Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12221 til 12240 af 52987
-
Grænser for x
ForumindlægJeg prøver igen, da jeg ikke fik noget svar sidst jeg prøvede: "I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12 indskrives et rektangel med siderne x og y." Jeg har ingen skanner, men jeg har prøvet at tegne situationen: http://peecee.dk/?id=32982 -Angiv grænserne for x Hvor... -
Texas ti-89 titanium sælges
ForumindlægJeg har en næsten ubrugt texas ti-89 titanium til salg for 900,-. Alt medfølger (Kabler, software mm.) -
Økonomi - valg og prioteringer
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave , hvor jeg ikke aner hvordan jeg skal besvare den . 1. Redegør for udsagnet bl.a. gennem eksempler "Økonomi drejer sig om valg og prioteringer" Håber I har tid/kan hjælpe mig . -
Lysets fart
ForumindlægFitzeau benyttede et roterende tandhjjul med 720 tænder. Lysstrålen blev sendt ind mod tandhjulet så den skiftevis fik lov at passere og blev afbrudt. Lysstrålen blev nu sendt til et spejl der var anbragt 8,63 km borte. Efter reflektionen sigtede lysstrålen igen mod det roterne tandhjul. * Ved e... -
To simple integraler, hjælp
ForumindlægJeg skal løse to integraler 1 S Kvdr.(x+3) 0 og 1 S (3x)/(3^x+2) 0 Bud: 1. Det er vel en sammensat funktion hvoraf den ydre fkt. F(x)= Kvdr(x) og den indre fkt. G(x)=x+3 for at substituere skal mit integral passe på formen F(g(x))*g'(x) Hvoraf g'(x)=1 , og da det at gange med 1 ikk... -
kildefremhævning
ForumindlægHej studi! Hvordan sætter jeg citates kilde ind i sidefoden på en side uden at ændre de andre siders sidefod? -
TI89
ForumindlægHvordan er det nu man laver ≥ på lommeregneren? -
hjælp til opgave 4.6 i den "røde"
ForumindlægHej..:! Søger hjælp til at løse følgende opgave! Håber på en god forklaring samt udregninger! 25ml 2,0mM SrCl2 blandes ved 25grader med 15ml 4,0mM Na2SO4. Der dannes et bundfald. a) Opskriv reaktionsskemaet for fældningsreaktionen. Bundfaldet filtreres fra, hvorefter den aktuelle koncentrati... -
FSA fysik/kemi mundtlig
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende: Det kemiske tegnsprog Det periodiske system Kemiske forbindelser og reaktioner Syrer og baser Salte og ioner Kemiske bindinger Kemisk energi Magnetisme Elektromagnetisme Elektrisk energi Induktion og transformation Atomets opbygning... -
Biologi eksamens 2005
ForumindlægHej. Er der nogen der har besvaret opgaver fra eksamenssættet i biologi -august 2005? -
Nyt materiale i AT
ForumindlægJeg skal til AT eksamen på mandag d 4/6, og mangler at finde noget nyt materiale til mit oplæg. Min problemformulering er: Hvilken betydning fik flykatastrofen i Milano i 2001 for SAS’ image i offentligheden i Danmark (i året) efter ulykken? 1. Hvilken kommunikationsstrategi benytte... -
Sammenligning af Buddha, Kristus og Muhammed
ForumindlægJeg har fået til opgave at foretage en skematisk sammenligning af Budda, Kristus og Muhammed - og samtidig forsøge at inddrage så mange begreber som muligt. Desuden skal jeg visualiser den buddhistiske, kristne og muslimske kosmologi, og i den forbindelse overveje: * Menneskesynet * Gud/ gude... -
Terminsprøve i morgen!!!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad titlen på eksamensættet for sygeeksamen i 2006 matematisk linje er??? Tak på forhånd -
lige en hurtig en
Forumindlæghvad bliver (½^x)^2 bliver det (1/4)^2x eller bare (1/4)^x eller måske noget helt andet? -
Analyse af the ring?
ForumindlægEr der evt. nogle herinde som har lavet en analyse omkring The ring før? På forhånd tak. -
bestem konstant
ForumindlægHej ville være super med lidt hjælp til denne opgave: Jeg har differentieret funktionen f(x) = 2x^2+5x-7 til f'(x)=4x+5. Så står der i opgaven; En linje l er bestemt ved ligningen y=-3x+c, hvor c er en konstant. Bestem konstanten c, så linjen l bliver tangent til grafen for f. Hvordan beste... -
Numb3rs
ForumindlægHvad mener I om serien Numb3rs? Jeg mener, at den er god, og den giver et godt indblik i vores verden. -
Billedkunstprojekt
ForumindlægJeg ved godt at der er andre tråde om dette emne, men overemnet er gerne noget forskelligt hver gang. Jeg skal lave et billedkunstprojekt, hvor det overordnede emne er fascination, og jeg vil gerne lidt ud over noget med bare at tegne en busk, fordi buske er fascinerende. I må meget gerne komme... -
Irriterende klassekammerater?
ForumindlægKender I de kammerater som bare tror de ved en masse, men kommer til stykket- ikke kan en dyt?- Nej det er nu ikke det der er hensigten med denne debat- det jeg prøver at fremme, er nemlig, at denne person formår at provokere andre med sine kommentarer hele tiden. Ikke nok med hun ALDRIG bidrager... -
Nogen der vil sende mig opgaven ?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke downloade en opgave herfra studieportalen. Jeg ved ikke hvorfor. - Er der ikke én der vil downloade den for mig og sende den til min mail ? - Det vil gøre mig rigtiiiiig glad. - På forhånd taak.
