Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12341 til 12360 af 20688
  • Forklaring på transformer ligningen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med en fysik rapport om transformation og skal uddybe transformerligningen, men jeg forstår den simpelthent ikke. Det eneste jeg kan er dette: Up*Ip=Us*Is Håber i vil hjælpe :)
  • Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave i fysik som jeg ikke forstår hvordan jeg skal lave 1) Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen Mange tak på forhånd
  • Absorption

    Forumindlæg
    (jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd.
  • hvor stort er det absorberede dosisækvivalent?

    Forumindlæg
    En person med en masse på 65 kg udsætttes for en helkropsbestråling med beta-partikler. Den afsatte energi er 40J. hvor stort er det absorberede dosisækvivalent? Har en masse opgaver for i fysik forstår ikke 1/3 af opgaverne :(
  • hvad er AT

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g
  • Problemer ....

    Forumindlæg
    Hejsa :D Jeg vil gerne ind på HTX men skal have fysik B, jeg er lidt dårlig til det. Er der nogen der har nogle ideer om hvad jeg kan gøre for at forbedre mig? Tak på forh. BibaW
  • Krater forsøg HEELP

    Forumindlæg
    Heej jeg skal lave en fysik rapport om krater forsøg. jeg skal forklare denne formel Epot(A) =Ekin V= kvadratrod af 2*g*h TAAAK :D
  • hvad betyder komposant?

    Forumindlæg
    Godaften alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, hvor der i en af opgaverne står: hvor stor er kraftens vandrette komposant? men jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad betyder komposant? håber i kan hjælpe :) på forhånd tak
  • lydens udbredelseshastighed

    Forumindlæg
    Jeg har i min fysik rapport om lydens hastighed b.la. fået til opgave at bestemme en udbredelseshastighed. er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg gør det?
  • Amplituden

    Forumindlæg
    Hej derude! jeg står med en fysik opgave om bølger. Jeg skal have beregnet amplituden, nogen der har en formel til det ? jeg kender i hvertfald frekvansen, tiden, bølgelængden og bølgehastigheden
  • Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?

    Forumindlæg
    Som titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak!
  • Newtons love

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er igang med eksamensforberedelse i fysik B, og er i tvivl om Newtons love. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dem og gerne komme med et eksempel? Tak på forhånd :-)
  • eksamensemner

    Forumindlæg
    hej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede?
  • impulsbevarelse vs. impulsmoment bevarelse

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har generelt svært ved at skelne mellem hvornår man skal bruge impulsbavarelse og impulsmomentbevarelse!! Vil I hjælpe mig med nogle guldkorn? på forhånd tak!
  • Friktionskraft

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der kan fortælle mig, hvad friktionskraft er og hvad man forstår ved viskositet og dens betydning for friktionskraften? - Har næsten kigget alle mine fysik bøger igennem, og kan ikke finde noget om friktionskraft....
  • Forvirret? Ja!

    Forumindlæg
    Hej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal?
  • Big bang

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det?
  • Kender du Jens Skak Nielsen ?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille.
  • FORSKELLIGT

    Forumindlæg
    Nogen der har nogle idéer til gode hjemmesider til at blive bedre til, matematik, tysk, engelsk, fysik, geografi, og biologi? både skriftligt og mundlig? :D
  • Solcelle?

    Forumindlæg
    jeg skal op til mundtlig fysik b- niveau og har et emne der hedder solcellefysik. Nogen derude som sidder inde med noget til dette emne og hvad skal jeg have med under emnet? På forhånd tak.