Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12281 til 12300 af 52987
-
differentielregning
Forumindlæghar denne funktion f(x) = x^2+1/x, x større end 0 f'(x)= 2x+(-1/x^2) Jeg skal her bestemme koordinatsættet til det punkt på grafen for f, hvor tangenthældning er -3 vil det så sige at jeg indsætter -3 i f'(x) eller.... på forhånd tak -
stamfunktion
ForumindlægHvordan forklarer man hvad en stamfunktion er? -
Filosofi eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg skal selv til Filosofi C-niveau eksamen her d. 4., og ville derfor høre lidt om, hvordan sådan en eksamen forløber, osv. - Hvordan skal man strukturere sin eksamen? I vores undervisning har samtalen altid været meget løs? - Nogle gode råd ? På forhånd tak. -
verbal kongruens
Forumindlæghey er der nogen der lige urtigt kan fortælle mig hvad verbal kongruens er??+ -
Internetside
ForumindlægHey Skal til eksamen i dansk nu på onsdag og har fundet en side , som er kanon. Er det muligt jeg downloade den så jeg kan kigge på den mens jeg er offline? -
LYSISTRATE
ForumindlægHej allesammen.. Vi har opgivet Lysistrate til eksamen. Men jeg har lidt svært ved at se Arostofanes (forfatterens) helt klare budskab. Holder han med kvinderne? Mener han at kvinderne er kloge? Kom med en masse af jeres tolkninger. Kan nemlig se at denne tekst ikke rigtigt er diskuteret herin... -
Apollinsk pessimisme?
ForumindlægHey Nogle der ved hvad apollinsk pessimisme. Det er nævnt i forhold til Kong Kroisos. Ved godt Herodot har fået sin historie med de to der dør unge og lykke fra Apollons præster. Men hvad består hans pessimisme af? -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin... -
har brug for hjælp!!
Forumindlæghej håber der er nogle der kan hjælpe mig inden fredag.. skal skrive en opgave i studieretnings projekt der omhandler skinnyman hvis nogle kender ham en rapper fra UK, problemet er har søgt information ALLE steder men kan ikke finde noget om ham, altså såsom hvor gammel han er og hvornår han er f... -
Israels uafhængighedserklæring
ForumindlægEr der nogen der ved om der findes en kildegennemgang af kilden: "Israels uafhængighedserklæring"? jeg har søgt herinde, men synes ikke, at jeg kan finde noget. Eller er der nogen der kan hjælpe mig med denne kilde? det er vigtigt, da den er opgivet til min eksamen på mandag. -
HISTORIE
ForumindlægHvorfor valgte de gamle kolonimagter at efterkomme koloniernes ønske om selvstændighed -
reaktion
ForumindlægHvad giver: NACl + H2O ? -
brug af kilder
ForumindlægHej jeg er igang med dansk historie opgave (historie) og skal have inddraget nogle kilder, men hvordan gør jeg? relatere jeg bare til dem, for at underbygge det jeg har skrevet udfra min primære information ? Håber i kan hjælpe:) -
Haster: sæbe
ForumindlægEt hurtigt spørgsmål omkring sæbefremstilling. Hvorfor bruger man kaliumhydroxid i stedet for natriumhydrox, når man vil lave flydende sæbe? Og hvorfor skal man "vaske" fast sæbe i en mættet NaCl-opløsning? På forhånd tak for svarene :) -
Novelleanalyse af "Chicken"
ForumindlægSidder her og analyserer Hanne Vibeke Holsts "Chicken", inden jeg skal op i mundlig dansk prøveeksamen (går i 8.) i morgen. Kan bruge al den hjælp jeg kan få - og helst hurtigt. Har vedhæftet min nuværende kladde (nok snart færdig) - ville sætte pris på, hvis nogen gad kigge den ige... -
Snake - by D.H. Lawrence
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at analysere denne tekst? -
Hvem skal starte på Lyngby Vuc?
Forumindlæg- Hey hvem skal starte på Lyngby VUC? Har nogle spørgsmål angående stedet. - Hvordan er det derover? - Er lærerne bedre end dem fra folkeskolen? - Hvordan er undervisningstimerne? -
Myter?-:(
ForumindlægRELIGIONSFÆNOMENOLOGI • Hvad er en myte? (herunder forskellen mellem kosmogonisk, kosmologisk, antropogonisk, antropologisk og eskatologisk myte) Er der nogen der kan hjælpe mig?? -
Optagelse.dk - forkert adgangsgrundlag?
ForumindlægHej. På optagelse.dk under adgangsgrundlag viser den kun mine afsluttede C-niveau fag, og påstår at det er fra HF, men jeg lige blevet student fra STX. Da den ikke lader mig ændre i felterne, hvad gør jeg? Bliver det selv rettet? Inden spam, skal det siges at jeg ikke kun lige har set på... -
åndedrættet: fra plasma til rødt blodlegeme
Forumindlægnår ilten skal fra aveole til plasmaet sker dette ved diffusion, med hvad sker der når det skal fra plasma til rødt blodlegeme? hvordan kommer det ind?
