Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11361 til 11380 af 23877
-
Andreas af Vibeke Willumsen-Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal lave en synopsis til min eksamen og jeg har valgt teksten Andreas af Vibeke Willumsen, men mit problem er bare at jeg ikke kan finde noget om Vibeke Willumsen på nettet, er der nogen, der ved hvor man kan finde noget information, som måske kunne bruges til hendes forhold til tekse... -
Synopse i dansk
ForumindlægJeg skal snart op i dansk i folkeskolens afgangsprøve. Derfor skal jeg lave en synopse. Vi har fået det forklaret, men jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det. Er der nogle der har været til prøven måske sidste år, der kan forklare mig hvad der helt præcist forventes? -
Biled
ForumindlægNogen der gider forklarer hvad et biled helt præcist er? Forstår det ikke rigtigt. -
Biller af C. Weitze- En fantastisk fortælling?
ForumindlægJeg har trukket mit fordybelsesområde fantastiske fortællinger og skal finde en tekst. Jeg har fundet "Biller" af Charlotte Weitze, men er ikke sikker på at det er en fantastisk fortælling, da der ikke er noget direkte magisk og sådan..? -
Tysk - sætning
ForumindlægSkulle skrive en sætning om et kapitel i en bog kaldet "Es geschah am hellichten Tag". Matthaï dingt jacquier keine Mörder ist. Henzi ist sehr verblüfft. Henzi sind erstaunt, weil er sagst: „das ist das erste Mal, dass ich das Wort „rein persönlich“ von Ihnen höre... -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
SLETNING AF OPGAVER! HJÆLP
ForumindlægHEJ....Kan i ikke slette mine opgaver hurtigs muligt, det er meget vigtigt, og jeg er meget desparat. PLZZ HJÆLP MIG HURTIGT! -
Ali Kazim - Spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal snart op til dansk eksamen og har trukket emnet "medierne og konflikter". Derfor har jeg valgt sangen "spørgsmål" af Ali Kazim. Jeg er dog lidt usikker på hvad der betyder meget i sangen og hvad jeg skal lægge mere vægt på en noget andet. Jeg håber på at i ka... -
Hitler
Forumindlægnogen der kender 2 geunde til hvordan hitler kom til magten ? -
En rose ( rettes og er der en rød tråd? )
ForumindlægHej. Er der nogen som gider at kigge min aflevering igennem og fortælle mig om der er en rød tråd? :-) ”En rose” er skrevet af den norske forfatter Amalie Skrams novellesamling ”Sommer” fra 1899. Hun bosatte sig i 1884 i Danmark, hvor symbolismen i 1890’erne får ... -
BILLEDANALYSE af "En såret arbejder" Erik Hennigsen.
ForumindlægEr der ikke nogen der kan hjælpe mig med en billedanalyse af maleriet "En såret arbejder" . Erik Henningsen.? :) -
velfærdsstatens udfordringer.. problemformulering ?
Forumindlægmin indledning lyder sådan : Der er et underskud i den danske økonomi, som udgør 4-5 % af bruttonationalproduktet. Det svarer til 80-90 milliarder kroner. Underskuddet vil vokse til 5,09 % i 2070, hvis ikke der bliver gjort noget. Det er diskuteret, hvilke faktorer der gør, at Danmarks økonomi ... -
Differenskvotienten
ForumindlægHar en opgave der lyder: Givet funktionen f(x) =2x^2-x Benyt tretrinsreglen til at beregne f ' (3) Benyt tretrinsreglen til at beregne f ' (x) Hvordan kommer jeg overhovedet igang med at opstille differenskvotienten? Tak på forhånd. -
Biologi - metode inden for genetik
ForumindlægInden for faget Biologi, hvordan arbejdes der rent metodemæssigt, når vi snakker genetik? Det er jo ikke den klassiske naturvidenskabelige metode, hvor man observerer en hændelse, samler empiri osv. Hvordan "forsker man" så at sige, når det handler om genetikken? Er der en konkret me... -
NaCl og flammer
ForumindlægHej Hvordan kan det være, at NaCl er skyld i, at en flamme bliver større? Når man hælder NaCl i en flamme bliver den større og gul? Hvad er teorien bag det? Og hvad er teorien bag, at KCl og CaCl2 gør flammen gul/råd? -
Hvordan laver man et 12-tal i stil?
ForumindlægHeeej allesammen , ja det overstående spørgsmål dræber mig snart. Jeg har ALDRIG ALDRIG fået et 12tal i stile.. Hver gang jeg har skrevet en stil , og jeg har læst den igennem, føler jeg at det er virkelig en god stil.Og jeg virkelig ikke kan gøre den bedre.. Men alligevel bliver det ikke en kara... -
AT - Epo og metode
ForumindlægEr ved at lave en opgave om Epo . Mine problemstillinger er: Hvorfor bruger cykelrytteren Epo? Hvor udbredt er Epo indenfor cykelsporten? - Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider til at besvare disse.. Nogen der ved hvad metode man skal bruge i Idræt ? -
Inspiration
ForumindlægJeg mangler sociologiske teorier om fx kulturer jeg skal interviewe indvandrere og høre hvordan det er at leve mellem to kulturer. Er der nogle, der har ideer til hvilke teorier man kunne arbejde med? Jeg har tænkt på identittetsdannelses teorien af Eriksson.. men jeg er åben for ideer,.. jeg ved... -
AT synopsis om selviscenesættelse
ForumindlægHeej .. Jeg skal til, at skrive en AT opgave om selviscenesættelse med fokus på Paradise hotel med den måde de bliver udstillet i paradise og hvorfor de vælger at melde sig til.. Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? På forhånde tak :) -
Chi i anden test i samfundsfag?
ForumindlægVille det være smart at bruge chi i anden test i samfundsfag til en spørgeskemaundersøgelse? Eller er det ikke at være bevidst om sit fag og metode?
