Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12321 til 12340 af 52987
-
Biologi og dansk i SRP - hvordan?
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive i biologi og dansk med emnet: spiseforstyrrelser - regner med at forkorte det ned til kun anoreksi. Men mit spørgsmål er, hvordan jeg egentlig kan bruge dansk? Havde tænkt lidt på at finde en dokumentar film, eller måske nogle artikler? Men, hvordan skal jeg behandle ... -
a priori
Forumindlæghej jeg har prøvet mig frem og ikke rigtig forstået det er skrivet på: http://da.wikipedia.org/wiki/A_priori nogle der kan forklare det anderledes? mit bud er "på forhånd" -
Nyttevirkning - Eksamen!
ForumindlægInformationer om elkedel. Skal bruges til udregning af nyttevirkning: Elkedel: Masse (m): 462,7 kg Starttemperatur: 21,2 grader Sluttemperatur: 60 grader Energiforbrug (Ef): 97,79 kJ Jeg forstår bare ikke hvordan man finder energiforbrug altså (Ef) som er 97,79 kJ ???? Altså hvordan man komme... -
Hvordan påvirker skyerne vores klima?
ForumindlægHvordan er det skyerne påvirker vores klima? Og bliver mængden af skyer større eller mindre i forhold til mængden af den kosmiske stråling? -
mundtlig.
ForumindlægHej... Er ved at øve til min prøve i matematik imorgen også stødte jeg på en opgave som så ud således : Priser ved løssalg : 1/4 l. letmælk 1,65kr. 1/4 l. skummetmælk 1,65kr. 1/4 l. sødmælk 1,65kr. 1/4 l. kærnemælk 1,90kr. 1/4 l. øko letmælk 2,15kr. 1/5 l. kaka... -
Hvordan får man 8?
ForumindlægHej alle der har været oppe i religion! Jeg skal op i religion på onsdag og der er ikk noget der kan ændre mit snit til noget højere med mindre jeg får 13, hvilket er meget usandsynligt da jeg er røv dårlig til religion! Til gengæld kan mit snit gå lidt ned hvis jeg får 7 eller under, derfor SKAL... -
Begrebsliste
ForumindlægHey alle! Jeg skal til eksamen i Samf. B (HTX) i morgen og jeg står og mangler en begrebsliste til diverse fagudtryk mm. som kunne være nyttige at skrive/bruge i min synopse i morgen. Hvis nogen sidder inde med noget der kunne bruges (helst med beskrivelser selvfølgelig) vil jeg blive lykkelig... -
Polynomiumsrum
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig hvordan man kan løse denne opgave? -
Larsløkke Nytårs Tale 2016 Retorisk Analyse
ForumindlægHej har brug for hjælp til analyse af larsløkkes nytårs tale. Tænker at jeg ville starte emd at skrive omkring Omstændigheder; hvilke ville indehiolder; Afsender ( Etos ). Når nu jeg har valgt at bruge etos skal jeg så finde eksempler fra talen der bakker det op eller skal jeg bare forklare ud ... -
korte økonomiuddannelser
ForumindlægNogle der ved om der er gode jobmuligheder med de korte uddannelser til: finans, handels og administrationøkonom? Er det langt bedre at tage en HA retning på universitetet på fx tre år eller fem? Hvori ligger forskellen på HA udd og de korte økonomiuddanelser? -
Hjælp til at tale fransk
ForumindlægHej. Jeg har desværre problemer med sproget fransk og skal afslutte det til næste sommer i 2.g. Jeg ville høre om i havde nogle gode råd og om det evt var muligt at foreslå mig en privat lære. Tak. -
Definition af løgn
ForumindlægHej! Kan godt tænke mig at nogle vil definere hvad løgn er. Gerne på baggrund af Bibelen, dog er egne holdninger også velkomne. -
formuleringsproblem
ForumindlægJeg ønsker hjælp til formulering, om dette. f.eks.: 2*5^3=250. men problemet med formuleringen kommer nå vi skal finde 5. Sådan siger jeg det: tredje rod af tohundredeoghalvtreds divideret med to. Dette kan skrives på to måder. 1)3v(250/2) v=rod 2)(3v250)/2 v=rod er der en der kan hjælpe me... -
hjælp det haster!
Forumindlæger der nogen der ved hvad befehl , wagen , geschaft, freitag hedder i bestemt i tysk:-D -
Apple Powerbook 15" G4 1.25Ghz Superdrive
ForumindlægSælger en flot PowerBook 15.2" 1.25Ghz G4, Superdrive, 512MB Ram, Radeon, Firewire 400 & 800, USB2, 80GB 7200rpm HD, ambient light sensor, Airport Extreme, Bluetooth. Fået ny skærm for 3 mdr siden. Ligger i original kasse med alt tilbehør. 4900,- [email protected] -
Slet min profil
ForumindlægNu har jeg prøvet at finde ud af hvordan jeg sender en besked til Jean for at bede ham slette min profil, men det lykkedes mig ikke. Nogen der kan hjælpe?? -
bærbær XP
ForumindlægHej, kender i en side hvor man kan købe en bærbar pc der har XP og IKKE en Windows Vista, da jeg synes den er meget dårlig og jeg taler af egen erfaringer. Tak på forhånd -
Potræt!
ForumindlægHmm tja det lyder lidt latterligt, men ved desværre ikke hvordan man skriver et potræt af en ven, især en man lige har stiftet bekendtskab med! Derfor stormer jeg her til studieportalen for at få lidt råd, tips osv! Er der en der kan bidrage med et eller andet?? På forhånd mange tak! -
diskurs
Forumindlæghej.. jeg har brug for lidt hjælp, jeg har læst noget om diskurs og diskursanalyse.. men er ikke helt med på det.. altså hvad går det præcist ud på? dt ville måske hjælpe hvis der er nogen som har en definition på diskurs?? -
OMSÆTNINGEN
ForumindlægINDEHAVEREN AF Tøjeksperten i er ikke tilfreds med orretningen har 300 åbningsdage om året og indehaveren har regnet ud fra sit regnskab at han i gennemsnit pr. dag året igennem har haft 85 kunder han har også beregnet at hver kunde i gennemsnit har købt for 165,00 pr. gang-incl. moms. opgaver: ...
