Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11381 til 11400 af 33650
-
Om at følge Via Dolorosa?
ForumindlægJeg har siddet og læst teksten om at følge via dolorosa. Min opgave er at forklarer historien og mytologien bag Via Dolorosa, og derefter gøre rede for følgende sætning: ”Enhver kristen er altså undervejs sammen med Jesus ad korsvejen, selvom han ikke har mulighed for at følge Via Dolorosa ... -
den grimme ælling vs. ørneflugt
Forumindlæghalløjsa :-) jeg sidder og skriver en dansk opgave om H.C. Andersen eventyr den grimme ælling, og Henrik Pontoppidan's historie ørneflugt og får et spørgsmål der lyder sådan : hvordan afspejler de 2 tekster sig i den tid hvor de er skrevet? - jeg har skrevet om ørneflugten, s... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Præsentation af kortfilm
ForumindlægJeg har sat og undret mig lidt over det men der kommer ikke noget op i hovedet så tænkte folk herinde kunne hjælpe med at forklare på en bedre måde Præsentér jeres kortfilm for klassen. Begrund fagligt, hvorfor I synes, den er god. Det er ikke nok at sige, at den er sjov eller fed. I skal finde... -
Hjælp med opgave
Forumindlægopgaven lyder:Ved en lægeundersøgelse målte man 30 soldaters højde: 177, 176, 175, 178, 182, 186, 177, 184, 173, 177, 176, 183, 187, 176, 175, 169, 185, 188, 174, 180, 168, 177, 169, 166, 174, 179, 181, 173, 170, 183.a) find middeltallet, typetallet og medianen. b) Lav en hyppighedstabel der er o... -
Eksponentiel notation!
ForumindlægHej!Jeg har et lille problem med 3 små opgaver som man skal omskrive til eksponentielle notationer. Jeg ved ikke rigtig hvad en eksponentiel notation er...Opgaver lyder således:a) (1,5*10^2)/(0,5*10^-3)b) 300*5*10^3c) 40*5000Håber at der er nogen som vil hjælpe... -
Engelsk oversættelse :-(
ForumindlægKlokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken. Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra e... -
Studieportalen?
ForumindlægHey. Lige et hurtigt spørgsmål; Er der en kæmpe forskel på Studieportalen og Studienet ? Er det ene bedre end det andet?! Vpigen -
Haster/hjæææælp. fejlsætninger
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse sætninger? Der er EN fejl i hver. The friends accused him to be a coward There is no doubt about that this new technology is going to be used. The house had been builded at a time when money was scarce and building materials were very expensive. She felt t... -
60erne og 70erne
ForumindlægHej folkens! :DSidder lige og øver mig lidt på dansk op til årsprøven på tirsdag i mundtlig dansk.Jeg leder efter noget information om 60erne/70erne som er en af emnekredserne. Det ville være dejligt hvis nogen havde tid til at hjælpe med at finde noget...er gået totalt død.. jeg skal bruge noget... -
psykologi - pensum
ForumindlægJeg skal i gang med mdt-psykologi eksamen her på fredag, så ville høre hvor meget pensum egentlig er. Jeg spørger fordi jeg selv synes jeg mangler noget af det pensume jeg har fået udleveret på papiret..Giv en kort beskrivelse af jeres pensum f.eks. psykoanalyse freud - den analefase osv. behavi... -
En mini biologi øvelse
ForumindlægHej..Håber der er nogen som lige hurtigt vil læse denne rapport igennem.. Det er min første biologi rapport, så er lidt i tvivl om det jeg har lavet er rigtigt.Biologi rapportHvile til arbejdeFormål:At eleven lærer at forstå blodkredsløbets funktion, samt at kunne forklare hvad der sker i blodkre... -
Schürholz apparat
ForumindlægHejsa..Er der nogle der ligger inde med en sådan rapport med tilhørende målinger. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke kan finde mine noteringer af cylinderens masse og omkreds :(Efter hvad jeg umiddelbart kan huske har den vel en diamter på omkring 8 cm. hvilket giver en omkreds på omkrin... -
Ang. litteraturliste
ForumindlægEr som så mange andre ved at skrive min SSO. Men er kommet i tvivl om, der skal stå i litteraturlisten hvor mange sider de forskelige bøger er på, eller om det er nok med titel, forfatter(e), udgave, oplæg, årstal for udgivelsen og forlag?HilsenChristina -
Beckmanns blanding
ForumindlægHey,Jeg sidder lige og leger lidt med en kemi rapport. Det er meget længe siden vi lavede forsøget, så kan virkelig ikke huske hvilken farve Beckmansblanding får når man tilsætter 1-propanol..Er der nogen der kan hjælpe mig så jeg kan komme videre?På forhånd tak..Louise.. -
HJÆLP NAADSENSBRØD
ForumindlægHej er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad hovedproblemet og budskabet i novellen naadsensbrød er, da der ikke står noget som helst herinde i opgaverne om disse to ting...??? -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en sætning som jeg bare ikke kan få til at give mening, men det er også længe siden jeg har haft latin. Er der en eller anden der kan hjælpe med en oversættelse? Eller et tip om hvordan den skal forstås?postremo quid in hac mirabile tantoperest,si genus humanum, cui vox et lingua vigeret,... -
Hjælp til lidt tysk
Forumindlæggodaften...jeg sidder med noget tysk jeg har skrevet, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt, ville derfor blive mægtig glad hvis der var nogen som ville rette det igennem..Die andere Hauptperson in der Geschichte ist der Mann, seine Name wir auch nicht kennen. Meiner Meinung nach gibt es e... -
kildekritik fordele og begrænsninger?
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og overvejer fordele og begrænsninger ved anvendelse af kildekritik / historisk metode nogen der kan oplyse mig omkring dette? da jeg eftehånden er begyndt at miste min tro på at google kan. på forhånd tak Atmosfear -
Hvilke notater vil være godt at have med til 8. klasses terminsprøve?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i skriftlig matematik (problemregning/færdighedsregning). Hvad skal jeg især have øvet mig på? Kunne være rart, hvis der var nogle der lige ville give mig et par råd.Mvh. Tonni. Fortsat god søndag.
