Kemi

please hjælp til eksamen

12. maj 2017 af Emmaa1212 - Niveau: 9. klasse

hej

Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med.

Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan komme ind på, eller hvilke 3-4 forsøg jeg skal påvise mit teori til. Jeg har  snakket med en hel masse mennesker der anbefaler noget med bioteknologi og gensplejsning, problemet er at der ikke er så mange muligheder ift forsøg, og det er heller ikke et emne der appeleere mig da næsten alle af min klasse har valgt det. Jeg ville rigtig gerne have forslag til et emne som jeg både har mange ting at snakke om og 3-4 forsøg at påvise mine teorier til

please hjælp


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. maj 2017 af nera

Hvis du har mod på det:

Teknologi --> Rumfart --> Den internationale rumstation..

Biologien her er, hvor længe kan et menneske være i rummet? --> hvilke biologiske forandringer kan opstå? --> med Mars som eftertanke

Fysikken her er, hvordan rumstationen kan holdes oppe? Gravitationskraft osv.

Kemi her er, hvilke forsøg laves.. (måske)

Geografien .. hmm .. altså, rumstationen har en hastighed på 28000 km/t, hvilket vil sige, at den kommer rundt om Jorden flere gange på en dag


Skriv et svar til: please hjælp til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.