumindlægHej! Jeg skal have læst og lave et referat af novellen "Hosekræmmeren" til i morgen. Det er en rigtig gammel novelle, der indeholder en masse gamle danske ord, som jeg overhovedet ikke forstår. Derfor får jeg slet ikke noget ud af, at læse den, da jeg ikke forstår det jeg læser. N... -
Mening?
Forumindlæg"Landbruget i Danmarks er så effektivt og mekaniseret, at det beskæftiger stadig færre landmænd, selvom produktionen vokser"Omfumerlet på en lettere forståelses måde:"Landbruget i Dk, er så godt og MEKANISERET?(hvad vil det sige) at det stadig holder færre landmænd igang" elle... -
Festmusik??
ForumindlægHEy jeg har lige fået virus på min computer, så har lavet en "recovery" på den, så alt er jo self slettet.. så ville lii høre om i kan komme med 5-10 fede festsange, (ska nemlig holde fest) og kan jo ikk lige huske alle kunstnere/titlerne så ville høre om i kan hjælpe mig?? bare nævn no... -
romerske Hær
ForumindlægHej:)Jeg overvejer lidt at skrive om den romerske hær i 3.G's opgaven. Ved egentlig ikke så meget om det. men er bare meget fascineret af deres magt. Er der nogle der har ideer til hvad jeg kan skrive om mht. hæren? -
Standardafvigselen = spredning..?
ForumindlægHej ................ Og hvad betegnes den med i Ti-nspire..? -
slægten - hurtigt :)
ForumindlægAbraham, Isak, Jacob og Josef --> Jøder.Moses --> Jøder^^Er de alle sammen i en SLÆGT?Hvis ja, hvorfor siger gud så ikke:"Jeg er Abramahs gud, iIaks gud, Jacobs gud, Josefs gud og moses gud?"- Der bliver ikke nævnt Moses, da han også er medlem af sægten, ikke? Fleste steder står d... -
Fordele og Ulemper ved masseproduktion
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min teknologihistorie eksamens projekt, og jeg har lidt problemer med at forstå fordele og ulemper ved masseproduktionen. Jeg har læst lidt på wikipeida, men det er stadig for avanceret forkalring. Så er der nogen der kan forklar det med deres egne ord?? Det vil virkelig... -
Tornerose
ForumindlægHej har lige læst Tornerose, og kan ikke rigtig finde budskabet :/ Nogen der ved hvad det er? På forhånd tak :) -
mediefag - hjælp
ForumindlægNår man skal analysere sit film citat, hvad skal man så lægge vægt på? på forhånd tak :-)
