Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11521 til 11540 af 33009
-
Eksamen - hvilken tekster
ForumindlægVil der altid være en episk tekst, som man kan vælge imellem til den skriftlige eksamen (HF)? Jeg har kigget på de forrige eksamensopgaver og det lader til, at der altid er en novelle under kategorien den analyserende artikel, vil der altid være det? -
Tegn graf for andengradspolynomiet
ForumindlægHej Jeg skal tegne grafen for et andengradspolynomium, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at bruge cas som HF MAT B henviser til. Jeg har WordMat installeret. Men her kan jeg heller ikke finde ud af at tegne den sk... graf. Er der nogen der gang hjælpe? -
Oprykning
ForumindlægHej Jeg er kommet i en situation, hvor jeg ikke er rykket videre til 2. HF. Mit snit på Lectio ligger på 2.8, dumpede mange fag men blev smidt ud. Kan ens vejledere gøre det? Det var ikke rektoren der smed mig ud, men vejlederen. -
Naturvidenskabelig faggruppe
ForumindlægNogen som kan hjælpe lidt. Jeg sidder og har naturvidenskabelig faggruppe (NF) på 1. HF år. Nogen som har været oppe til eksamen, og måske kan hjælpe omkring, hvad de valgte som deres egen del og hvilke spørgsmål, som de fik fra censor og lærere? -
privat/hjælpe lærer
ForumindlægHej Alle ! Jeg har nu fået brug for en hjælper, nogle interreseret? Jeg er kommet grundigt bagud i min matematik C-niveau HF fjernundervisning.. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg vil være ubekrivelig taknemmelig -
Ansøgning gymasium
ForumindlægHej Kan man ændre sin ansøgning selvom man har sendt den, altså på den måde at det er samme gymnasium, men istedet for hf er det stx, og kan man også ændres på de forskellige pladser mellem 1 til 3,hvor 1 er den man allerhelst vil. -
Den interne flerfaglige mundtlige prøve NF
ForumindlægHej. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at se et eksempel på den interne flerfaglige mundtlige prøve i NF til en HF-eksamen. Det ville nemlig være meget rart, at blot se et eksempel på, hvordan sådanne en prøve kunne se ud. Har prøvet at Google mig frem, men kan ingen eksempler se. :) Tak -
Engelsk b-niveau??
ForumindlægHalløj :) Jeg skal her efter juleferien til at starte på engelsk b-niveau (HF). Nogen der ved sådan nogenlunde, hvad man “starter” med? Er det sådan, at vi lige fra dag et skal læse og analysere, eller fokuseres der på noget bestemt grammatik etc ? På forhånd tak -
Privatundervisning Dansk A
ForumindlægHej Jeg er en 19 årig HF gymnasieelev fra københavn som søger noget hurtigt privat undervisning i skriftlig Dansk A Selvfølgelig imod betalning. Skriv til min mail hvis du er interesseret i at hjælpe eller kender nogle der kan. [email protected] -
Skriv min dansk A eksamen mod betaling
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal op til skriftlig dansk A (HF) i næste uge, og jeg søger dygtig person som kan skrive min skriftlige eksamen for mig (der kræves ikke fysisk fremmøde eller lignende). Dette er selvfølgelig mod betaling og med et meget gavmildt beløb. -
Geografi eksamen
ForumindlægJeg går på en HF, tager geografi på C, kan godt mærke jeg har været lidt for ligeglad med skole siden jeg ikke har læst op overhovedet og skal op imorgen, er der nogen som har tips og tricks og måske også en forstand på hvordan eksamen foregår? Så må i meget gerne sige til. -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg vil rigtig gerne, øve mig på Dansk A skriftlig eksamen. Derfor spørger jeg, om der er nogen herinde, der kan hjælpe mig, med at give mig links eller pdf til gamle eksamenssæt. Det er lige meget om det er fra STX, HF eller HHX. Tak på forhånd! -
Tandplejer uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg bliver færdig med hf her til sommer. Men jeg har bruge for matematik B. og jeg tænker at supplere faget her i sommerferien. Men kan jeg stadig ansøg d. 5 juni selvom jeg har Matematik B? -
Her brug for hjælp da jeg gerne vil droppe ud
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 som er startet i 1. HF i år. Og jeg har det meget svært både hjemme og at jeg er gået direkte fra 9. Klasse og hen på gymnasiet. Nå nok om det. Får ens forældre brev eller lign. Når man dropper ud når man er under 18?? -
Splejsning af grafer spørgsmål
ForumindlægJeg har hørt at de sidste nye indenfor HF Matematik- B er såkaldt splejsning af grafer. Jeg har en fornemmelse af det har noget med stykvis definerede funktioner. Er steder på nettet (gerne på engelsk) eller bøger, hvor jeg læser mere om det? Heriblandt teorien bag? -
Kosovo-Konflikten
ForumindlægVil nogen hjælpe mig med at læse dette igennem, for min lærer siger at der mangler "den røde tråd". Jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal gøre det bedre.Indledning/ ProblemformuleringI 1998 blev Kosovo en prioritet for verdenspressen. Serbere og albanere kæmpede om et område som begge f... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Perioder
ForumindlægEr der nogen der har sådan en slags kronologi over de forskellige litteratur perioder? -
nogen der gider at rette min engelsk stil? plz?
ForumindlægMobile maniaToday over the half people from 11-18 year, has a mobile phone and the sale has increased during the last 5 year. The mobiles become very popular, almost every child has one and there has not been done anything about the mania. It’s has become a big part in our life.There has been foc... -
Eng. overs. HeLp NeEdEd!
ForumindlægHey dejlige menneskerjeg har en lidt lang oversættelse til i morn og ville være meget taknemmelig for den hjælp I nu vil give:)håber I vil hjælpeForældre og børn Mange forældre er bekymrede over, at tiderne har ændret sig.I gamle dage behøvede man ikke være bange for at lade sine teenage-børn gå ...
