Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11261 til 11280 af 24089
-
semantik
ForumindlægJeg skal indflette ord fra andre semantiske skemaer, end dem man normalt forbinder med et soveværelse.. hvad vil det sige og er der nogen der gider komme med eks. på det? :) -
1g dansk opgave.
ForumindlægTiden er kommet, til at endnu en hjælpeløs årgang 1g'ere skal skrive dansk opgave...og jeg er en af dem..!Hvis der er nogen der har nogle gode tips hints omkring det at skrive en god opgave, så skriv lige ik´... Hvis der sidder nogler tidligere gymnasie slaver derude, så sig lige til hvis der... -
noget hjælp much needed!
ForumindlægHvilke produkter kan gå ind og substituerer produkter såsom Carlsberg Bryggerierne de udbyder (deres produkter er jo drikkevarer af forskellige arter og øl). Hvad i hulen kan substituerer disse?På forhånd mange tak?Det er set ud fra noget der hedder Porters konkurrencestrukturmodel -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Hvilke metoder?
ForumindlægHej.. skal skrive en AT opgave om hvad demokrati er. Har old hvor jeg kommer ind på Thukydid: ”Perikles’ gravtale”. Og Hal Koch: ”Hvad er demokrati?”, Engelsk hvor jeg kommer ind på Senator Barrack Obama’s Super Tuesday speech. Er total på bar bund angående ... -
Fodbold - bevægelsesmønster
ForumindlægHej, er ved at skrive SRP, og har fået til opgave at redegøre for en fodboldspillers bevægelsesmønster... Hvad menes der helt præcist ved dette ? Eventuelt nogle links der kan føre mig til svaret eller jeres bud ? Håber nogen kan hjælpe... Mvh. Morten Møller -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et essay hvor jeg skal tage udgangspunkt i en tekst om fremtiden af H.C. Andersen. Jeg er normalt rigtig god til at skrive stile, essays osv., men denne gang forstår jeg simpelthen ikke hvad min dansklærer mener. Hun er en rigtig sød lærer, men hvis der er noget jeg ikke forstår i... -
Hjælp til skriftlige dansk eksamen 2008
ForumindlægHej!!!!! Er det nogen af jer der har lavet eksamensopgave i dansk i 2008, og ved hvad det går ud på?? -
gammel dansk stil??
ForumindlægHejMå man gerne have gamle danske stil med til skriftlig dansk?? -
Religions eksamen
ForumindlægHej.. eg skal op i religion og jeg er ret nysgerrig efter at vide hvordan denne eksamen foregår.Hvor meget forberedelstid har man? Og hvor lang er selve eksamenationen?Er der nogen der muligvis har en ide om, hvordan et eksamensspørgsmål kan være udformet?På forhånd tak. -
Dansk eksamen HHX
ForumindlægVar til hhx eksamen i går i dansk og synes emnerne var ekstremt lamme. Jeg endte med at tage Tom Kristensens "Angst" og "Ulykken". Var der nogen af jer der to den og hvad fik i ud af den.Er også intereseret i at høre om de andre emner -
Spørgsmål
ForumindlægHejEr det meget vigtigt, at komme med sin egen mening med hensyn til bogen man har valgt til danskopgaven ?F.eks hvis jeg har valgt, at fokusere på personerne, skal jeg så skrive, hvad jeg selv synes om dem? -
Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???
ForumindlægHey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..) -
Det forsømte forår 2
ForumindlægDette hænger nok lidt sammen med mit andet spørgsmål til Det forsømte forår. Forresten, tak til alle dem der svarede! Har læst bogen, men kan ikke rigtig finde budskabet.. Nogen der vil hjælpe mig? Vpigen -
nogle notater til tysk årsprøve??
Forumindlæghej.jeg skal snart op i mudtlig årsprøve i tysk og ville vide om der var nogen herinde der havde nogle notater til de følgende tekster:1.Geld (af Doris dörrie) kapitel 3.2.Ich hatte die Welt umarmen können.3.Vom fisher und seiner Frau.4.Rotkäppchen(den traditionelle eventyr).5.Scneewittchen(den t... -
Skal forsvare min danskopgave til årsprøve.
ForumindlægVille lige høre om der er nogen som har nogle gode "fif" når jeg skal forsvare min dansk opgave. Hvad er normal kotyme til en sådan årsprøve? -
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
Den kolde Krig
ForumindlægHey :) Er der nogen der kan svare mig på hvordan styrkeforholdet mellem USA og storbritannien under den kolde krig var ? -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
Polynomiers division og nulpunkter?
ForumindlægHej:) Jeg sidder og kan ikke komme igang med min opgave.. Jeg har det problem at jeg ikke kan forklare hvordan man kan bruge polynomiers division til at finde en funktions nulpunkter? Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er de to ting har med hinanden at gøre?? Så jeg håber på hurtig hjælp, så je...
