Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11421 til 11440 af 14099
-
Drivhuseffekten - spørgsmål
ForumindlægHej jeg har et tværfagligt projekt Geografi, Biologi og Fysik-Kemi. Vi begyndte i starten af Februar og der lavede jeg et forsøg som jeg skulle bruge til mit projekt. Men pga. Terminsprøve, uge Sex, brobygning osv.. Så er det flere uger siden nu og kan slet ikke huske hvad der er hvad. Mit forsøg... -
AT: da/Bi; beretning om stofmisbrug
ForumindlægHej, jeg søger nogen, der kan hjælpe mig med at finde frem til noget brugbart litteratur ! Jeg skriver i dansk og biologi om narkotika, og min biologilærer fortalte mig om en fyr, der var rejst ud, han blev afhængig af stoffer, og skrev sine oplevelser af det ned. Altså hvordan han oplevede rusen... -
Hjælp til AT5-synopsis
ForumindlægHej derude jeg er i gang med at lave min AT5-Synopsis og jeg er gået lidt i stå. Jeg er kommet til indledningen men ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive. klassens hovedemne er katastrofer Mit emne er fukushima, med henblik på hvad der sker rent genetisk når folket omkring bliver bestrålet... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Gregor Mendel og det moderne gennembrud
ForumindlægHejsa Jeg skal snart til AT-eksamen.. Og som de fleste nok ved - dem der har prøvet at være til AT-eksamen, ved at man skal sige noget NYT (som ikke står i synopsen) Mit emne er Gregor Mendel og det moderne gennembrud, altså biologi og dansk - nedarvning og Pontoppidan's: "Idyl"! ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
dansk metode
ForumindlægHej ! I AT skriver jeg om evolutionsteorien og naturalismen... Jeg har fint styr på metoderne i biologi, men i dansk er det altså gået galt... Jeg har skrevet at jeg bruger dne hermenutiske metode, men det er vel ikke nok? Skal man ikke bruge enten nykritisk, biografisk eller en af de andre meto... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
Er denne metode rigtigt?
ForumindlægJeg arbejder med AT i fagene biologi og dansk om aspirinens opfindelse. Jeg har bla. skrevet følgende, men er i tvivl om det er korrekt: "Under fremstillingen og forskningen af aspirin har kemikere og forskere brugt den naturvidenskabelige metode, i dette tilfælde den hypotetisk deduktive... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Øl - hjææælp!
ForumindlægJeg står og skal lave en evalueringsopgave til min NF-eksamen (naturfag), hvor jeg skal samle kemi, biologi og geografi i én opgave. Jeg vil gerne skrive om alkohol, men er i probelmer med min geografi-del! Jeg vil gerne skrive om øl eller generelt alkohol, men hvad kan jeg komme ind over mht. ... -
AT: hvor meget skal jeg kunne?
ForumindlægHej alle Jeg skal til AT-eksamen på mandag. Jeg har arbejdet med Pasteur og spontan gense og pasteursering i fagene historie A og biologi C. Jeg er i tvivl om, hvor meget jeg skal have styr på ud over min synopsis. Skal jeg kunne alle metoder, eller kun dem jeg har brugt? Skal jeg have styr p... -
Drikkevandskvalitet og toksisk effekt
ForumindlægHej, jeg har trukket emne til min biologi A eksamen i morgen, og håber at der sidder nogle kloge hoveder derude :) Mit underspørgsmål lyder: Antibiotika og østrogener fra gylle ender i mijøet. Og at gyllen skavber resistens og hormonforstyrrelser. Her skal jeg analysere de udleverede artikler sam... -
kunstige østrogener
ForumindlægHej.. Jeg har lige været oppe for at trække spørgsmål til biologi eksamen. Mit emne er kunstige østrogener....Men jeg ved meget lidt om emnet, da vi kun har haft lidt om det. Og har kun en bog om kunstige østrogener, men kan ikke finde den :( Så håber I kan hjælpe mig. Spørgsmålene ser såled... -
Kræft udbredelse og dødelig og årsag til dette
ForumindlægEr i gang med en 24 timers prøve på biologi b niveau, og har trukket emnet kræft. Et af spørgsmålene lyder: Analysér på baggrund af de vedlagte, statistiske bilag de to omtalte kræftformer. Herunder udviklingen i deres udbredelse og dødelighed. Diskuter årsagerne til denne udvikling. De omtalte k... -
Økologi
ForumindlægJeg sidder lige med nogle spørgsmål til biologi-eksamen (trækker det endelige spørgsmål imorgen) og forsøger lige at læse lidt op til hvert emne. Jeg er dog løbet ind i nogle forståelsesspørgsmål, jeg gerne vil ave på plads, såfremt jeg trækker dette sørgsmål imorgen. Dette omhandler økologi. &qu... -
Historie - belysning af problemet
ForumindlægHey Studieportalen. Står og skal op i AT i morgen og er begyndt at blive mere og mere forvirret over hvordan historie egentlig har hjulpet med at belyse bekæmpelsen af malaria ved Panama i starten af det 20. århundrede, samtidig med at jeg er en smule usikker på metoden jeg skal bruge i AT inde...
