Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12241 til 12260 af 52987
-
Aldersforskel
ForumindlægEr det i orden, hvis en på f.eks. 19 år er sammen med en på 15 år? Hvad mener I? -
rang ved lineær afbildning
ForumindlægFra Matematik H1, Juni 05. Lad A betegne den 4x4 matrix hvis søjler er a1, a2, a3, a4 og lad f: R^4-->R^4 være den lineær afbilding defineret ved f(x) = Ax (x er vektor, A er matrix). (b) Angiv rangen rg f af den lineær afbilding f. Kan jeg blot skrive: rg f = dim(f(x)) = dim(f(R^4)) = d... -
Røntgen - HJÆLP
Forumindlæghey ;D sidder og skal lave en rapport om røntgenstråling.. men har ingen idé om hvad jeg skal skrive i teori delen? nogle der kan komme med lidt hjælp til at komme igang? -
Vindmøller - til imorgen :) er total lost.
Forumindlægen vindmøllepark giver et år 32 mio. kWh. i hele kommunen er elforbruget 128mio. KWh. Hvor mange procent af kommunens elforbrug kan vindmølleparken levere??? hjælp her. hvordan renger jeg det ud? Ligningen for kurven er: E0(1+x-x2-x3):2 : der hvor jeg har skrevet x2 og x3, skal ... -
Bil
ForumindlægJeg er i gang med at spare op til en ny bil, men jeg aner intet til biler. Hvilke bilmærker gode og omvendt? Hvordan betaler man for en bil. Er det det samme som når man køber en mobil, enten køber man den på abonnement eller betaler hele prisen og slipper for abonnement eller...? Er der nogen, d... -
reduktion af brøk
Forumindlæghej. jeg har brug for lidt hjælp til at reducere en brøk det ser således ud (5x^3-25x^2y) / (3x^2-15xy) mvh trine -
Hvorfor spalteåbninger på undersiden?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvorfor de "fleste" blade har flest spalteåbninger på undersiden? :] Tror selv det har noget at gøre med at solen lyser direkte på oversiden, og plante ville lide et meget større vandtab hvis den havde flest spalteåbninger på oversidden. Men kan tage f... -
Udbytte i kemi
ForumindlægJeg har fremstillet MgO i et forsøg og jeg bliver bl.a. bedt om at beregne udbytte masse i procent. Altså praktisk udbytte over teoratisk udbytte. Men jeg får et tal på 66% og ved ik hvor godt det er inden forsøget havde jeg 0,113g Mg efter forsøget havde jeg 0,171g MgO Har jeg gjort det ... -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
hjælp til opgave
ForumindlægHar brug for hjælp til 2 små opgaver... de er vedlagt i word dokument på forhånd tak. -
Tysk oversættelse til dansk
ForumindlægHej Jeg skal oversætte dette tyske stykke (ses i den vedhæftede fil) til dansk. Jeg har oversat det så godt jeg kunne, men tænkte på, om der var en der ville tjekke det igennem for fejl, og om det egentligt er rigtigt. -
Vietnamkrigen - perspektivering??
ForumindlægHej, Er ved at skrive opgave om vietnamkrigen og er nået til perspektiveringen - men har ingen ideér til hvad jeg kan perspektivere til. Nogen der kan hjælpe mig? :) -
Kan I hjælpe mig fra start?
ForumindlægHej, alle jer på studi. Jeg overvejer at lære noget LaTeX. Er der nogen der kan hjælpe mig fra start. Hvad skal jeg downloade, og hvordan kommer jeg bedst i gang? Jeg har læst lidt introduktion, men ellers ved jeg ikke så meget. Det er hovedsageligt med henblik på at skrive opgaver eller rappor... -
Raket udregninger
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en opgave om raketter og jeg er tror at nogen af mine udregninger er forkerte. Jeg håber at derfor at der er nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvor jeg har fejlet. udregningerne ligger på linket se link: http://peecee.dk/?id=41759 på forhånd tak -
Vestas
ForumindlægVestas 850 kw 52 m Bonus 1000 kw 54 m Neg Micon 1000 kw 60 m Nordex 1000 kw 54 m Hvilken af de ovenstående vindmøller er bedst? Håber at der er nogle der ved det :-) -
Hvad vil det sige at lepton tallet er bevaret
ForumindlægPå frividen så jeg en fusions proces der foregår således 4H--> 24 He + 2 * e+ + 2 ν + 2γ Hvad vil det sige at lepton tallet er bevaret? Tydeligvis er 2 gange neutroni ikke for venstre side at reaktions pilen, lepton tallet er ikke bevaret? -
Synopsis ideer
ForumindlægHej.. Skal skrive en synopsis indenfor emnet: "krig, medier og teknologi". Er selv lidt på bar bund! Håber nogle af jer havde nogle gode ideer til emner tak. -
Beskrivelse af billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til fransk beskrivelse af dette billede: http://foot.photos.fluctuat.net/Les-Bleus/Les-Bleus-pendant-la-Marseillaise-photo249-1.html Har selv kun skrvet 150 ord, og ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal skrive, nogen der evt. ved hvad fodboldspillerne h... -
Hjælp Engelsk og dansk...
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle gode råd som vil forbedre mine karakterer, jeg har brug for hjælp til dansk skriftlig selvom jeg får 10 taller for det meste, og engelsk mundtlig og skriftlig. Jeg er ikke så sikker på om jeg får det samme til eksamen, så jeg vil meget gerne have nogle råd. Håber på... -
Renteregning
ForumindlægKontoen som der er tale om er med halvårlige terminer,(rentefoden er på 2% halvårligt. Så indsættes 4376 kroner, men hvad står kontoen så på efter 4 år??? Nogen der har et bud?
