Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12641 til 12660 af 19479
-
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i matematik, men jeg har mistet de fleste af mine noter om Trigonometri. Det jeg står og mangler er formlerne på hvordan man kan udregne sider og vinkler i en retvinklet trekant, udfra at man kun har en vinkel og en side eller to. Jeg står også og mangler en definit... -
Ludvig Holberg
ForumindlægMin klasse har lige haft et emne om 1700-tallet, (Oplysningstiden) og Ludvig Holberg, men jeg har været syg i de sidste 3 uger, så jeg har ikke så mange noter om dette emne. Og nu skal jeg skrive en stil om, hvorfor vi i dag skal læse Holberg. Jeg tænkte, om der var nogle, som vil give mig nog... -
forkert sætning???
Forumindlæghar siddet og grublet over denne sætning i 20 min nu:He attacked Romeo and would have killed him, if Tybalt´s uncle, the old Capulet had not intervened. men hvad er der forkert ved den??? min computer siger at der er fejl i sætningen!?Håber i kan være behjælpelig, på forhånd tak! -
Studieportalen er dagens link i 24timer
ForumindlægCiteret fra side 2. "Er du studerende er studieportalen.dk måske noget for dig. Her kan du finde alt fra opgaver og noter til elevpladser og studiejobs. Du kan desuden møde nye klassekammerater på siden". Linket er godt nok placeret i sektionen "Keder du dig?" - men det må no... -
Førstehåndskilde vs. andenhåndskilde
ForumindlægHej alle! Jeg sidder lige med nogle kilder og er herpå blevet lidt usikker på hvilken hånd det skal noteres fra. Kilden er et uddrag af et retsdokument. Uddraget er skrevet af forlaget Systime og angivet i orginalt sprog. Herpå er min tvivl så opstået: Orginalt sprog (ikke omskrevet)... -
PrimtalsFaktore
ForumindlægHej hvordan finder man primtalsfaktoren af 16. har prøvet, men hvis i skriver hvordan man gør, så kan jeg selv løse resten af opgaverne. Har skrevet ned at 28's primtals faktore er 7*2*2 Men kan ikke finde ud af 16, eller kan ikke huske hvordan man gør, har noteret det der med 28 fra skolen a... -
Hjælp til "Styrt"
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal analysere og fortolke digtet "Styrt" af Katrine Marie Guldager til nu på mandag, men jeg har et problem: Jeg kan ikke rigtig få mening ud af digtet, kun nogle få vers. Vil gerne høre nogle meninger om digtet, eventuelt nogle hjælpende noter. På forhånd tak :D -
Reaktionsskema
ForumindlægProblemer med spørgsmålet under efterbehandling Kemi forsøg... Forbrænding Formål: Undersøge, hvorvidt gæringsproduktet kan brænde Apparatur: Digel eller lignende Kemikalier: Gæringsproduktet Fremgangsmåde: Anbring 2-3 mL af destillationsproduktet i diglen og forsøg at sætte il... -
IØ - BNP pr. indbygger..
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i en opgave som lyder: Hvad kan forklare, at Danmark rykker foran USA, når man opgør BNP pr. inbygger på en fritidsjusterende måde. altså hvor man regner det ud med fritid. Note: Fritid er værdisat svarende til produktion pr. arbejdstime. Er dr nogle der kan hjælpe mig? -
Historien om et bebudet mord
ForumindlægHej med jer. Jeg skal skrive SSO om "Historien om en bebudet mord", så jeg ville høre om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med historien før? Så ville jeg blive glad for råd eller evt. noter, hvis I har arbejdet med det på klassen. Glæder mig ellers bare til at komme igang -... -
Spørgsmål vedr. skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Hurtigt spørgsmål :) Jeg har været til skriftlig samfundsfag både som terminsprøve og årsprøve flere gange, men alligevel kan jeg ikke huske, om det er tilladt at bruge alle hjælpemidler til både fællesdelen og delopgaverne?... Her tænker jeg både noter, bog, lommeregner m.m. Håber at nogl... -
hvad betyder det?
ForumindlægHej Hvad betyder det følgende stykke på dansk? "On saturdays and sundays America in the year 2009 does not, in some ways, differ significantly from the country that excisted some fifty years ago." -
Nitrogenkredsløb
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle biologi spg. som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg har læst lidt om det i bogen, men jeg forstår det ikke rigtig og det står ikke ordentlig forklaret. Vil hører om der er nogle der har noter til det her eller vil forklare mig det, så jeg kan få besvaret de to spø... -
"Værdier i virkeligheden"
ForumindlægHejsa jeg har netop lavet min aflevering "værdier i virkeligheden",hvis der var nogen der har lavet samme opgave rigtig godt,kunne jeg godt tænke mig at få lidt inspiration og gode fif og noter. 1.I må også gerne se min færdige opgave for sproglige fejl. Tak på forhånd M,V.H, Tina a... -
Aflevering " værdier"
ForumindlægHejsa jeg har netop lavet min aflevering "værdier i virkeligheden",hvis der var nogen der har lavet samme opgave rigtig godt,kunne jeg godt tænke mig at få lidt inspiration og gode fif og noter. 1.I må også gerne se min færdige opgave for sproglige fejl. Tak på forhånd M,V.H, Tina... -
Komplekse tal - bevis
ForumindlægJeg har følgende, men forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre det. Beviser har aldrig været min stærke side, så hvis det kan blive "skåret ud i pap" vil det være lækkert Bevis, at hvis z ligger i 3. kvadrant. Lav først en tegning svarende til figur 1.6 i noterne. -
Polterabend
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal skrive an litterær atikel om Jan Sonnergaards novelle Polterabend. Jeg skal give en analyse af miljøet i novellen, både den sociale og fysiske, men ligenu er jeg Fuldstændig lost. Håber i har nogle gode noter, jeg må få eller hjælp til hvad jeg kunne skrive om. ... -
Differentialregning: Optimering
ForumindlægJeg er ved at gennemgå optimeringsproblemer og samtidig notere dem ned. I dette tilfælde: http://gymportalen.dk/hvadermatematikbibogudkommertilskolestart/7841 Efter jeg har differentieret funktionen: Og løst den for V'(x) = 0 burde jeg vel få et maksimumspunkt eller minimumspunkt? I det... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej, alle Jeg skal til en "prøveeksamen" hos min matematik hjælper her i aften, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad kigge en af mine tidligere afleveringer for fejl og rette dem. Sådan at jeg i delen med hjælpemidler kan bruge min opgave som noter? På forhånd tak ... -
Animal Farm
ForumindlægJeg sidder og skal lave en analyse og fortolkning af Animal Farm. Jeg har efterhånden fået styr på det meste, men der mangler noget under analysen vedr. strukturen. - Det er for mangelfuldt... Er der nogle som har noge noter eller hints til, hvad der er godt/ vigtigt at skrive vedr. strukturen ...
