Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12281 til 12300 af 14099
-
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
metode og analyse
ForumindlægHmm.. Mit spørgsmål er egentlig kort: Må afsnittet "metode/historisk perspektivering" laves som en del analysen? Men det lyder nok forvirrende, så jeg prøver lige at uddybe: Jeg skriver om kvindens seksuelle frigørelse, i fagene dansk og biologi. Jeg forestiller mig en indledning d... -
Farvestof i fødevarer?
ForumindlægHej :-). Jeg har valgt et emne i SRP (vores blanket skal afleveres på fredag). forresten srkiver jeg i Biologi B og Kemi A. Jeg har dog problemer med at finde gode links og bøger, så det ville være lækkert hvis nogen sad med nogle gode links. Det jeg vil er: * Forklar de organiske f... -
Yoghurt!
ForumindlægHejsa Jeg er ved at lave et projekt i proces og levnedsmiddel, så tænkte jeg ville smide den her under biologi. Jeg har fremstillet yoghurt ud fra letmælk og A38, men nu mangler jeg nogle informationer til min rapport. Noget af det som jeg mangler svar på er: -Hvad er det tilladte antal af ba... -
SRP besvarelse
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med SRP ligesom de fleste andre 3g'ere. Jeg kommer til at tænke på om man skal besvare problemformuleringerne direkte. Altså fx: Gør rede for anvendelse af blablabla Svar: Anvendelsen af blablabla er som følger: ................... Altså kan man ikke skrive sådan ... -
SRP hjælp til problemformulering
ForumindlægHej SP Jeg har valgt at skrive i historie og biologi med emnet malaria til min SRP og skal til min 2. vejledning i morgen. De 2 vejledere skal som ved alle SRP'er lave éns problemformulering. Men eftersom de er vejledere og skal HJÆLPE mig med at lave den, ville jeg høre om der var... -
Endosymbiose??? hjæææælp tak!
Forumindlægheeeeeeej, jeg har siddet med den her biologi aflevering i meget lang tid nu, og jeg er fuldstændig på bar bund! Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen derude, som ville hjælpe mig, på forhånd tak :-) første spørgsmål lyder således: Endosymbionter er organismer der lever symbi... -
Naturfag - Terminspørve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Matematik SRO BioMat
ForumindlægHej. Jeg er igang med min studieretningsopgave også såkaldt SRO. Mine to fag er Biologi og Matematik. Det er den matematiske del, som er sværest at få styr på. Derfor vil jeg blive meget glad for hjælp og vejledning :) Opgaven lyder følgende: Givet 4 punkter, (x,y): (0,1) ; (0,-1) ; (1,0) ; (-1... -
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Om kroppen:
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave et begrebskort i Biologi, hvor man får et par ord, og skal derefter forbinder dem med hinanden. Jeg har fået følgende ord: Endetarm, tyndtarm, mavesæk, bug-spyt, tolvfingertarm, mavesaft, kød, mad, spyt.. Hvordan skal jeg få forbundet dem alles... -
Kondital
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og kigger på biologi afleveringen om puls under arbejde og konditest. Jeg er igang med databehandlingen, men mine udregning passer ikke. Mit resultat ved konditallet bliver omkring 4, hvilket jo ikke rigtigt kan passe. Kan I finde fejlen? Mine udregninger: Vej pr. min = 50 *... -
studieretningsprojekt
ForumindlægHej :-) Jeg har valgt emnet "åreforkalkning" til min studieretningsopgave i biologi/kemi. Jeg har fået en opgaveformulering som lyder på: Gør rede for hvad åreforkalkning er, hvad årsagerne er, hvordan det forebygges og behandles samt hvilke konsekvenser åreforkalkning kan have for kr... -
adgangs krav og eksamener
Forumindlæghej. jeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig elle... -
Enzymforsøg - diskussion (haster)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en biologi rapport som skal afleveres i morgen og mangler egentlig bare 2 spørgsmål i diskussionen, men kan simpelthen ikke forstå dem. Biologirapporten omhandler enzymer hvor man i første forsøg skulle mixe stivelsesopløsning med enzymopløsning (pancreatinopløsning) og dere... -
dansk gymnasium?????
Forumindlægjeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig eller skr... -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
Supplering
ForumindlægHej alle... Jeg blev matematisk student sidste år, og nu overvejer jeg at læse biologi. Jeg har et rigtig fint snit, så det er ikke et problem. Problemet består i at jeg kun har mat B og kem C, hvor de specifikke adgangskrav siger mat A og kem B. Jeg har ikke nået at supplere i nogen af fagene, d... -
Komme videre til 2.hf
ForumindlægHej. Jeg tvivler virkelig på om jeg kan komme videre. De fag jeg har været oppe ihar været NF - mundtlig, Billedkunst - mundtlig også skal jeg op til min sidste eksamen som er matematik mundtlig på mandag. Mit snit er på under 2. Jeg har kun bestået 1 fag med 02 indtil videre. Siden folkeskolen...
