Generelt

Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?

25. oktober 2017 af inaktiv

Som sagt siger jeg knap nok noget i timerne og jeg er lidt bange, for at komme til at få et lavere gennemsnit end 5.00. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en lavere karakter end det jeg skal bruge (Går i 8.)


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. oktober 2017 af Justitia

Jeg synes, at du skal tage en snak med din lærer :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. oktober 2017 af Line19010

Du kan evt. tage en HF, der får man ikke års karaktere osv, men kun eksamens karaktere :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. oktober 2017 af PhilipN

Hej Jumpy :)

Jeg kender alt for godt til din situation. Det kan være meget svært at sige noget i timen, selv hvis man kender svaret - for hvad nu hvis det er forkert? I næsten hele min folkeskoletid (0-8.) klasse har jeg gjort sådan. I 9. klasse begyndte jeg dog at prøve det engang. I starten kan det være svært, ja, men hvis du kan sige til dig selv: "Jeg kan det her", og prøver lidt efter lidt at række hånden mere op i timerne. I starten kan det være én gang per time. Efter nogle ugers tid kan det blive til 3 gange per time. Efter nogle måneder vil du ikke længere tænke over at du rækker hånden op, da det er blevet en refleks. 

Sådan har det i så fald været for mig, og det kunne virkelig være fedt, hvis det virkede for dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. oktober 2017 af guzbak

Snak med din lærer om hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv på vej med at kunne komme ind på en gymnasiel uddannelse :)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.