Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 12461 til 12480 af 29671
-
Problemstillinger HJÆLP!
ForumindlægHej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh ! -
Hjælp! Tysk oversættelse
ForumindlægHej alle! Har nogle dansk sætninger som jeg virkeligt gerne vil have jeres oversættelses-bud på. "Efter morgenmaden hentede vi altid avisen" "Jeg er imod regeringen" "Baren er lige om hjørnet" "Det er til pigen fra bedstefaderen" "V... -
Det forsømte forår - HJÆLP
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med et resume af det forsømte forår? Håber I kan hjælpe :) -
Hvor lang tid vare dansk eksamen? mundtlig
Forumindlægtitlen siger alt -
"Nattergalen"
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvad H.C Andersens eventyr om nattergalen går ud på. Bare en simpel genfortælling eller evt. et link til eventyret! -
TAKSONOMI???
ForumindlægHej... Jeg tænkte på, er det vigtigt at opgaven er delt skarpt op i taksonomiske niveauer??? Altså SKAL redegørelse stå først og så de efterfølgende niveauer nedenunder eller må man gerne blande det lidt ind i hinanden??? -
Formalia omkring SRP
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre skrive SRP og har netop fået udleveret min problemformulering. Skal jeg løse problemformuleringens dele i den rækkefølge, de er skrevet i? Min problemformulering består af 3 dele - først en biologidel, dernæst en historiedel og slutteligt en blandet biologi- og h... -
SSO
ForumindlægHej jeg har et problem med min problemformulering. Nu er jeg ikek så meget inde i social arv, men valgte det fordi jeg synes det lød som et spændende emne. Der står jeg skal diskuter med udgangspunkt i forskellige teorier og inddrag bilagene , hvad der kan gøres for at kompenserer for den social... -
poetic justice..
ForumindlægHar søgt lidt på studieportalen, men har ikke rigtig kunne finde dette.. Skal forklare titlen poetic justice.. Dette er fra teksten af samme navn, lavet af Diana Appleyard. Er der nogen der kan hjælpe? har selv prøvet, men kan ikke rigtig finde ud af det:( -
Brug for hjælp til ordentlig besvarelse af SRP
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med et srp forløb. Jeg har fået til opgave at undersøge hvorledes kommunikationsstrategier udviklet til amerikansk politik overføres til og anvendes i dansk politik. Herudover skal jeg undersøge, om de ændrede kommubnikationsstrategier påvirker det politiske indhold. ... -
Fortolkning af krig og fred
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en fortolkning af digtet ''Krig og Fred'' af Uffe Harder. Mit problem er, at jeg aldrig har skrevet en fortolkning før, så jeg aner ikke hvordan en fortolkning skal starte.. Indtil videre har jeg skrevet forfatter (lidt fakta om ham), udgivelses år o... -
Roman til SSO opgave?
ForumindlægHej Jeg skal snart finde emne til min SSO opgave, og tror jeg vælger danskfaget. Jeg vil gerne læse en roman, og lave romananalyse dertil. Men jeg ved ikke hvilken roman. Har i nogle idéer? Det skal selvfølgelig være en der er kød på fagligt. -
AT i samf. og religion
ForumindlægHej :) Vi er jo i fuld gang med forberedelserne til AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive/fremlægge i samf. A og religion C. Det overordnede emne er fremtiden og forudsigelser. Jeg vil fokusere på globaliseringens konsekvenser med udgangspunkt i Anthony Giddens' "En løbsk verden". Ha... -
pllzzzz hjælp
Forumindlægjeg har brug for nogens hjælp., jeg skal skrive om litterære artikel. om barndommens gade. er der ik nogen der vil lige fortælle mig hvordan man skan skrive det.. er gpet i stå har skrevet , indledning og resume, men er gået i stå nogen der vil hjælp .., plzzzz hjælp..!! -
SRP - Hjælp til metode
ForumindlægJame hej. Jeg har været inde og se "SRP-skabelonen" hvori der står at der skal være et metodeafsnit... jeg tænker at det skal handle noget om - mit eget tilfælde - hvorfor historie og Engelsk er en skide god kombo for at svare på min problemformulering.... nu sidder jeg bare og tænker h... -
Hjælp til AT-synopsis
ForumindlægHej, Jeg har stærkt brug for hjælp til nogle problemstillinger til mit emne, som er "det perfekte menneske" i hhv. oldtidskundskab og biologi. Jeg har valgt at benytte Platons Staten til at belyse oldtidens perfekte samfund og herunder det perfekte menneske og i biologi vil jeg benytt... -
Projekt om kloning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med et projekt om kloning, nogen som kan hjælpe? -
2. års opgave i dansk
ForumindlægJeg skal til at skrive min 2. års opgave i dansk, og jeg vil meget gerne skrive om naturalismen og romantikken, hvor jeg sammenligner de to. Men jeg har lidt problemer med at opstille en problemformulering, så hvis der er nogen der har nogle ideer, ville det være dejligt :D -
interne data
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at vise hvordan virksomhedens interne data kan bruges -
2. års opgave samtidshistorie og dansk
ForumindlægHej :) Jeg skal snart have en problemformuerling klar til en 2. års opgave i fagene samtidshistorie og dansk (de skal kobles sammen) jeg har bare ingen idé om hvad jeg kan skrive om? og hvordan det skal gøres når der både skal samtidshistorie ind over og dansk samtidig. Håber nogen kan hjælpe mig...
