Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12561 til 12580 af 33009
-
Kan ikke slappe af
ForumindlægHej studi Har et problem mht. at slappe af. Er hele tiden sindssygt bekymret for min fremtid, og om jeg overhovedet får en videregående uddannelse. Bliver hele tiden bekymret for mit gennemsnit i fremtiden og for at blive sorteret fra. Det er ikke fordi at jeg klarer mig dårligt, men kan bare ove... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
sprogspasser (skrive sprog)
ForumindlægHej Er lidt af en sprogspasser ang dansk, derfor er der nogen der kan henvise med noget hjælp fx. hjemmesider eller gode bøger måske endda kurser?. Det er mest grammatik det handler om, det er mit ordstilling der er ikke specielt god, plejer at få 7(gamle skala) eller sådan noget, det er mere vo... -
Hjælp! Jeg er forvirret! :-(
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker :-) Jeg er en pige, som lige er startet på STX her i sommers. Jeg troede det var det rigtige valg, da jeg ikke rigtig var klar over hvad jeg ville være, men nu ved jeg at jeg godt vil være eventkordinator. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad ... -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
Emner skriftlig eksamen
ForumindlægHar I nogen Idé om hvile emner som kunne forekomme i én skriftlig eksamen? Tænker selv på noget med ytringsfrihed, muhammedtegningerne -
Faktorisering -andengradsligning
ForumindlægHej alle, Her er nogle definitioner som jeg er lidt usikker på. r_1+r_2= -b --> Hvorfor negativ? r_1*r_2=c MEN gælder disse kun hvis a=1?? og den her : a(x-r_1)(x-r_2) hvorfor minus-tegn i begge?? -
FSA eksamen
ForumindlægNu har halvdelen af landets 9. klasser været oppe i biologi, og jeg ville høre hvordan det gik rundt omkring? Selv fik jeg et 10-tal som jeg er MEGET glad for :) Der var dog meget forviring i min klasse, fordi vi adskillige gange havde fået af vide at vi havde en time til prøven, men det vidste... -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
KØBENHAVNS ÅBNE GYMNASIUM HJÆLP
ForumindlægNogen derude der går på Københavns åbne gymnasium, og vil fortælle mig lidt om det? -
Billedkunst - personligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal op i billedkunst b, og har derfor lavet et personligt projekt, men.. Hvordan kan man opstille projektet, og hvad skal man komme ind på? Jeg har lavet parafraser over Venus, med et nutidigt perspektiv (samfundskritik af henholdsvis fedme og tynde modeller) Mvh. Andrea -
filosofi Tekster på Nettet?
Forumindlæg"En indføring i principperne for moral og lovgivning" af Bentham og "Grundlæggelse af moralens metafysik" af Kant =>Hvor kan jeg finde disse to tekster på nettet? Kan nemlig ikke finde min filosofi bog. -
Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?
ForumindlægSom sagt siger jeg knap nok noget i timerne og jeg er lidt bange, for at komme til at få et lavere gennemsnit end 5.00. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en lavere karakter end det jeg skal bruge (Går i 8.) -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Cambridge Institute
ForumindlægHej, jeg overvejer at tag et engelsk kursus på Cambridge Institute over 6 uger 2 gange om ugen. til 2.500 kr nogle der kan anbefale det eller ikke ? -
Folkevise
ForumindlægEr der nogle der kender folkevisen der hedder noget med lava og et eller andet og ved hvor jeg kan finde den? -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
SSO i Matematik
ForumindlægHej, ved godt der måske stadig er lang tid til december, hvor man skriver SSO men sidder og tænker på det nu. Jeg har tænkt mig at skrive i MAT har det på A niveau, er ikke specielt go men sådan normal. Er der nogle der kan anbefale at skrive sso i matematik, og hvad emne er godt, jeg tænker li... -
Optagelseprøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve engang i april og vil gerne vide hvordan det foregår, hvad man skal op i, er mundtligt ? hvornår får man svar?. Det er bare så at jeg har en chance for at forberede mig til den, er sikker på mine lære har taget fejl ! :) På forhånd tak ! //Erol
