Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12401 til 12420 af 38620
-
forklar mig.
ForumindlægHej.. mange gange når jeg skal skrive noget tysk, bliver jeg i tvivl om, hvilken endelse ordet skal have, og hvad ordet hedder i datid. Jeg har sådan et kort, hvor der ude i siderne står akusativ, dativ osv, og så er der et skema ud fra hver, med intetkøns ord, hunkøns ord osv, og hvilken endelse... -
Novellesamling
ForumindlægHvordan analyserer/fortolker man en novellesamling. Tager man hver enkel novelle og analyserer eller alle på engang??? -
det haster!srp- kan ikke forstå spørgsmåelt
Forumindlæghej:) jeg har lidt svært ved at forstå hvad jeg egentlig skal med et af mine spørgsmål i min problemformulering. jeg forstår ikke helt sporgsmålet. spørgsmålet er " analysere betydningen af kodebrydningsindsatsen fra de allieredes" side? nogen der kan hjælpe med at forstå den. jeg skr... -
Læremiddelanalyse
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere et lærebogsmateriale. Det handler om 3 sider - men med meget korte tekster niveauet er til en 5-6 klasse. Jeg skal finde ord som kan give tosprogede elever udfordringer i at forstå konteksten. Jeg har markeret førfaglige ord, fagord, metaforer og normalis... -
Metoder!
ForumindlægJeg er ved at lave studieretningsprojekt og vil gerne skrive noget om hvilken metode jeg har brugt i analyse afsnittet. Jeg har analyseret nogle taler med fokus på retoriske virkemidler - hvilken metode er det? Herefter har jeg sammenlignet dem med hinanden - er det komparativ analyse? Håber nog... -
ordbog
ForumindlægHej.. Er der nogen der kender en dansk-tysk, tysk-dansk ordbog. Altså Elektronisk orbog.Danke -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
EVENTYR
Forumindlægnogle der tilfældigvis har skrevet om eventyr på tysk? -
forklaring af sætning.
ForumindlægHej, jeg har fået af vide at jeg skal analysere dette citat. Kan i hjælpe mig <p class="MsoNoSpacing" style="margin-top:0cm;margin-right:34.0pt;margin-bottom: 0cm;margin-left:34.0pt;margin-bottom:.0001pt"><span style="font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Cali... -
hanz rein im gebüsch
Forumindlæghej jeg har trukken denne tekst, og skal bruge et refarat og analyse af teksten. nogen som kan hjælpe? -
Digt
ForumindlægNogen der har analyseret digtet "Arkitektens specialitet" af Vita Andersen?:) -
Ærtekontrolløren
ForumindlægHej. Jeg vil gerne lave en analyse om Ærtekontrolløren. Det er en kortfilm, Nogen som kunne hjælpe -
freud og jung?
ForumindlægSøger gode råd til hvordan man kan benytte Freud og Jung til en analyse til dansk eksamen. -
Privat Hjælp
ForumindlægEr der en der er virkelig god til dansk der kan hjælpe mig i et stykke til med at analysere en novelle?? tak på forhånd! -
Supernova romananalyse hjælp
ForumindlægHej det er fordi er der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Supernova. Jeg skal nemlig aflevere den på mandag :)? -
Besættelsestiden efter krigs tiden
Forumindlægnogen der kan analysere novellen ¨appelsiner af tove Ditlevsen -
stil
ForumindlægEr der nogen som er meget dygtige til tysk som vil rette min stil ? den er på ca. 1 side Tak på forhånd :-) -
Lili Marleen HJÆLP
Forumindlæger der ingen der har oversat Lili Marleen? Det er en dansk tekst som skal oversættes til tysk...det haster! -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg...
