Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11861 til 11880 af 63055
-
Nogle der vil vurdere min srp opgave
ForumindlægOpgaven er skrevet i mat A og fysik B Jeg skriver her fordi jeg gerne vil have et svar på om min opgave er bestået. Opgaven er afleveret for 1,5 uge siden, karakteren for opgaven kommer først om 1-2månedwer. — jeg vil gerne have en til at vurdere min opgave og evt give karakter for den. -
Atombombens opbygning.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lede efter noget litteratur om atombombens opbygning. Har godt og vel ledt rigtig mange steder, men synes ikke rigtig det er det, jeg har behov for. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider? Det er i forbindelse med min SRP. Er det en god idé at bruge wikipedia ... -
SRP opgave
ForumindlægHej. Er der nogen som er villige og har mod nok til at rette en SRP opgave når jeg bliver færdig med den? Jeg regner med at jeg bliver færdig med halvdelen af opgaven i dag, og kan godt sende den i to dele, hvis det gør det mere overskueligt :) Jeg skriver i dansk A og fysik A, men vil godt ba... -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Blodtypebestemmelse - Rh negativ
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med en forklaring på hvorfor der ca. er 44 % Rh negative personer i min klasse i forhold til ca. 16 % på landsplan? -
Hjemmesider!
Forumindlæghej er der nogen som kender en hjemmeside hvor jeg kan lave matematik til f.eks 8 klasse hvor jeg bliver udfordret? kender godt til matematikfessor og emat. -
Nem opgaver:) hjælp mig søde mennesker:)
Forumindlæghej.. her er der nogle opgaver som i sikker synes er nemme, men kan ikke finde ud af dem, og faktisk skuffet over mig selv, men ja matematik er ikke min stærke side. forresten går i 9. klasse, det ville være en stor hjælp hvis i skrev hvordan i gjorte. 1.skriv som uforkorteli brøk: 37,5%? 2. ... -
Træning
ForumindlægHej studieprotalen. Det er nemlig sådan at jeg går i 9 klasse! Jeg ville rigtig gerne træne mine færdigheder i Matematik, tysk, engelesk og Dansk. Derfor har jeg besluttet mig for at lave afgansprøverne i disse 4 fag i min fritid. Problemet er bare at jeg ikke kan skaffe FSA prøverne, for den... -
Synopsis i dansk, Dan Turell
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 9. årgang og har været syg i snart halvanden uge, derfor har jeg ikke fået forklaret hvad en synopsis er. Jeg har ledt og ledt efter svar på siden, men jeg mangler et svar på; hvad en synopsis om Dan Turell er, og hvordan den stilles op. Min klasse skal arbejde med det i... -
Brobygning!
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse, og i uge 40 skal jeg til Brobygning. Jeg vil gerne på STX efter 9, og jeg har så fået: " Metropolitan skolen " som ligger på Jagtvej. Men jeg hører, det er et dårligt gymnasium. Min venninde skal på Frederiksberg gymnasiet STX, så jeg fik lov til at komme der. ... -
Tvivl om fejl?
ForumindlægJeg kom til at tænke på, at hvis man nu i en typisk retskrivningsprøve (9. klasses fsa - dansk) retter flere fejl, end der er - får man så fejl for dem som ikke skulle have været rettet. (i den typiske opgave, som hedder: "ret en tekst") Fx: Hej Lasse Hvis jeg nu tror, at Lasse skal sk... -
Et prudukt til projektopgave om læger uden grænser
ForumindlægVi er to elever i 9. Og vi skal havde lavet et prudukt til vores projektopgave. Over emnet er Danmark i verden og vi har som under emne valgt læger uden grænser. Vi har store problemer med at finde et prudukt, ingen af os er på nogen måde kreative eller i gode til at kreere ting med vores hænder.... -
Udvidede kvartilsæt
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Eleverne i en hf-klasse med 23 elever svarede på spørgsmålet: Hvor mange fætre og kusiner har du? Svarene ses i nedenstående tabel. Bilag vedlagt 2 3 3 3 4 4 4 5 5 6 6 6 6 7 7 7 7 8 9 9 11 11 15 (5 point) a) Bestem det udvidede kvartilsæt for ... -
Universelle gravitationskrafter
ForumindlægHej Jeg supplerer fysik og tænkte, om den universelle gravitationskraft (betegnes Fg) er den samme som tyngdekraften (Ft)? eller er tyngdekraften en universel gravitationskraft? Venlig hilsen Mie -
Help 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et oversættelse. Håber I vil kigge den igennem, og hjælpe mig med at rette det. På forhånd mange tak. Text: Min lillesøster spørger om alt, og det gør hun hele dagen. Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke, men det er ret irriterende. Hvorfor spiser du cornflakes? Hvorfor dr... -
(1) Udsagnsord - Fremtid
ForumindlægHej, I må ikke blive sure hvis det er for dårligt, engelsk er desværre ikke min stærke side... 1. Hun er her ikke [i] næste uge. - She will not be here tomorrow. 2. Jer er sikker på, at brevet er her i morgen. - I am sure, that the letter wille be here tomorrow. 3. Jeg lover dig, at du får p... -
grammatik
Forumindlægjeg har et problem med sætningen: Elizabeth9;s mother tell her not to tease Celia. og jeg kan slet ikke komme på, hvilken ordklasse Elizabeth9;s er?? -
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli...
