Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12101 til 12120 af 33650
  • Har du et gammelt eksamenssæt?

    Forumindlæg
    Jeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :)
  • Nulstilles skriftligt fravær?

    Forumindlæg
    Hejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton
  • HJÆLP -HASTER

    Forumindlæg
    åh åh. matematikaflevering - men jeg er ikke just en haj til matematik. er der en, der vil hjælpe mig? det er opgave 1.005 fra Stx B: bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)= x^3+k*x^2-3*(-2)+6
  • Definition af af cosinus, sinus og tangens

    Forumindlæg
    Hej! På torsdag skal jeg til årsprøve i matematik b ( afslutter 1år) på¨STX. Jeg skal på et tidspunkt redegøre for definitionen af cosinus, sinus og tangens - hvad i al verden skal jeg sige der? Vi har ikke lært om enhedscirklen og tror dermed ikke at vi skal benytte den.
  • Videoer ?

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :) Er der nogen som kender gode hjemmesder til videoer, hvor man følger elevernes, lærenes og censorens eksamensforløb i de forskellige fag (mundtlig - stx)? For eksempel: mundtlig eksamen i dansk, hvor man ser elevens fremlæggelse og lærenes votering?
  • GÆLDER ÅRSKARAKTEREN HVIS EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej Jeg går på STX (1.g) og har afsluttet musik på c-niveau, som jeg skal til eksamen i her til sommer. Gælder årskarakteren jeg fik så eller slettes den så bare og erstattes af den karakter jeg får i min eksamen?
  • Mundtlig samfundsfagseksamen - form

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan fortælle mig, hvad formen er til den mundtlige eksamen i samfundsfag? Det står ikke i STX-bekendtgørelsen. Det plejer fx at stå, hvis eksamen udformer sig som en dialog/samtale, eller hvis den består af 10-12 minutters "fremlæggelse", for derefter at v...
  • Spansk eksamen

    Forumindlæg
    Hejsa jeg laeser paa STX og skal tr;kke spansk 24 timers eksamen i morgen d. 20. juni og skal op til eksamen d. 21 juni. Saa vil lige hore om der ikke var en som kunne hjaelpe mig. Betaler ogsaa gerne.
  • Tilbyder hjælp til spansk-eksamen. Modersmål.

    Forumindlæg
    Hjælp til spansk-eksamen (f.eks. stx) eller andet tilbydes. Hjælp til 24-timers mundtlig prøve tilbydes. Hjælp til skriftlige eksaminer tilbydes. Hjælp til andre spanskrelaterede opgaver/eksamener tilbydes. Ring eller skriv på ##Personlige oplysninger fjernet af Studieportalen.dk##.
  • Kvikbonus 2017

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har haft en debat med min familie vedrørende kvikbonus. Umiddelbart er vi i tvivl om, hvorledes den vil påvirke min årgang. Jeg bliver student i 2017 fra STX. Er der nogen, der kan hjælpe? :)
  • Matematik A eksamen - Bestå

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg vil bare lige spørger om, hvordan karaktergivningen foregår på mat A skr. Eksamen stx Bliver der givet karakter efter 7. trin skala eller bestået/dumpet? :) - ja, dette er er særdeles "dumt" spørgsmål, men jeg er dog i tvivl. På forhånd, tak :)
  • Fuld pensum og eksamenssnit

    Forumindlæg
    Hej! Når man selv vælger at gå op i fuld pensum i et fag på studenterkursus (stx på to år), bliver alle ens årskarakter så "slettet"? Og er det så kun ens eksamenskarakter der gælder som ens snit? - og de fag man ikke skal op til eksamen i,tæller de årskarakter med når man beregner...
  • omvendt kradratsætning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lige begyndt på STX, og vi har fået en opgave, hvor kvadratsætningerne skal bruges 'modsat'. Jeg kender godt reglerne, men har lidt startvanskeligheder :) Ville være glad for lidt hjælp (: x^2 - 4x + 4 = ? På forhånd tak
  • Har gevaldigt brug for noget hjælp til at skrive en engelsk novelle om Identitet!?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en 2 siders novelle om identitet på engelsk, til i morgen. - Jeg er fuldstændig blank :( aner ikke hvad jeg skal skrive om, så håber der er nogen søde og godhjertede mennesker derude, der vil give lidt inspiration? (: Niveauet er 1.g engelsk A på STX.
  • Svær opgave, hjælp bedes!

    Forumindlæg
    Godaften alle sammen! :-) Sidder med opgave 8.008 som kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf en der kan hjælpe?
  • Lidt hjælp tak :-)

    Forumindlæg
    En venlig sjæl der kan hjælpe mig med opgave 8.007? opgaven er at finde her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Tak på forhånd :-)
  • Lidt hjælp, fatter hat!

    Forumindlæg
    Jeg fatter latså hat af opg. 8.009, som er at finde her: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf En der kan hjælpe?
  • studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej Med Jer:) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :)
  • mht studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :)
  • Tutor i matematik a

    Forumindlæg
    Hej, jeg går på stx i 3.g hvor jeg har matematik og fysik på a niveau. Jeg vil gerne forbedre mig til matematik, og det ville være super med noget hjælp til fysik også, men det kan godt undværes. Jeg bor i københavn.