Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12481 til 12500 af 152758
-
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
Baserne ACGT
ForumindlægHvorfor er det helt præcist at A altid er koblet med T og C er altid koblet med G? I min bog står der nemlig blot. "A er altid koblet med T, i det de er bundet sammen af to hydrogenbindinger. C og G er altid koblet sammen, i det de er bundet sammen af tre hydrogenbindinger" Mvh Michael -
Privatlærer lektiehjælp
ForumkategoriHer kan du annoncere efter en privatlærer til privat lektiehjælp i fx matematik, fysik, kemi, dansk, engelsk eller et andet fag. -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
Hjælp til at finde en sangtext
ForumindlægHej folkens...\n\nJeg har brug for at finde en sangtext til denne sang:\n\nJess Vaness: Bla Bla Bla\n\nJeg har prøvet at søge på google, men jeg kan ikke finde nogen tekster.\nNogen der ved hvor man kan finde sådan en?\n\nPå forhånd tak.\n\n//onsunshine -
Metallernes kemiske egenskaber?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har brug for hjælp til et opgave. Jeg skal nemlig lave en metal rapport. Rapporten skal fortælle bl.a. om metallernes kemiske egenskaber. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad metallernes kemiske egenskaber er. Jeg har prøvet at søge på nettet om det, men fandt intet.... -
Eksamen
ForumindlægJeg er i gang med at lave en disposition til kemiske bindinger, men jeg har svært ved at komme i gang. Jeg starter med at fortælle om de forskellige bindingstyper, men hvad kan jeg så snakke om bagefter? det ville være rart med et hurtigt svar, da jeg snart skal til eksamen :) Tak på forhånd! -
Hvem kan hjælpe?
ForumindlægTil behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer, derindeholder 190 g ammoniumnitrat og en lille pose med 170 g vand. Når køleposen skal bruges, vrides den, så den indlagte pose med vand går i stykker og ammoniumnitraten opløses i vandet. 1) Bestem temperaturen af køleposen, når alt amm... -
hmmm lidt hjælp? Ionprodukt!
ForumindlægPå baggrund af et forsøg skulle jeg beregne ionproduktet for nogle opløsninger. [Pb2+]·[I-]2 Det første resultat: 7,82·10-9 Det andet resultat 4,14·10-9 Envidere er disse værdier brugt til dette: Forsøg 1: [Pb2+] = 0,0048 og [I-] = 0,0013 Forsøg 2: [Pb2+] = 0,0039 og [I-] = 0... -
Gør følgende reaktionsskemaer færdige:
ForumindlægHej allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med at afstemme disse reaktionsskemaer nedenunder? har vedhæftet filen? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler? -
Er dette korrekt? (Syre-basepar?)
ForumindlægAngiv de korresponderede baser til følgende syrer: HNO3 → NO3- HCN →CN- HF → F- H2CO3 →HCO3- HBr → Br- Angiv de korresponderede syrer til følgende baser: I- → HI CN- →HCN CO32- →HCO3- HCO3- →H2CO3 H2PO4- → H3PO4 mvh.nudensnugnu... -
indicis
ForumindlægHvad betyder indicis? -
formel
Forumindlæghej alle. Jeg har lidt problemer med en formel ang. transformation. • Hvad bliver primærspolen i det første lærerforsøg? • Beregn sekundærspædningen • Brug transformerligningen til at beregne sekundærstrømmen Up x Ip = Us x Is (se billede) Det var et lærerforsøg så vi skrev ned ... -
Fysik , atomer og ioner .
ForumindlægHeej .Ville høre om der var nogle der muligvis havde nogle notater til dette emne ?Fulgte ikke så godt med, og nu kommer prøven. Så ville læse lidt op på det.Hjælp, tak = -
Smeltepunkt
ForumindlægHvad er smeltepunktet for >naphtalen -
komplekskemi anvendelse ved produktion af ren medicin
ForumindlægNogen der har noget materiale om hvordan man anvender komplekskemi, for at danne rene medicinske stoffer , med rene menes kun den ene spejlbilledisomere. (ved sterisk center9
